Як не прогадати під час вибору вживаної машини: чекліст для покупців авто з пробігом. Частина 1
Отож, вибираючи автівку з пробігом, також доцільно звернути увагу на:
1. Салон і педалі
Всередині не має бути пошкоджень/розривів панелей і чохлів, а ось бруд, хоч і свідчить про неохайність власника, не становить проблеми, адже легко усувається мийними засобами. Не завадить перевірити, наскільки міцні кріплення оббивки даху та дверцят і чи сухо під килимками (якщо побачили вологу, десь щось тече). Двірники, склопідйомники, освітлювальні прилади, пічка – це все теж слід перевірити.
Важливим є і те, чи нормально регулюються сидіння. Розпочати варто саме з водійського, адже на нього припадають найбільші навантаження, а отже, і знос. Спинка не має провалюватися, і повинна бути наявна бокова підтримка.
2. Кермо і ручку КПП
Це чи не найбільш наочні й очевидні індикатори пробігу, позаяк саме з ними керманич практично безперервно контактує під час водіння. Це, своєю чергою, призводить до невідворотного зносу елементів керування. Так, кермо явно не першої свіжості буде гладеньким і слизьким й матиме тріщини, а шкіряна оббивка залишатиме бажати кращого. Якщо і рульове колесо, і ручка перемикання передач виглядають підозріло добре, це може бути результатом хитрої маніпуляції власника автівки, котрий нещодавно замінив ці елементи.
3. Електроніку
Будь-яка сучасна автівка просто нашпигована різноманітною електронікою. Центральний замок, клімат-контроль, бортова система самодіагностики, численні датчики – все це потрібно ретельно перевірити, оскільки ремонтувати їх – недешеве задоволення. Навряд чи хтось сперечатиметься, що краще виявити проблему ще на стадії покупки, ніж вирішувати її потім, витрачаючи час і кошти.
4. Ходову частину, гальма й колеса
Не має бути відчутних люфтів на колесах і кермі, пошкоджень гумових відбійників та пильовиків амортизаторів, протічок в місцях кріплень гальмівних шлангів, циліндрах. Перевірте чохли шарнірів підвіски та рульового керування (а на автівках з переднім приводом – і шарнірів півосей) – стисніть їх пальцями і оцініть, чи є там мастило і чи дотримана герметичність.
У випадку з дисками важливо зафіксувати вм’ятини та тріщини, якщо такі присутні. Нерівномірний знос покришок нерідко сигналізує про порушення геометрії підвіски або кузова. Мінімальна допустима товщина гальмівних дисків – 1.1 см.
5. Двигун і все, що з ним пов’язано
Він має бути чистим і сухим (проте не свіжовимитим!), а шланги –еластичними і без тріщин. Надто свіже й густе мастило – індикатор можливої спроби приховати низьку компресію та інші важливі проблеми. Наявність іржі говорить про те, що двигун свого часу перегрівався; специфічного темного пастоподібного нальоту – що з моторним мастилом щось не так.
«Металеві» звуки під час роботи двигуна – ненормальне явище, як і «плавання» його обертів. Повністю справний мотор всередині буде приємного золотистого кольору – роздивитися це можна за допомогою ліхтарика.
Після ввімкнення запалювання перевірте панель приладів та роботоздатність усіх індикаторів, а ще ручник. Придивляйтеся до «вогників», адже загоряння деяких із них свідчить про несправність систем і механізмів, що є критично важливими для автомобіля.
6. Вихлопну систему
На холостому ходу дим з вихлопної труби практично непомітний, а коли її закривають ганчіркою чи чимось подібним, мотор має заглухнути. При цьому, якщо задіяти педаль газу, його колір має змінитися на блідо-сизий. Чорний дим – вірний маркер несправності паливної системи; густий білий – потрапляння в камери згорання води або тосола; синій – потрапляння мастила в камери згоряння циліндрів. Менше з тим панікувати передчасно у разі появи таких симптомів не потрібно – в сиру погоду та за морозів колір диму не є достатньо об’єктивним фактором.
7. Днище
Готуючись перевірити його, ви можете запропонувати продавцю провести професійну діагностику на спеціалізованій СТО. Тут все просто: якщо йому нíчого приховувати і з машиною все гаразд, він залюбки погодиться, а ось відмова має вас насторожити. Ймовірно, днище перебуває в поганому технічному стані й потребує як мінімум догляду й фарбування, а як максимум – повноцінного ремонту із заміною деяких частин.
8. Корозію
Вона зазвичай починає поширюватися на підкрилках, порогах, під гумовими ущільнювачами. Найкраще, ясна річ, перевіряти ТЗ на підйомнику. Примітивний, але цілком робочий спосіб дізнатися, наскільки іржаву машину вам намагаються продати, – взяти звичайнісіньку викрутку й ткнути (звісно, акуратно) нею в днище. Кінець кінцем, якщо це працює, це не тупо.
Зрештою, ідеальним – але, на жаль, не завжди можливим – завершенням перевірки стане тест-драйв автівки, котрий зробить видимими багато її недоліків.
Як перевірити лакофарбове покриття автомобіля та не купити «битка». Поради експертів
Ось лише декілька поширених проблем, характерних для вживаних машин, і їхнє «розшифрування»:
● машину веде вбік – порушена геометрія підвіски чи кузова;
● стукіт і брязкотіння зі сторони підвіски – зношені гумових втулок стабілізаторів, шарнірів підвіски або втулок амортизаторів;
● ниючий звук під час скидання газу – зношені шестерні, диференціал або редуктор;
● скрегіт під час перемикання передач – зношені синхронізатори;
● стукіт при зміні навантаження – зношена хрестовина кардану;
● хрускіт у поворотах – зношені ШРКШ.
Базовий мінімум, від якого слід відштовхуватися, – легкий старт руху відразу після натиску на педаль газу й нормальне гальмування; просте й чітке перемикання передач без затримок; ефективна робота зчеплення, починаючи з низьких обертів мотора. Крім того, педаль газу не повинна провалюватися, а вичавний підшипник – видавати себе звуком при натисненому зчепленні. Якщо ж автомобілі «автомат», в положенні селектора коробки передач R транспортний засіб не має скочуватися при спуску вперед.
Зробимо нехитрий висновок: самостійно відсіяти сумнівні варіанти на початкових етапах – можливо, хоч і складно та часозатратно. Уважний(-а) читач(-ка) напевне зауважив(-ла), що чекліст загалом містить аж 15 пунктів включно з тест-драйвом. Немало, чи не так? На перевірку всіх доведеться витратити пристойну кількість власного часу і нервових клітин…
Та чи треба взагалі робити це все власноруч? Зовсім не обов’язково, якщо купувати авто з пробігом у правильному місці, де його попередньо фахово перевірять за вас!
Така можливість чекає на всіх охочих в автосалонах холдингу GM GROUP. Усі вживані машини всебічно тестують і випробовують, перш ніж відправити їх у продаж. Спеціалісти серед іншого перевіряють технічний стан і реальний пробіг транспортних засобів, історію їхнього обслуговування, можливі випадки ДТП, правові аспекти. Після ретельної перевірки авто не просто отримує відповідний сертифікат, а й гарантію, термін якої залежить від року випуску конкретного автомобіля та пройденого кілометражу. Чи варто казати, що це безпрецедентні для України умови?..
Пропозиція холдингу варта щонайменше вашої уваги. Каталог наявних авто доступний за посиланням https://mymycars.com/catalog/certificated
Як визначити скручений пробіг авто і не дати себе ошукати: 10 дієвих порад експертів
|