Автовиробники по різному намагалися справити фурор на автосалоні в Шанхаї. Деякі хвалилися функціями автомобільних караоке-систем та 3D-панелей приладів, інші встановлювали кришталеву кулю замість важеля коробки передач – конкуренція за покупця на найбільшому автомобільному ринку світу загострюється. Рівень «гравців» теж зростає. Тож світові тренди тепер походять саме звідси.
Куди рухається світовий автопром. Гучні прем’єри 20-го Шанхайського автосалону
Ріст середньої довжини пробігу. 500-700 км вже не дивина
Навіть найбільш доступні електрокари вже фактично не дозволяють собі виходити на ринок з пробігом менше 200 км. Хіба що найменші та найдешевші з них. Наведемо кілька прикладів в середньому за ціною класі.
BYD Han EV. Базова має мотор спереду (222 к.с., 330 Нм) і батарею ємністю 65 кіловат-годин, що забезпечує пробіг на одній зарядці до 506 кілометрів за NEDC. Наступна версія має акумулятор на 76,8 кіловат-години: її далекобійність – 550 кілометрів. Пара двигунів (494 сили і 680 Нм) розганяє топ-версію до сотні за 3,9 секунди, а далекобійність без підзарядки досягає 605 кілометрів. Крім того, автомобіль може похвалитися зв'язком 5G і автопілотом DiPilot з можливістю самонавчання.
Xpeng P7 перевершує Tesla Model S за далекобійністю, а обходиться китайцям удвічі або навіть утричі дешевше. Довжина становить трохи менше п'яти метрів, а відстань між осями – рівно три метри. Привід – задній або повний, ємність акумуляторів – 70,8 або 80,9 кіловат-години. Заповнення енергозапасу з 30 до 80 відсотків від спеціальних станцій потребуватиме близько півгодини, а пробіг без підзарядки складе 568-706 кілометрів. Tesla Model S Long Range Plus долає не більше 627 кілометрів.
Nio ET7 вже серед рекордсменів за пробігом. Цей електричний седан є флагманом бренду. Довжина автомобіля перевищує п'ять метрів, а відстань між осями становить понад три метри. Топовий акумулятор ємністю 150 кіловат-годин дозволяє проїхати на одному заряді понад тисячу кілометрів. Однак перші покупці обирали між батареями на 70 і 100 кіловат-годин із запасом ходу 500 і 700 кілометрів відповідно. Акумулятори можна не купувати, а орендувати. При цьому запропонована швидка заміна: на спеціальних станціях процес займе менше трьох хвилин. Спереду розміщений 245-сильний мотор, ззаду – 408-сильний. Разом – 653 сили і 850 Нм, а набір першої сотні займає 3,9 секунди. У комплектацію входять мультиконтурні сидіння з вентиляцією, обігрівом та масажем, акустика з 23 динаміками, адаптивна пневмопідвіска, віртуальна “приборка” і мультимедійка з 12,8-дюймовим екраном. Автопілот покладається на радар, лідар, 11 камер, 33 датчики і потужний комп'ютер.
Просторі салони автономних електрокарів
Китайська компанія DiDi (аналог нашого таксі Уклон) представила концепт автономного таксі DiDi Neuron з великим внутрішнім простором і сидіннями, розташованими один навпроти одного. Він також має роботизовані руки, які допомагають піднімати багаж.
Didi Neuron буде повністю автономним: у машині не передбачено місця для водія. Електрокар завдовжки 4,5 м обладнаний вісьмома камерами, а в салоні встановлено екран із відеоіграми. За інформацією Bloomberg, роботаксі розроблено у співпраці з виробниками електрокарів, але з якими конкретно, компанія не вказує.
Didi також представила високоточний лідар Beiyao і обчислювальну платформу під назвою Orca. Як заявив Мен Сін, голова підрозділу автономного водіння Didi, у Китаї зберігаються проблеми з апаратним забезпеченням і ланцюжками поставок, і мета Didi на найближчі роки – щоб 90% компонентів її майбутніх робомобілів виробляли всередині країни. Дата запуску в серію – 2025 рік.
Компонуванням салону Voyah i-Cozy нагадує Hongqi E-LS, хіба що сидінь чотири, а не три. У машини немає ні керма, ні педалей, тому пасажирам залишається тільки захоплюватися, з якою витонченістю в інтер'єрі переплітається китайська естетика і технології майбутнього. Практично всю ширину передньої панелі концепту займає дисплей. Перед ним –ящик для речей, або щось на кшталт того, в який поміститься дрібничка, сумочки, пляшки і багато іншого.
Звісно, подібним простором можуть похвалитись лише концепти повністю автономні електрокари, яким непотрібні кермо та педалі. Щоправда це перспектива не найближчих років, а може десятиліття.
Автомобіль як місце для спілкування та споживання контенту
На першій настільки масштабній виставці в Китаї, що відбулася після завершення карантину через COVID-19, виробник електромобілів преміум-класу Zeekr, що належить холдингу Zhejiang Geely Holding Group, продемонстрував, що його нещодавно випущений позашляховик моделі X має сидіння, які можуть масажувати пасажирів.
Багато інших китайських брендів хизувались сенсорними екранами на панелі приладів, які дозволяють користувачам співати караоке або грати в ігри на ходу – популярні заняття для споживачів на ринку, де спритні місцеві автовиробники потіснили традиційні західні бренди, які колись домінували.
Преміальний бренд авто-гіганта Hyundai Genesis, відносного новачка на китайському ринку, встановила кришталеву кулю на центральній консолі моделі EV GV60 і вона таки привернула увагу до себе. "Сфера", як називають її творці, загоряється, коли автомобіль починає рушати, даючи водію за кермом візуальний сигнал замість традиційного шуму двигуна, відсутнього в електромобілях, а також може використовуватися для перемикання передач.
Популярний розробник движків для відеоігор компанія Unity показала, як вона допомагає таким компаніям як Li Auto трансформувати дисплей приладової панелі в 3D-ігровий інтерфейс, а також представила на автосалоні свою версію кокпіта майбутнього.
Зовнішні та внутрішні екрани
Polestar, виробник електромобілів преміум-класу, заснований компаніями Volvo та Geely, представив купе Polestar 4 SUV, яке буде запущено у виробництво наприкінці цього року, в якому повністю відмовляються від заднього скла, натомість покладаючись на HD-камери, встановлені на даху, щоб показувати водіям, що знаходиться позаду них. За словами представників Polestar, ця функція максимізує видимість і простір для пасажирів на задньому сидінні автомобіля.
Мікрокросовер Baojun Yep зможе "спілкуватися" з іншими водіями. Електрокар отримав опцію Car-watch, невеликий дисплей на дверях багажника, що відображає попередження або просто смішні картинки. Продажі машини в Китаї почнуться наступного літа. За попередньою інформацією, коштуватиме Baojun Yep близько 100 тисяч юанів ($14 500).
У рух цього крихітку приводить 50-кіловатний електромотор (68 к.с., 140 Нм). Батарея ємністю 28,1 кіловат-години дає запас ходу в циклі CLTC трохи більше 300 кілометрів. Яскрава зовнішність Yep, без сумніву, приверне молодь, але ще у машини буде як мінімум одна незвичайна опція – Car-watch.
Назва повною мірою описує суть нововведення – це екран на дверях багажника, який нагадує Apple Watch. На нього можна вивести різні картинки, активні віджети і попереджувальні сигнали. "Ремінець" оформляється за бажанням – крім звичайного забарвлення в колір кузова є кілька варіантів забарвлення.
Електрогіперкари
Yangwang – це новий висококласний суббренд від BYD, найбільшого виробника електромобілів у Китаї. Якщо рахувати гібриди, BYD нещодавно стала найбільшим продавцем електромобілів у світі. Наступний крок: захопити заможних покупців по всьому світу розкішними автомобілями під брендом Yangwang. Один з них – U9, суперкар, про який світ нещодавно дізнався, що він зможе танцювати, їздити на трьох колесах і відриватися від землі завдяки новій системі управління кузовом від BYD. Автомобіль оснащений системою живлення Yisifang, а президент BYD Ван Чуаньфу під час заходу зазначив, що BYD і бренд YangWang стануть першими, де BYD застосує свої провідні технології.
U9 може розганятися від 0 до 100 км/год за 2 секунди. Це вплинуло не лише на швидкість, як очікувано для суперкара, але й на безпеку та комфорт, оскільки команда дослідників BYD розробила "надзвичайно безпечну конструкцію кузова". Ціна не була оголошена, але BYD представила його як суперкар за "мільйон юанів", тож вона має становити близько $145 000.
Електрогіперкар Farnova Othello має долати на одній зарядці 600 кілометрів, розганятися до 420 кілометрів на годину і набирати першу сотню за 1,8 секунди, а третю – за 8,5 секунди. Очікувана вартість – 1,86 мільйона юанів (близько 300 000 доларів), але випуск почнеться лише наступного року, а тираж становитиме лише 200 одиниць. У виробництві допоможе фірма Qiantu Motors: продажі її першого електромобіля K50 стартували в 2018-му, і модель навіть користувалася непоганим попитом, але тепер справи у виробника йдуть не найкращим чином.
Бюджетні електрокари
Hongrui Xiaohu Tiger довжиною 3,4 м у чотиримісній версії (двомісна коротша за 3 метри) має лише 170 км на повній зарядці за циклом NEDC. У нього батарея ємністю лише 11,8 кВт*год та електродвигун потужністю всього 41 к.с. Тим не менше, малюк має об’єднану панель приладів з мультимедійним екраном, камера заднього огляду, АБС, пара подушок безпеки та датчик тиску в шинах. І коштує Xiaohu Tiger на місцевому ринку 29 900 юанів (біля $4330).
Dongfeng Nano Box – це китайський аналог Renault Kwid. У кросовера вузька діодна головна оптика, з'єднана хромованою смужкою, двоколірний кузов і частково приховані ручки дверей. Зарядний порт розташований у передній частині. Електродвигун видає близько 45 кінських сил і 125 Нм. Батарея ємністю 27,2 кіловат-години дає можливість проїхати на одному заряді до 331 кілометра. У двоколірному інтер'єрі – семидюймова "приборка" і 10-дюймовий тачскрін мультимедіасистеми, що розпізнає голос. Відмикати двері, а також керувати кондиціонером і ще деякими функціями можна за допомогою програми. Вартість від 65 700 до 71 700 юанів ($9500-10400).
Концерн BAIC вивів на ринок компактний електромобіль BAW Yuanbao. У "базі" 3,2-метрова машина забезпечена акумулятором ємністю 9,9 кіловат-години, що забезпечує 120 кілометрів запасу ходу, і електромотором (27 кінських сил, 85 Нм) на задній осі. У новинки діодна світлотехніка, багатофункціональне кермо, цифрові прилади і мультимедіасистема з семидюймовим екраном. За доплату запропоновані штучна шкіра в інтер'єрі, камери по колу, 10,25-дюймовий тачскрін, парктроніки, Wi-Fi, АБС, кліматична установка і подушки безпеки. Електрокар вважається чотиримісним, але вантажопідйомність становить лише три центнери, а задні сидіння і багажник не надто місткі. Вартість – 39 900 юанів ($5800).
Changan Lumin – 3,3-метровий електромобіль, який у Китаї коштує від 48 900 юанів ($7100). "Мультяшному" електрокару опціонально доступні дві подушки та “клімат”, а 14-дюймові колеса – найбільші для цього сегмента в КНР. Мотор видає 41 кінську силу, а варіантів батарей три – ємністю від 12,9 до 38 кіловат-годин. Запас ходу – від 155 до 301 кілометра. У салоні – 10,2-дюймовий тачскрін мультимедіасистеми та віртуальні прилади.
Ось такі головні тренди побачили в AUTO-Consulting на цьогорічному автосалоні у Шанхаї. Звісно, що було ще багато чого цікавого, про що ми ще будемо розповідати. Щоб не пропустити - Додавайтесь до наших соціальних мереж у AUTO-Consulting в Telegram та AUTO-Consulting в Facebook
Самые яркие премьеры автосалона в Шанхае 2021
|