В колуарных высказываниях звучали такие мотивы: после его принятия возможен передел рынка и т.п. Официальная позиция Главного научно-экспертного управления звучит так:
Управління вважає, що запровадження законодавчої пропозиції в найближчому часі може певним чином вплинути на зменшення обсягу ввезення в Україну вживаного автотранспорту. Проте, з іншого боку, різке підвищення ставок податку негативно позначиться на фінансовому стані вітчизняних суб’єктів господарювання, особливо автотранспортників більшість яких мають не новий автопарк. У першу чергу, наслідком підвищення ставок податку може бути збільшення вартості автотранспортних послуг (зокрема, міських пасажирських перевезень).
Крім того, загальновідомо, що вживаний автотранспорт, який ввозиться в Україну, придбаває незаможне населення, оскільки нові автомобілі мають досить високу вартість і недоступні для цієї категорії громадян. Вважаємо, що прийняття зазначеної законодавчої пропозиції потребує більш докладного аналізу соціально-економічних наслідків її прийняття.
2. Деякі зауваження виникають з приводу нової редакції, у якій автор проекту пропонує викласти пункт 7 частини першої статті 8 Закону України від 13 вересня 2001р. №2681-ІІІ “Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України”.
Так, наведений у другому реченні абзацу першого нової редакції пункту 7 вислів “зазначені документи” потребує уточнення і конкретизації.
В абзаці другому нової редакції пункту 7 доцільно визначити порядок оподаткування, який має застосовуватися до зазначених у ньому транспортних засобів у разі їх відчуження або передачі у володіння, користування, розпорядження після завершення періоду у три роки з моменту їх ввезення на митну територію України.
Законопроект передбачає внесення змін до статті 3-1 Закону України від 6 липня 2005р. №2739-ІV “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” з метою встановлення того, що стаття 1 даного Закону повинна втратити чинність з дня вступу України до Світової організації торгівлі, а не через 5 років із цього дня (як це передбачено нормами чинної редакції статті 1).
Стаття 1 зазначеного Закону встановлює, що пропуск на митну територію України з метою вільного обігу (у тому числі з метою розкомплектування на запасні частини) тракторів колісних для перевезення напівпричепів (сідельних тягачів), автобусів, легкових автомобілів, вантажних автомобілів, автомобілів спеціального призначення та шасі з встановленими двигунами допускається за умови, що на момент переміщення через митний кордон України пройшло не більше 8 років з дати їх виготовлення.
Необхідність внесення зазначених змін до Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” обґрунтовується, насамперед, потребою приведення національного законодавства у відповідність до вимог системи ГАТТ/СОТ.
Дана частина законопроекту викликає певні зауваження.
Так, у супровідних до проекту документах не наведено чітких і всеосяжних доказів того, що внесення запропонованих його автором змін до зазначеного вище Закону не призведе до відчутного посилення негативного впливу імпорту в Україну автомобілів, що використовувалися, на господарське становище національних автомобілебудівних підприємств та на екологічну ситуацію у країні.
У них також відсутня інформація щодо відповідності норм чинної редакції статті 3 зазначеного Закону конкретним міжнародним домовленостям з питань трансформації національної системи державного регулювання імпорту продукції автомобілебудівної промисловості, досягнутим Україною в ході переговорного процесу із приєднання до СОТ. Інакше кажучи, у пояснювальній записці до законопроекту не зазначається, чи було узгоджено в ході зазначених переговорів право України на застосування положень статті 1 Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” упродовж перехідного періоду у 5 років з дня її вступу до СОТ.
Узагальнюючий висновок: законопроект може бути прийнятий у першому читанні з урахуванням висловлених зауважень.
Напомним, что Законопроект №2082 вызвал большой общественный резонанс, особенно его первая редакция. Затем последовала вторая (либеральная) и третья (компромиссная). Однако Закон имел мало шансов быть принятым в таком виде. Очевидно, что к этой теме еще вернутся, поскольку Дмитрий Святаш фактически открыл новый механизм сдерживания подержанного импорта.
Сам же господин Святаш в интервью "РБК Украина" сообщил, что сегодня будет предлагать снять с рассмотрения ВР это предложение, поскольку данный законопроект вызывал большой резонанс в обществе и нуждается в более детальной проработке. В отечественном законодательстве, особенно автомобильном, это первый случай, когда автор Законопроекта признал, что "погорячился".
На что влиял законопроект о повышении транспортного сбора
Мнения автомобилистов по новым ставкам транспортного сбора. Выскажите Ваше мнение!
|