Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 116 років: Авто новини від AUTO-Consulting - номер

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика офіційний Ford Mustang Mach-E
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: номер
• Приватні компанії тепер зможуть виробляти номерні знаки для автомобілів
• З 15 лютого у Латвії починають конфісковувати автомобілі з російськими номерами
• Красиві номерні знаки можна переглянути та забронювати онлайн
• За 2023 рік українські водії замовили майже 16 тисяч індивідуальних номерних знаків
• Названі найбільш популярні платні номерні знаки в Україні
• В Україні змінили вартість отримання платних номерних знаків для автомобілів
• Латвія хоче забирати авто з російськими номерами та передавати їх Україні
• Велике вигнання. Авто на російських номерах вже хочуть конфісковувати у Латвії
• На електротранспорт тепер встановлюються виключно «зелені» номерні знаки
• Країни Балтії заборонили в’їзд авто з номерами РФ
Ще по номер...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 116 років

законодавство | Опубліковано - 2022-06-03 17:53:50 (60869 разів прочитано)
Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер
AUTO-Consulting продовжує цикл історичних статей проекту «Автоісторії». Цього разу ми розповімо про еволюцію номерних знаків у Києві протягом більше ніж 100 років. Отже, якими були автомобільні номери у столиці на протязі цього часу.
Автомобіль без номерного знака – все одно, що людина без прізвища. У Європі це стало очевидним ще наприкінці 19 століття: перші автономери з'явилися у Франції. У Парижі 14 серпня 1893 року набув чинності поліцейський указ муніципалітету, який зобов'язував оснащувати реєстраційними табличками всі автомобілі, що експлуатуються у місті. А ось така схильна до впорядкування всього Німеччина наздогнала сусідів лише через три роки: перші німецькі номерні знаки з'явилися в Мюнхені. Далі хвиля запровадження реєстраційних знаків потужно пішла по всій Європі.



Першою країною, яка затвердила єдиний національний стандарт автономерів, стали Нідерланди. Спочатку голландці вішали на автомобілі прості таблички з послідовною нумерацією, починаючи з сакраментальної одиниці, проте у 1906 році запровадили загальний стандарт. Найбільш «довгограючий» стандарт виявився у Великій Британії. Як запровадили у королівстві єдиний формат автономерів у 1903 році, так і діє він досі. Ось радість для власників колекційних раритетів!



У США автомобільні номерні знаки з'явилися в 1901 року, причому кумедно, що спочатку власники мали самі виготовити собі номерну табличку. В результаті кожен робив це як тільки міг: зустрічалися навіть шкіряні або повстяні автономери! А ось у 1909-му муніципалітет Нью-Йорку освоїв власне виробництво номерних знаків, і з того часу ідея зробила крок по всій країні.

На зорі автомобільної ери
Київ, як місто прогресивне, закономірно став одним із лідерів автомобілізації на території сучасної України, хоча перший автомобіль з’явився у Одесі. У книзі Леоніда Гоголева "Ретроавтомобілі на вулицях Києва" наведено статистику, що у 1911 у Києві нілічувалося 78 авто, у 1912 році їх вже було 166 одиниць, а 1913-го їх кількість зросла вже до 328. Вулицями їздили не лише приватні екіпажі, а й автобуси, карети швидкої допомоги та навіть таксі. Тому не дивно, що на київських автомобілях номерні знаки з'явилися майже в ногу з Європою – 1 травня 1906 року (за старим стилем). Видавалися вони Київською міською управою. Зберігся фотознімок, на якому чітко помітний порядковий номер 3, а праворуч, дрібнішими символами, вказана дата дії номерної таблички (1907) і позначення КГУ (Киевская городская управа).

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Ключовий момент у європейській історії номерних знаків настав у вересні 1909 року, коли в Парижі відбулася перша міжнародна конференція з проблем автомобіля. На ній, зокрема, затвердили принципові моменти щодо реєстрації автомобілів. У лютому 1910 року ці правила ратифікував імператор Микола II, і на території Російської імперії набули чинності нові адміністративні положення для автомобілістів. Одним із важливих нововведень була обов'язкова реєстрація автомобілів, якою займалася – як і за часи візників – місцева влада.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Суть реєстрації не змінилася в порівнянні з тими візниками: облік автомобілів був потрібен насамперед для стягнення щорічних зборів. Тому видані реєстраційні знаки треба було замінювати щороку. Такий собі аналог талону техогляду. Звичайно, не було жодних стандартів, ні загальних, ні навіть місцевих. Кожне місто винаходило щось своє: в деяких містах, наприклад, для легкого виявлення тих, хто не заплатив у міську скарбницю, щороку вводили таблички іншого кольору, і поліцейські запросто чіпким поглядом вихоплювали боржників у рідкісних автопотоках.



Цікаво, що київська міська влада потурбувалася не лише про стягнення зборів, а також про перевірку технічного стану – тому щорічний номерний знак служив також і символом техпридатності.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Через декілька років після введення нових адміністративних додатків формат київських номерів змінився. Дату видачі на номері більше не проставляли, а самі номери перед цифрами отримали літеру А. В травні 1916 р. київський поліцмейстер з метою полегшення нагляду за автомобілями подав владі пропозицію, щоб запровадити в Києві особливу градацію для номерів автомобілів. Відповідно до неї номерами в діапазоні 1—500 повинні позначатися приватні та наймані машини, 500—600 — автомобілі штабні та взагалі військові, від 600 і вище — автомобілі організацій всеросійського земського, міського союзів тощо. Збереглися фотографії автомобіля гетьмана Скоропадського: на його Rolls-Royce був саме такий тризначний номерний знак.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Від революції до Другої Світової війни
У молодому СРСР збереглася та сама практика: знаки теж треба було змінювати щорічно, видавали номери також органи місцевого самоврядування, отже, знову не було жодного загального стандарту, крім розмірів.



Автомобільні номери зазвичай виглядали невигадливо: досить великі таблички з нанесеними на них чорними цифрами, які у великих містах могла передувати літера.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Ось витримка з «Правил всерадянського обліку автомобілів і мотоциклів» (1925): «Номерні знаки встановлюються одного зразка. Матеріал – покрівельне залізо; форма – прямокутник, фарба встановлюється щорічно розпорядженням відповідного ОМЄС'а.



Розміри знаків для автомобілів: передній 300 мм х 130 мм, а задній 340 мм х 170 мм, для мотоциклів – 220 мм х 130 мм. Цифри чорного кольору, розміри за висотою на 30 мм менші за висоту дошки, ширина штриха в 15 мм.»

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

З 1931 року обліком автомобілів стали відати підрозділи міліції, та вийшла перша спроба стандартизувати автономери по всій країні. Недовго думаючи, за основу взяли московський зразок: біла чи жовта табличка, на якої – чотири цифри, розділені попарно рисочкою. Київ зашифрували літерою З, а області дісталася літера Н. Проте цей типаж проіснував зовсім недовго.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Вже в 1933 році, було введено більш ґрунтовний стандарт: в автономерах вирішили закріпити прив'язку до географії. Номерні знаки стали п'ятизначними і складалися виключно з цифр, розділених рисками після першої та третьої (наприклад, 1-21-92). А знизу під рядом цифр вказувалась регіональна приналежність номера – таких регіонів, так званих дортрансів, було 45 на весь Союз.



Зазвичай підписом була назва міста, в якому знаходилось управління дортрансу – в нас це був, звісно, Київ. Абсолютно всі номерні знаки старих форматів наказувалося замінити до 1 липня 1934 року.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Проте стандарту 1933 року теж надовго не вистачило. Вже 1936 року з'явився новий формат. Першопричиною його виникнення стало чергове переадміністрування: 3 липня 1936 Раднаркомат СРСР прийняв «Положення про Державну автомобільну інспекцію (ДАІ) Головного управління робітничо-селянської міліції НКВС СРСР». Власне, нова служба прийняла на себе почесний і клопіткий тягар постановки транспортних засобів на облік.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Номерні знаки змінилися кардинально. Фон таблички став чорним. Пропав ряд дрібних літер з назвою регіону, що важко читався, а замінило його дволітерне кодування перед чотирма цифрами, розділеними попарно рисочкою. Позаду номерні знаки стали дворядними.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер



Києву дісталися літерні серії КК, УЛ, ФО, ФП та ЮГ для автомобілів, а також КК та ФО для мотоциклів: на останні видавалися таблички значно зменшеного формату, й розміщувалися вони лише спереду, на передньому крилі.



Примітно, що Київській області дісталося менше серій: УЮ та ФС для автомобілів та єдина УЮ для мототехніки. Це говорить нам насамперед про те, що вже за межею Києва автомобілізація йшла зовсім іншими темпами, ніж у самому місті.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

З 1941 по 1944 роки територія України була під фашистською окупацією – тоді де-факто це був Рейхскомісаріат Україна. Гауляйтери видавали на техніку номерні знаки власного стандарту – була створена літерна серія RKU (яка так і розшифровувалась: Reichskommissariat Ukraine), після якої табличками йшли чотири цифри.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Вже 1942 року стандарт змінили: серія отримала дві літери RU, а цифр стало шість. Для кожного регіону України діяли свої діапазони цифр: за Києвом спочатку були 4001–5000, потім, у зміненому форматі, – 300001–360000. Окремі номерні знаки були для мотоциклів та велосипедів. Ось, як на цьому фото.



Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

З чистого аркуша
Після Другої світової війни фактично довелося розпочинати спочатку всю реєстрацію транспортних засобів. Багато реєстраційних документів, номерних знаків, та й самих транспортних засобів було втрачено. Більшість автомобілів була мобілізована й отримала військові номерні знаки. Чимало було завезено трофейної техніки, та й деяким лендлізівським машинам пощастило уникнути повоєної утилізації. Всю систему потрібно було оперативно упорядковувати.



Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

І ось в 1946 році по всьому Союзу запроваджується новий стандарт автомобільних номерів. Табличка отримала яскраво-жовтий фон, відкривали її дві літери, зміщені до лівого верхнього кута, а потім йшли дві пари чорних цифр, розділені рисочкою. Як у довоєнної серії, літерами кодувався регіон, однак і серії літер, і саме регіональне розділення стали вже зовсім іншими. Вперше на практиці стали вводитися окремі серії для державного та приватного транспорту.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер



Отже, Києву дісталися такі серії: державні – УШ, УЭ, УЮ, ЩА, ЩБ, ЯЮ, приватні – УЧ (її так і розшифровували: «украинский частник», хоча скоріше це було неофіційно) та кумедна ЯЯ. Мотоцикли за формою власності не відрізнялися: для них передбачили серії УШ та УЭ. Мотономери зразка 1946 передбачали тільки одну задню табличку, причому за розміром вона була такою ж, як і на автотранспорті – тобто дуже великою.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Пізніше в рамках серії, вже у 50-ті роки, вперше з'явилися окремі номерні знаки для причепів: у Києві це були літерні серії УЧ та УШ. До речі, на причепах обидві ці серії закріпилися за Києвом надовго, до 90-х років, навіть у наступних нових стандартах номерних знаків.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Київській області 1946 року дісталися зовсім інші літерні коди. ФН, ФО, ФП, ФР, ЩС, ТТ – для автомобілів, ФН, ФО, ТТ – для мотоциклів. Окремих серій для приватників не передбачали: гадаємо, що в області їх було небагато. Цікавий факт: автомобільну серію ТТ розпочали на Київщині, а ось закінчили чомусь на Черкащині.



Білим по чорному…
Автомобілізація країни почала зростати лавиноподібними темпами, та до кінця 50-х стало ясно, що стандарт 1946 себе вичерпав: номерів вже стало не вистачати. 1958 року з'явився новий загальносоюзний стандарт номерних знаків. Якщо жовті номери 1946 року сьогодні далеко не всі бачили, то цей тип 1958 року, звісно, знайомий кожному: табличка з чорним фоном і білі символи з рельєфним трикутним профілем – дві пари цифр з рисочкою між ними та три літери.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Особлива перевага цього стандарту – набагато більш зрозуміле позначення регіонів. Тепер кожен радянський громадянин, подивившись на номерний знак, міг майже завжди без помилок та запинок визначити, з якого ж куточку країни приїхав цей автомобіль. Адже дві перші літери в абсолютній більшості випадків означали місто чи область (зазвичай за назвою обласного центру). У Києві, зрозуміло, видавалися серії КИ*, а великій Київській області одразу виділили серію КХ*.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

У цій серії типів автономерів побільшало. Мотоциклетні номерні знаки стали меншими за розміром, ніж автомобільні, а з 1965 року з'явилися і ще дрібніші для мопедів (у Києві видали лише одну мопедну серію – КИА). На номерах для причепів додалося позначення дрібними літерами: ПРИЦЕП або ПР-П.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Окремі серії з того ж 1965 року були виділені для тракторів та спецтехніки, причому дві літери на них позначали не географічну приналежність, а приписку до відповідного профільного міністерства чи промислової галузі. Такі номерні знаки зберегли жовтий фон та чорні символи, як на номерах 1946 року. Додатково ними вказувалося: ТР-Р (трактор), ПР-П (тракторний причіп).

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

У стандарті 1958 року у Києві діяв дуже цікавий розподіл літерних серій між державними та приватними автомобілями. Так, серії КИВ, КИЗ, КИМ, КИО, КИС, КИУ, КИФ, КИЧ, КИЮ, КИЯ в повному складі були видані приватним власникам. Серії КИБ, КИГ, КИЖ, КИК, КИП, КИЦ, КИЩ, КИЭ – навпаки, видавалися виключно на державний транспорт. У серіях КИН та ХТА першу тисячу номерів видано на державні автомобілі, решту – на приватні. В серії КИЕ перші 7500 номерів належали державним автомобілям, а залишок – приватним. Серія ХТБ була поділена порівну: перша половина – державна, друга – приватна.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

...і чорним по білому
До 80-х років і «чорний» стандарт примудрився вичерпати себе в багатьох великих містах. У Києві видали всі можливі діапазони – від КИА до КИЯ, та довелося почати дві нові серії, за якими вже ніяк не можна було вгадати назву міста: ХТА та ХТБ. Київська область якимось дивом у формат уклалася, хоча й остання можлива серія КХЯ була роздана.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

У стандарті 1977 року (який насправді почали масово видавати лише з 1982 року) було багато революційних змін. Таблички стали набагато більшими – передні номери стали за форматом аналогічні більшості європейських. Фон номерних знаків прийняли білим, а символи – чорними: за дослідженнями, такі номери краще читаються. З'явилися абсолютно нові формати, особливо для приватного автотранспорту: третя літера серії стала маленькою і друкувалася перед цифрами, а потім йшли дві великі літери, що позначали регіон. Стали відрізнятися номерні знаки для державних легкових автомобілів та вантажівок з автобусами. Якщо на легкових серіях передній та задній номери були однакові, то на вантажних передній номер зробили горизонтальним однорядковим, а задній – прямокутним дворядковим. У більшості областей легковим серіям діставалися треті літери від А до К або Л, вантажним – від Л або М до Я.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

У деяких областях та містах було запроваджено спецсерії для особливо важливого транспорту служб міліції, КДБ, швидкої допомоги тощо: вони виглядали майже так само, як звичайні легкові державні, лише літери стояли в них не після цифр, а перед ними.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Також з'явилися спеціальні номери, з якими можна було виїжджати за межі Радянського Союзу – так звані виїзні. Вони не відрізнялися від звичайних ані кольором, ані розміром, ані розташуванням символів, були варіанти як для державного, так і для приватного транспорту. Чи здогадаєтеся, у чому ж був їхній секрет? Все просто: на цих номерних знаках друкувалися лише такі літерні символи, які були однакові в кириличної та латинської абетках. Здебільшого такі номери видавалися в прикордонних регіонах, у нас – насамперед у Львівській та Закарпатській областях.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Практика їхньої видачі різнилася від регіону до регіону. Десь ці номери видавали виключно на час поїздки за кордон, а потім вилучали, десь їх дозволяли мати як дублі, а десь, особливо наприкінці 80-х і на початку 90-х, їх взагалі видавали масово через брак звичайних серій. Саме тому на Західній Україні навіть сьогодні можна зустріти дуже незвичайні радянські номери – наприклад, м7055ОН: це приватний виїзний номерний знак Львівської області.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

За Києвом у стандарті 1977 року закріпився, звичайно, літерний код КИ. У нашому місті видали державні вантажні серії КИБ, КИЛ, КИМ, КИН, КИП, КИТ, КИУ, легкові КИА, КИБ, КИВ, КИД, КИЕ, КИО. Для міліції було виділено окрему серію КИР, а серію номерів «особливої важливості» означили ласкаві літери КИС. Приватні легкові серії були видані в діапазоні від а….КИ до ф….КИ, ближче до середини 80-х з'явилися й чотири альтернативні серії: а….ХТ, в….ХТ, е….ХТ, к….ХТ. Як зауважить пильний читач, вони – ті самі виїзні.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Була ще у Києві надзвичайно цікава особлива серія мотоциклетних номерів: КИЯ, причому на жовтому фоні. Це були номери для нерезидентів – іноземців, видали їх 19 екземплярів.

Київська область, як і в стандарті 1958 року, зберегла код КХ. Спецсерія була й у обласних номерів: КХС.

Вісімдесяті роки ознаменувалися для країни епохою тотального дефіциту. Бракувало всього – і навіть автомобільних номерів. Саме з цієї причини вже в ті часи, коли діяв новий стандарт 1977 року, у багатьох областях через брак нових номерних знаків могли видати надруковані, але не видані номери зразка 1958 року. У Києві, наприклад, стали в нагоді залишки знаків серій ХТА і ХТБ, а в 1987 році видали майже всю «чорну» мотосерію КИХ.

Незалежні
Після розвалу Союзу українські номерні знаки почали поступово змінюватись.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

У 1992 році стали видавати номери практично того ж стандарту 1977 року – єдиною відмінністю стало застосування в них українських літер. Київські серії перетворилися на KI та одразу стали виїзними: були видані державні серії КІА, КІМ для легкових автомобілів та КІА, КІВ для вантажних, приватники отримували номери а….KI, мотоцикли – KIA.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

З 1993 року у лівій частині номерної таблички з'явився український прапор та код держави – UA, від основної частини номера їх відокремлювала вертикальна межа. До 1995 року в такому форматі роздали три державні серії КІА, КІЕ, КІМ та аж вісім приватних – а….КІ, в….КІ, с….КІ, е….КІ, н….КІ, I….КІ, к….КІ, м….КІ. Поміняли літеру И на I навіть на номерах для причепів, хоча паралельно видавали ще радянську серію СЯ.

На Київщині нічого принципово не змінилося: код КХ і так був нейтральним, та ще й автоматично виїзним. Хіба що прапор та код UA додалися з 1993 року. Для причепів видали серію МІ, для мотоциклів – KXI.



Проте було очевидно, що далі тягнути радянський стандарт немає ані сенсу, ані честі. Тому в 1995 році з'явився перший по-справжньому власний, національний формат номерних знаків України: автолюбителі їх часто називають «п'ятизнаками», за кількістю цифр на табличці. Отже, цифр стало п'ять, з рисою після третьої, а після них з'явилися дві літери, для кожного регіону – свої характерні, і це правильно.



Регіон на номерах позначався насамперед не цими літерними серіями, а двома маленькими цифрами в лівій частині номерної таблички. За Києвом закріпився код регіону 11, за областю – 10. Літерними серіями Києва стали КА, КВ, КЕ, КН, КІ, КТ, ОО, ІІ, а області – КК, КМ, КХ. Мотоциклетні номери зберегли колишній радянський формат, хіба що літери на них були іншими. З 2000 року з'явився новий тип номерних знаків для транспортних засобів, що здійснюють пасажирські перевезення, – з жовтим тлом.



Нинішній, сучасний стандарт українських номерних знаків було введено в дію в 2004 році. Але й він із роками змінюється: в 2014 році ліве поле з прапором та символами UA стало синім, минулого року скасували низку колишніх типів – наприклад, жовті номери для автобусів та таксі. Проте ввели й чимало нових, найвідоміший з яких – для електромобілів, із зеленими символами та літерою Z (уж вибачте, хто ж знав).



Вважаємо цей стандарт дуже вдалим: він ємний за кількістю можливих комбінацій, добре читається та запам'ятовується. Отже, його довго ще не знадобиться міняти. Але й резерви для чогось нового є: автору цих рядків дуже хотілося б побачити спеціальні українські номери для ретротехніки. Віримо, що у майбутньому України так воно й буде.

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

Під час підготовки статті використовувалися матеріали сайту avtonomer.net. та фото Л. Гоголева

Автоісторії: Як змінювались номерні знаки на авто у Києві протягом 100 років - номер

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі законодавство


Цікаве по темі...
• В Урядових колах заговорили про 10% податок на купівлю авто
• В декількох областях України реформують Сервісні Центри МВС
• З 15 лютого у Латвії починають конфісковувати автомобілі з російськими номерами
• Які електромобілі подешевшають з 1-го березня та чому?
• У Києві заборонили стягувати плату за паркування
• В Україні збільшили кількість приладів TruCAM та ділянок з вимірювання швидкості
• Польща та Україна обговорюють повне припинення торгівлі товарами - прем'єр Туск
• Кабмін розповсюдить єЧергу і на легкові авто, які перетинають кордон
• На яких авто в Києві здаватимуть на права категорії С та D1
• Приватні компанії тепер зможуть виробляти номерні знаки для автомобілів
• Єврокомісія запропонувала обмежити "транспортний безвіз" для України
Головні новини
• Чому Apple закрила автомобільний проект?
• Які цікаві світові новинки представлені за останній тиждень
• В Україні стартують продажі великих туристичних автобусів Temsa HD
• Мерія Лондона буде передавати авто, що здані на утилізацію. На черзі - перші 50 швидких
• Для Ford Trucks доступний повний асортимент олив Opet
• Уряд затвердив механізм підтримки виробничих проектів. Які інвестори можуть розраховувати на компенсації витрат
• На шасі DAYUN виконали автомобіль для обслуговування та ремонту контактних мереж
• Iveco розширює партнерство ще з одним виробником
• В Україні стартувала сервісна акція на Renault «Обслуговування підвіски з вигодою до 25%»
• Заряджена легенда: У чому переваги офіційного Ford Mustang Mach-E перед версіями з ринку США
• Які шедеври світового автопрому створив Марчелло Гандіні
• Стало відомо, хто сприяв підписанню меморандуму Міноборони з південнокорейським виробником пікапів
• ООН придбала машини для розмінування Харківщини
• Ford Trucks та IVECO підписали Меморандум про взаєморозуміння
• Стала відома ціна першого електромобіля Xiaomi
• Європарламент схвалив нові стандарти викидів Євро-7
• Український виробник пропонує сток дорожніх комбінованих машин МДКЗ на базі JAC N120
• На автомобілі SEAT 2023 року діють спеціальні ціни
• У Вінницю поставили 2 автобуси VDL
• Українські виробники пожежної автотехніки опинилися на межі банкрутства через зупинку закупівель ДСНС
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Потужний український виробник автобусів реформував виробництво і отримав експортний контракт на 2024 рік
• Стали відомі подробиці нової версії САУ "Богдана"
• Вінничина отримала 30 автобусів українського виробництва
• В Сумах стартувало виробництво міських автобусів
• Великий український автохолдинг запустив продаж вживаних автомобілів з гарантією
• В Україні знайшли рідкісну мотоколяску Київського мотозаводу
• В Україні з`явився ще один виробник автокранів
• В Урядових колах заговорили про 10% податок на купівлю авто
• Українським прокурорам і поліцейським передали 50 нових Toyota Land Cruiser Prado
• В Україні з’явився один з найдорожчих електрокросоверів
• В Україні пропонується вся лінійка автобусів та електробусів Otokar
• У лютому український авторинок продовжив зростати. Статистика продажів
• Чим здивував Женевський автосалон 2024
• На український ринок поставлять велику партію найдоступніших пікапів
• Українські виробники пожежної автотехніки опинилися на межі банкрутства через зупинку закупівель ДСНС
Акції у дилерів...
• В Україні стартувала сервісна акція на Renault «Обслуговування підвіски з вигодою до 25%»
• На автомобілі SEAT 2023 року діють спеціальні ціни
• У дилерів Volkswagen доступна партія кросоверів VW T-Roc за спеціальними цінами
• На популярні моделі Mazda в Україні діють спеціальні цінові пропозиції
• Сезон ваших переваг. В Україні ще доступні автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва за спеціальною ціною
• Характер, що надихає. BMW 3 серії в наявності за спеціальною ціною
• В березні на Renault Koleos та Renault Captur діють акційні ціни
• Акція від Opet для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки
• Розпочни сезон з Honda. На мотоцикли Honda діють спеціальні ціни
• На динамічний фастбек PEUGEOT 408 2023 року знижено ціни
• Сезон ваших переваг. На автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва діє спеціальна пропозиція
• Спільна акційна пропозиція від Opet та АВТЕК
• 7-місний кросовер Mazda CX-9 доступний по спеціальній ціні від 1 539 500 грн.
• На Mazda CX-5 діє спеціальна цінова пропозиція
• Renault в Україні запускає вигідну сервісну акцію по заміні оливи двигуна
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.