Минулого разу AUTO-Consulting проаналізував причини зниження пропозиції в бюджетному сегменті. Цього разу ми вирішили запитати ключових імпортерів автомобільного ринку країни, які працюють в тому числі в бюджетному сегменті, як він буде розвиватись найближчим часом, та яку вагу на ринку матиме в перспективі? А також, які новинки вони планують запропонувати нашим покупцям.
– За нашими очікуваннями, виробники нових автомобілів навряд чи будуть концентруватися на розробці нових моделей з двигунами внутрішнього згоряння у бюджетному сегменті, натомість можливим фактором відродження бюджетного сегменту на авторинку може стати поява офіційних моделей електромобілів у цьому сегменті, – вважає Марія Гарань, директор «Порше Україна».
Який обсяг автомобільного ринку України у 2023 році очікують головні оператори
Обережний оптимізм: Як головні оператори авторинку оцінюють підсумки продажів за 9 місяців
На думку Андрія Чабанова, директора з маркетингу Stellantis Ukraine, зі зростанням благополуччя і доходів громадян знову почнеться зсув від вживаних авто до нових. Адже не всі хочуть купувати «кота у мішку», а віддають перевагу новому авто з сервісною та гарантійною підтримкою, можливістю придбати у кредит. Також нова машина має білу, чисту історію, на відміну від сірого імпорту. В майбутньому цей сегмент знову почне зростати і не в останню чергу завдяки доступним електромобілям.
В цілому, це вже відбувається, але головними бенефіціарами стають китайські автовиробники, які нехай і через “сірих” дилерів, але завойовують все більшу частку бюджетного сегменту. В тому числі й завдяки доступним електромобілям: новенький Dongfeng EX-1 Pro коштує у нас всього $13 500 та став одним з найдоступніших не лише серед авто але й електромобілів в Україні, про що AUTO-Consulting писав в матеріалі про бюджетні авто.
Згоден з цією думкою й Дмитро Кондраков, Керівник департаменту продажів автомобілів, якості обслуговування клієнтів та розвитку дилерської мережі Nissan в Україні: – “В сегменті до 20 000 доларів будуть переважати китайські автомобілі. Доля ринку китайських брендів буде збільшуватись разом зі зростанням та спрощенням доступу до кредитних пропозицій на ринку.”
Бюджетний “автомат”: за скільки зараз можна купити новий автомобіль з автоматичною коробкою передач?
Навіть попри війну, український авторинок займає непогані позиції серед європейських країн
Наталія Топтун, PR-менеджер Renault, більш оптимістична в прогнозах, та вважає, що сегмент бюджетних автомобілів (до €20 000)в Україні обов’язково буде відновлений, та має складати суттєву частку авторинку.
Цікаво, що саме Renault довгий час утримувався в лідера на загальному ринку нових автомобілів, саме завдяки таким бюджетним моделям, як Logan, Sandero, MCV. Наразі лише Duster можна віднести до бюджетного сегменту, який наразі лишається найбільш привабливою пропозицією в сегменті кросоверів, в тому числі повнопривідних SUV, про що AUTO-Consulting нещодавно розповідав. В країнах ЄС під брендом Dacia продається оновлений Duster, який невідомо коли з’явиться в Україні. Хоча ми задоволені й дорестайлінговим кросовером, про що свідчить статистика продажів: Renault Duster в лідерах серед SUV.
В представництві “Рено Україна” нам повідомили, що повертати на наш ринок бренд Dacia найближчими роками не планується. Більше не буде й моделей під іменами Logan чи Sandero, але дещо цікаве в цьому сегменті нас таки очікує!
Не секрет, що Dacia Logan третього покоління (заводський індекс LJ1) була представлена ще 2020-го року. У нас же цей автомобіль з’явиться наступного року як Renault Taliant, що в перекладі означає “талант”.
“Талановитий” седан був розроблений з прицілом на турецький ринок, де він прийшов на заміну популярному Renault Symbol. Модель заснована на Logan третього покоління, але відрізняється від нього зміненим дизайном переднього і заднього бампера, а також формою дверей. Порівняно з Symbol третього покоління модель стала на 42 мм довшою, на 113 мм ширшою і на 16 мм нижчою. Колісна база стала довшою на 14 мм.
Буде й заміна Sandero – у вигляді стильного Renault Kardian. Субкомпактний кросовер був представлений компанією Renault 25 жовтня 2023 року (внутрішнє позначення DW23). Для південноамериканського ринку автомобіль випускається в Куритибі (Бразилія), для інших ринків в Касабланці (Марокко). Renault Kardian базується на платформі RMP (Renault Modular Platform). Також автомобіль розділяє деякі деталі з третім поколінням Dacia Sandero. Renault Kardian оснащений двигуном Flexfuel потужністю 93 кВт (125 к. с.), який є модернізацією двигуна 1.0 TCe, встановленого на Sandero. Двигун поєднується в парі з шестиступінчастою трансмісією з подвійним зчепленням.
Кросовери ставлять рекорди: в ЄС кожен другий проданий авто, в Україні - більше 80%
У якому напрямку розширюють дилерську мережу офіційні імпортери автомобілів
Будуть цікаві новинки й у конкурентів. За словами Андрія Чабанова, бренди концерну Stellantis й зараз пропонують широку лінійку автомобілів високої якості, але з демократичним цінником. “Тим не менш, ми будемо продовжувати розширювати пропозицію і плануємо вже в наступному році привезти декілька новинок: новий Citroen С3 та його електричну версію е-С3, ми продовжуємо працювати над запуском абсолютно унікального транспортного засобу, повністю електричного Citroen AMI. У інших брендів концерну Стеллантіс також з’являться цікаві пропозиції з демократичними цінниками”, каже Андрій.
– У 2024 році ми з нетерпінням очікуємо на появу оновленого VW T-Cross, Seat Leon та Leon SP, – ділиться сподіваннями Марія Гарань: – А поки що пропонуємо нашим клієнтам досить демократичні моделі Seat Ibiza (від 600 тис. грн), Arona (від 780 тис. грн) та Leon (від 830 тис грн), як з високотехнологічними турбодвигунами, так і з перевіреними часом атмосферними двигунами. Крім того, у нас діють досить цікаві програми фінансування від 0.01% річних.
Японці з Nissan не планують розширювати модельну лінійку хетчбеками чи седанами, але можливий новий для нашого ринку бюджетний кросовер. Принаймні, на це натякнув Дмитро Кондраков: – Ми розглядаємо потенційне розширення модельного ряду кросоверів Nissan, яке дозволить привернути до бренду нових клієнтів.
І така модель у компанії є, і вже не перший рік: мова про Nissan Kicks, який у виробництві з 2016 року, а в 2021 році пройшов модернізацію. Він трохи більший за Juke але простіший (ділить платформу B0 з Logan) та при розумній ціновій політиці може бути затребуваним українським споживачем. Принаймні нинішня модельна лінійка компанії дуже розумно позиціонується в ціновому плані.
Отже, чекаємо на появу цих новинок, про які AUTO-Consulting обов’язково повідомить. Щоб бути в курсі актуальних подій автомобільного світу, підписуйтесь на наші соціальні мережі.
На скільки змінились ціни на нові автомобілі за час війни. Невтішна статистика
|