Проект реалізований в рамках програми Early Learner зі зниження викидів парникових газів, в якій беруть участь великі американські гірничодобувні компанії: BHP, Freeport-McMoRan, Newmont Corporation, Rio Tinto та Teck Resources Limited.
Caterpillar вже експериментував із підвищенням екологічності кар’єрних самоскидів. У травні у Швеції розпочалися випробування тролейвозу з повною масою понад 570 т, у якого 3400-сильний дизель задіяний як генератор для електромоторів у ступицях задніх коліс.
На жаль, характеристики електричного самоскида поки не розкриваються. Відомо тільки, що на демонстраційних випробуваннях машина з повним завантаженням проїхала близько 7 км і змогла розігнатися до 60 км/год (стільки можуть розвинути дизельні кар’єрні самоскиди).
Кілометровий підйом із градієнтом 10° електричний самоскид взяв на швидкості 12 км/год, а на зворотному шляху використовував рекуперативне гальмування для підзарядки тягової батареї. Розробники заявляють, що заряду, що залишився, електричному Caterpillar 793 вистачило б ще на кілька подібних циклів.
Прем’єру електричного кар’єрного самоскида Caterpillar називають відправною точкою для розвитку екологічної кар’єрної техніки. Завод компанії в Аризоні найближчим часом використовуватиме енергію з відновлюваних джерел і побудує ще кілька батарейних машин, які передадуть для тестової експлуатації клієнтам по всьому світу.
Caterpillar також йде з Росії
|