Звісно, справа в грошах, адже офіційний та сертифікований на всіх рівнях товар не може бути доступнішим за неофіційний, привезений в приватному порядку. Особливо, якщо це стосується автомобіля, речі підвищеної небезпечності, яку потрібно регулярно обслуговувати.
З іншого боку, тут офіційні імпортери та представництва автомобільних брендів, мають козир перед дрібними дилерами та автосалонами на парковках, які зазвичай не здатні не те що гарантію гарантувати, але й провести діагностику та рутине обслуговування.
Volkswagen ID.4 четвертий місяць лідирує на ринку України
Які автомобілі обирали на українському авторинку у листопаді. Рейтинг моделей
Переваги електромобілів давно відомі
Електромобілі стають все більш доступними, а їхня вартість окупається за рахунок менших витрат на паливо та експлуатацію. Хоча взимку на швидкісних платних зарядних станціях з цим можна посперечатись. Однак, перш ніж купувати електромобіль, важливо врахувати всі фактори, які можуть вплинути на ваше рішення. Або принаймні наступні:
Запас ходу. Це один з найважливіших факторів, оскільки від нього залежить, наскільки далеко ви зможете проїхати на одному заряді.
Комфорт. Електромобілі часто відчуваються більш комфортними за рахунок тиші але підвіска має відповідати реаліям українських доріг.
Функціональність. За рахунок незвичних функцій “електрички” часто потребують певної адаптації. Наприклад, деякі не мають традиційної дошки приладів, а все необхідне виводиться на єдиний центральний екран.
Ціна. Електромобілі, як правило, дорожчі за традиційні автомобілі з ДВЗ.
Які недорогі автомобілі з’являться на українському ринку в наступному році
Чому зникає бюджетний сегмент на українському ринку. Думка головних операторів
А офіційні електромобілі, як правило, дорожчі за привезені в роздріб з Китаю, де діють значно нижчі ціни на авто, ніж у Європі. Крім того, офіційні авто мають фірмову гарантію, яка є запорукою бузбідної експлуатації електричного авто на нашому ринку.
Але клієнт перш за все дивиться на цінник, особливо небагатий електро ентузіаст, чи просто людина, яка хоче економити на паливі. І допоки автомобіль новий, він дійсно може вірою та правдою служити власнику, економлячи його кошти на паливі. І нехай цей час триває довше, бо коли трапиться прикрість, щось вийде з ладу чи станеться ДТП, доведеться ламати голову до кого звернутись і скільки часу чекати на запчастини.
Які головні переваги офіційних електромобілів
Звісно, з “сірим” електромобілем можна звернутись і до офіційного сервісу, але якщо він належить до бренду, який ви придбали. Та й в цьому випадку далеко не кожне фірмове СТО піде на зустріч. Звісно, святе місце порожнім не буває, і за наявності високого попиту з’явиться й пропозиція. Ще виростуть спеціалізовані майстерні з вивісками “Відремонтуємо будь-який EV”, а поки вони у більшості з новонавернених автомобілістів нові, то й особливої потреби в них не виникає.
Тим не менше, навіть маловідомі бренди, якщо вони під парасолькою офіційного імпортеру, мають фірмову гарантію. Свіжий приклад – симпатичний хетчбек Haval Ora 03 або “добрий кіт”, як його в Китаї називають. Імпортер пропонує його з гарантією від виробника та офіційним сервісним обслуговуванням. При купівлі ORA 03 в офіційній дилерській мережі Ви отримаєте гарантію від виробника 4 роки або 150 000 км пробігу, а також 8 років гарантії на акумулятор.
На відміну від покупки електромобіля в сірого дилера, який не має гарантійної підтримки виробника, а вартість нової батареї в деяких випадках сягає вартості автомобіля, офіційна ORA втілює переваги безпечної та заощадливої покупки, яка забезпечує не лише економію витрат на паливо, але й наявність офіційного сервісу та технічної підтримки електромобіля в разі настання гарантійного випадку, який фінансується за кошти заводу-виробника.
Не варто забувати й за післягарантійне обслуговування. Після закінчення гарантійного терміну ви можете продовжити гарантію або укладати договори на технічне обслуговування та ремонт в офіційному сервісному центрі. Це забезпечить якісне обслуговування та ремонт електромобіля на довгі роки. Адже, у офіційних дилерських центрах є все необхідне обладнання для обслуговування та ремонту електромобілів.
І один з найголовніших аспектів: постійне оновлення програмного забезпечення, усунення “багів” та захист від небезпечних програм. Адже електромобіль за великим рахунком – це смартфон на колесах. І левову частку його вартості складає батарея.
Навіть попри війну, український авторинок займає непогані позиції серед європейських країн
На скільки змінились ціни на нові автомобілі за час війни. Невтішна статистика
Вибір на всі смаки
В світі бурхливо росте ринок бюджетних електромобілів, які у нас офіційно майже не представлені. Хіба що британський бренд MG, який вже давно належить китайським акціонерам. Тим не менш, електромобілі MG офіційно продаються у Великій Британії та досить успішно – це вже показник надійності, адже витримати конкуренцію на європейському ринку непросто. Щоправда продавати топ-версії MG Marvel R Performance за понад $40 тисяч непросто. З іншого боку, лише MG 4, в стандартній комплектації, пропонується менш ніж за мільйон гривень.
До речі, активні імпортери щотижня переглядають прайс-листи, ось і Winner на цьому тижні значно знизив ціни на електричні MG. Так, MG 4 STD став доступнішим майже на сто тисяч гривень, і коштує тепер від 879 334 грн. Кросовер MG ZS втратив понад двісти тисяч (від 933 091 грн), а Marvel R (від 1 339 979 грн) став доступніший одразу на 334 995 грн!
Один з першопрохідців масової електро-мобілізації, Nissan Leaf, пасе задніх, адже до сих пір представництво Nissan Україна розпродує машини 2022 року виготовлення. Хоча хетчбек другого покоління вартий уваги, особливо за акційною пропозицією (від 1 102 610 грн). Минулорічні машини ще на 37 430 грн привабливіші, однак на фоні конкурентів характеристики Leaf’у видаються скромними.
Досить практичні та відносно доступні пропозиції є серед брендів Stellantis: хетчбеки Opel Mokka-e та DS3, кроссовер Peugeot e-2008 та мінівен Peugeot e-Rifter – це все хороший вибір для того, хто хоче спробувати електромобіль вперше. Офіційне представництво не залишить власника, у випадку проблем, один на один з ними.
Дуже перспективно виглядає бюджетна електроновинка від преміального бренду Volvo, який також не перший рік належить китайській Geely. Невеликий кроссовер EX30 навіть в базовій версії має чудові характеристики та напрочуд приємну ціну. А топ-версія Volvo EX30 Ultra вдвічі потужніша за початковий BMW iX1 за ті ж самі гроші (біля $46 тисяч)!
Далі вже йде суто преміум – Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Volvo, Jaguar, Lexus. Дивно серед них виглядають лише Hyundai Ionic 5 та 6, топ-версії яких коштують як Audi Q8 e-tron – понад $60 тисяч! Але корейці окрім напрочуд цікавого дизайну пропонують в них і непересічні характеристики.
Український ринок електрокарів зростає найшвидшими темпами в Європі
Як «Дизельгейт» вплинув на український та європейський авторинки
Кому що потрібно
Як видно з нашої таблиці, лише два офіційних електромобіля коштують менше мільйона гривень – це хетчбек MG 4 та кросовер MG ZS. Причому MG 4 окрім базової версії має більш потужні модифікації: в комплектації Lux хетчбек видає 201 к.с., а топ-версія ZPower за 1 265 191 грн має два мотори загальною потужністю 440 к.с. та повний привід, які допомогають їй розігнатися до 100 км/год лише за 3,8 секунди – це як у BMW i5 M60 xDrive за 3 543 114 грн.
Навіть Audi e-tron GT з 4,1 сек повільніша, хоча коштує майже втричі більше (від 3 106 856 грн)! Але вона найшвидша та здатна розігнатись до 245 км/год, тоді як MG 4 XPower здатен лише на 200 км/год. Взагалі, електромобілі намагаються обмежити в максимальній швидкості, щоб не перегрівати батарею та інші критично важливі елементи. Та й трансмісія у них зазвичай проста, одноступенева, через що з ростом швидкості геометрично зростає витрата енергії. Тому 245 км/год у Audi e-tron GT – це дійсно видатний результат, гідний по-справжньому спортивного електромобіля.
Але окрім вартості, обираючи електромобіль, зазвичай звертають увагу на дальність пробігу на одній зарядці. Чим більша батарея – тим більше кілометрів здатен подолати електромобіль. Понад шістсот кілометрів здатен подолати лише представницький седан BMW i7 з великою батареєю на 111 кВт*год, хоча це й один з найдорожчих електромобілів (від 3 825 843 грн).
Деякі фірми роблять окремі версії свої електромобілів, з подовженим запасом ходу, подекуди зменшуючи їх потужність та динаміку. Наприклад, Volvo EX30 в базі має батарею на 51 кВт*год, а версія Extended Range (розширеная дальність) має аккумулятор на 69 кВт*год, що дозволяє збільшити запас ходу з 344 до 475 км, тобто на 38%. Доплата ж за збільшену батарею складає 175 560 грн або додаткові 13,4% від стандартної вартості в 1 312 191 грн.
Тобто, як бачимо вибір серед електромобілів є і чималий. Але погратися в конфігураторі офіційного імпортера по кишені далеко не кожному. Тому й аргументи на користь “білих” EV актуальні одиницям. Сподіваємось, що після нашої перемоги економічна ситуація в країні піде на краще, та й ринок пропонуватиме більше бюджетних електромобілів, щоб більше автолюбителів могли дозволити собі офіційний сервіс та фірмову гарантію не лише від виробника але й від представництва.
Як на авторинок України вже вплинуло блокування польських кордонів
|