BYD, найбільший китайський виробник електромобілів, представив на автосалоні в Шанхаї Seagull, шокувавши аналітиків та конкурентів технічними характеристиками автомобіля: запас ходу понад 300 кілометрів і стартова ціна трохи більше 11 000 доларів – близько чверті ціни більшості електромобілів, представлених зараз на ринку в Європі.
"Seagull є ще одним проявом агресивного дефляційного тиску з боку (китайських) автовиробників", – сказав аналітик Morgan Stanley, Адам Джонас у записці для інвесторів, прогнозуючи "більш агресивний поштовх" з боку китайських компаній до продажу електромобілів початкового рівня за межами Китаю.
Куди рухається світовий автопром. Гучні прем’єри 20-го Шанхайського автосалону
Нещодавно компанія Tesla Ілона Маска знизила ціни в США вшосте з початку року, прагнучи стимулювати попит в умовах економічної невизначеності та зростаючої конкуренції. Зниження цін Tesla спонукало інших автовиробників, в тому числі в Китаї, наслідувати її приклад. Шанхайська виставка і "Чайка" (так перекладається Seagull) підкреслюють пов'язану з цим динаміку: Китайські автовиробники зараз лідирують у світі серед електромобілів, які конкурують за ціною й технологіями в середньому ціновому діапазоні.
І набагато більше таких електромобілів від BYD та аналогів попрямують до Європи, Південно-Східної Азії та інших зарубіжних ринків, загрожуючи усталеним автовиробникам, кажуть керівники та аналітики.
Патрік Коллер, генеральний директор французького автовиробника Faurecia, заявив, що ринок електромобілів початкового рівня в Європі є відкритою смугою для китайських автовиробників. "Я думаю, що привабливий автомобіль для китайських споживачів буде привабливим автомобілем і для європейського споживача", – переконаний Патрік.
Коллер сказав, що зустрічався в Шанхаї з генеральними директорами та головами правління більш ніж двох десятків китайських автовиробників. За його словами, багато з них прагнуть експортувати свої автомобілі до Європи. Завдяки своїй "фантастичній конкурентній перевазі", Коллер прогнозує, що китайські автовиробники можуть продавати в Європі один мільйон автомобілів на рік, що еквівалентно 8 відсоткам ринку.
Компанія Nio, яка конкурує з такими компаніями, як BMW, з преміальними електромобілями в Китаї, заявила на цьому тижні, що запускає новий, більш доступний бренд електромобілів націленим саме на ринок Європи, та вже придивляється до США.
Zeekr, преміальний бренд електромобілів, що належить китайській компанії Geely, також буде представлений на більшості європейських ринків до 2026 року.
Інші відомі автовиробники користуються перевагами більш конкурентоспроможного китайського ланцюжка поставок, експортуючи з Китаю. Наприклад, BMW експортує iX3 з Китаю до Південно-Східної Азії та Європи.
Компанія Dacia, що належить Renault, постачає до Європи хетчбек початкового рівня Spring EV, подібний до BYD Seagull, і минулого року стала другим за величиною експортером електромобілів з Китаю після Tesla.
Минулого року Tesla відправила понад 271 000 седанів Model Y і Model 3 зі свого заводу в Шанхаї до Європи та інших ринків, що становить приблизно п'яту частину її продажів.
Але найбільше зростання експорту припадає на китайських автовиробників. Експорт автомобілів з Китаю зріс в чотири рази в період з 2020 по 2022 рік та перевищив два мільйони одиниць. Цього року експорт усіх типів транспортних засобів може перевищити три мільйони автомобілів, якщо темпи першого кварталу збережуться.
За даними Китайської асоціації автовиробників, експорт BYD зріс у чотири рази лише минулого року, досягнувши майже 56 000 автомобілів, на чолі з електромобілем Yuan Plus, свідчать дані Асоціації автовиробників Китаю.
BYD не оголошувала про експортні плани щодо Seagull, ціна якого нижча, ніж у найбільш продаваного електромобіля в Китаї – BYD Dolphin, який коштує в Китаї від 116 800 юанів (17 000 доларів США). BYD почне поставляти Dolphin в Європу з четвертого кварталу.
"Можливо, ми побачимо його в Римі, Варшаві чи Лісабоні раніше, ніж пізніше", – сказав про хетчбек Джонас з Morgan Stanley. "Не дивно, що Tesla продовжує знижувати ціни".
Куди рухається світовий автопром? Головні тренди Шанхайського автосалону 2023
|