Skoda Enyaq Coupe iV побудований на повністю електричній фольксвагенівській платформі МЕВ. Цей автомобіль - більш елегантна, емоційна та динамічна версія електричного позашляховика Skoda Enyaq iV, яка також стоїть на конвейєрі заводу у Младо-Болеславі. І ці дві моделі - єдині на платформі МЕВ, які виробляються за межами Німеччини. Якщо вам подобається спортивний стиль, але ви не бажаєте поступатися заради нього практичністю - Skoda Enyaq Coupe iV - цікавий варіант, на який варто звернути увагу.
Серед конкурентів чеського крос-купе такі серйозні моделі, як Audi Q4 Sportback e-tron, Kia EV6 та Volvo C40. Не можна також виключати Ford Mustang Mach-E та Volkswagen ID.4.
Що ж Skoda Enyaq Coupe iV може запропонувати в противагу цим серйозним “хлопцям”?
Дизайн
Окрім даху купе, Skoda Enyaq Coupe iV відрізняють від звичайного Skoda Enyaq iV спортивний передній бампер та новий дизайн бічних порогів, пофарбованих у колір кузова. Все це разом надає крос-купе скульптурних форм, ефекту стрімкості та візуально робить його довшим. Звичайно ж, зовсім інша і задня частина Skoda Enyaq Coupe iV.
До речі, у Skoda Enyaq Coupe iV найкраща аеродинаміка у класі - коефіцієнт аеродинамічного опору 0,234.
У Skoda є досвід та непогана історія створення елегантних купе. Це, наприклад, ŠKODA POPULAR MONTE CARLO 1935 року, ŠKODA 1000 MBX 1966 року, ŠKODA 110 R, яку випускали з 1970 по 1980 рік, ŠKODA GARDE 1981 року. А легендарна ŠKODA RAPID 1984 року із заднім розташуванням двигуна - фактично чеський “Порш”.
Skoda – 125 лет: малоизвестные и удивительные факты из истории чешской марки
Власне кажучи, електричний Skoda Enyaq Coupe iV також не соромно припаркувати поруч із спортивними купе всесвітньо відомих марок. Чеське крос-купе не програє їм а ні за зовнішністю, а ні за технічними характеристиками, а ні за оснащенням.
До стандартної комплектації входять повністю світлодіодні фари із 211 світлодіодом та 19-дюймові колеса. Кому їх замало, мають змогу замовити 20- або навіть 21-дюймові. Також вже у стандарті - скляний дах та 7 подушок безпеки.
Салон
Шкодівське крос-купе важко назвати автомобілем для егоїстів. В салоні тут повноцінних 5 місць та багато простору. Кореспондент AUTO-Consulting (зріст 185 см), сидячи на другому ряді, за налаштованим під себе водійським кріслом, не лише мав досхочу місця для колін. Відстань до спинки переднього сидіння дозволяє сидіти, закинувши ногу на ногу. Місця над головою і спереду, і ззаду - цілком вистачає. Навіть незважаючи на панорамний дах. За шириною салон точно для 5, а не для 4 пасажирів. Що, насправді, розкішно для купе.
Габарити 4653х2148х1622 мм (ДхШхВ). Колісна база - 2765 мм.
Окрім цього, тут по-шкодівськи місткий багажний відсік. Його об”єм - 570 л, що приблизно на 100 л більше, ніж у конкурента Volvo V40. До того ж, у Skoda Enyaq Coupe iV грузове відділення широке, а його підлога - врівень із нижньою частиною багажної двері. Тобто - завантажувати речі зручно. Потрібно більше місця - спинки задніх сидінь складаються у пропорції 60/40. Skoda вкотре доводить, що і купе може бути практичним та слугувати, як зручний сімейний автомобіль на кожен день.
Починаючи із початкової версії, Skoda Enyaq Coupe iV має двозонний клімат-контроль. А також - 13-дюймовий центральний дисплей. Та вбудовану супутникову навігацію в усіх версіях.
Керувати інформаційно-розважальною системою через екран зручно. Картинки великі і це сильно не відволікає від дороги. До того ж, є кнопки та ручки керування окремими функціями на кермі та біля самого екрану. Зокрема, під дисплеєм традиційна шкодівська сенсорна поличка, проводячи пальцем якою праворуч-ліворуч, регулюється звук радіо. Хоча, якщо прискіпуватися, відгук дисплею міг би бути і швидшим.
В салоні на панелі приладів та внутрішніх частинах дверей - багато м'якого пластику. У нашого авто були шкіряні перфоровані сидіння. Хоча, про шкіру - це не точно. Повної комплектації тестового авто ми не мали і цілком могло бути, що тут якісна екошкіра. Проте, на дотик вона була приємною, а разом із помаранчевою строчкою виглядала навіть преміально.
Посадка водія - висока, позашляхова і це дає чудовий огляд дороги. Цьому сприяє і велике лобове склом та вдало розташовані передні стійки кузова, які не перекривають дорогу навіть у поворотах. В усякому разі, огляд у Skoda Enyaq Coupe iV набагато кращий, ніж у звичайних легкових авто. Не кажучи вже про купе. Незважаючи на купешну задню частину, огляд назад - також цілком пристойний.
До того ж, сидіти на водійському кріслі зручно. Механічні налаштування сидіння та керма дають змогу підігнати їх під драйвера будь-якого зросту. А для версій, вищих від початкової 60-ї у водійському кріслі передбачений ще й поперековий підпір, електричні регулювання та пам”ять. Окрім цього, у дорожчих версіях пропонується проекція швидкості та підказок навігатора на лобове скло.
Комплектації
Enyaq Coupe iV пропонується у кількох версіях із різними типами приводу, акумуляторами та електро двигунами. Зокрема, версія 80x має повний привод, потужність 195 кВт із крутним моментом у 425 Нм. У Enyaq Coupe iV 80 привод - задній, потужність 150 кВт. Таке поєднання пропонує запас ходу від однієї зарядки 545 кілометрів за циклом WLTP. І це - найліпший варіант для тих, хто планує дальні поїздки, а не лише пересування містом. Є й, так би мовити, бюджетний та практичний варіант Enyaq Coupe iV 60, який комплектується акумуляторною батареєю на 62 кВтг, електродвигуном потужністю 132 кВт та заднім приводом. Його пробіг обіцяють на рівні до 416 км. Чого цілком достатньо. Саме такий, так би мовити, доступний масовий варіант крос-купе ми і взяли для першого знайомства. Це акумулятор такої ж ємності, а двигун - такої ж потужності, як і у електричного Enyaq iV 60, який ми вже тестували. Витрати електрики у нього в холодну пору року становили близько 1 кВт-год на 4 км. Докладніше можна прочитати тут:
Який чесний пробіг у електрокара? Тест-драйв Skoda Enyaq iV60
Максимальна потужність зарядного пристрою для Skoda Enyaq Coupe iV - 135 кВт. Така зарядка дає можливість за 29 хвилин надати акумулятору ємністю 82 кВтг 80% наповненості (з 10%). Є домашній зарядний пристрій ŠKODA iV Charger, який забезпечує потужність змінного струму до 11 кВт. Він повністю заряджає купе за 6-8 годин, залежно від ємності акумулятора. Skoda Enyaq Coupe iV у стандартній комплектації має кабель Mennekes, а його зарядний пристрій сумісний із усіма розповсюдженими розетками. Можна заряджати Skoda Enyaq Coupe iV і від побутової домашньої розетки на 230 В потужністю 2,3 кВт. ŠKODA також пропонує універсальний зарядний пристрій iV із змінними роз'ємами та адаптером CEE. Це дає змогу отримувати до 11 кВт.
І купе, і позашляховик Enyaq мають 3-річну гарантію (або 100 тис. км) На аккумулятор гарантія 8 років, або 160 тис. км.
Їзда
Незважаючи на те, що це кросовер, керованість Skoda Enyaq Coupe iV дає впевненість. Вона краща, ніж у позашляхового Enyaq, до того ж купе - жвавіше. Обертів керма від упору до упору - 2 і ½.
Автомобіль майже не хилиться у поворотах та добре набирає швидкість, що надихає без вагань іти на обгін. Кореспондент AUTO-Consulting мав змогу перевірити це і на трасі, і на гірському серпантині. Все це відбувається тихо. Лише на швидкості після 110 км/год з'являються незначні аеродинамічні шуми. Зокрема, на трасі трохи чутно зовнішні дзеркала та фонове гудіння електричного двигуна. На поганих (як для Чехії) дорогах у салоні Skoda Enyaq Coupe iV з'являється помірний шум, який іде від підвіски, днища та колісних арок. Але ви його почуєте, якщо спеціально будете прислухатися, як це робив кореспондент AUTO-Consulting.
Гальма працюють впевнено і продуктивно. Навіть, коли водій зненацька з”явиться у “полу зору” електронного табло перед населеним пунктом із обмеженням швидкості у 50 км/год. Такі електронні табло у Чехії та багатьох інших європейських країнах стоять на в”їздах до населених пунктів та висвічують актуальну швидкість автомобіля. Тобто гальмівна система Skoda Enyaq Coupe iV дозволяє вчасно зменшити швидкість та не потрапити на камеру. При цьому, порівнюючи враження від їзди із позашляховим Skoda Enyaq iV, крос-купе дає більше комфорту.
Керованість Skoda Enyaq Coupe iV впевнена, але трохи важкувата, порівняно із крос-купе із двигунами внутрішнього згоряння. Це наслідок додаткової ваги акумуляторної батареї, Проте, це зовсім не означає, що керувати Skoda Enyaq Coupe iV важко. Ні. Тут є електричний підсилювач керма і щоб крутити його не треба докладати багато зусиль. Мова йде про “слухняність” самого крос-купе, до керування яким треба звикнути. На це знадобиться приблизно півгодини. Після цього ви навпаки будете радіти від того, як точно Skoda Enyaq Coupe iV виконує маневри. І з задоволенням гасати, відчуваючи драйв заднього приводу.
Наостанок треба додати, що Skoda Enyaq Coupe iV має ще скажену й заряджену версію RS, потужністю 220 кВт і 460 Нм крутного моменту із розгоном до 100 км/год за 6,5 секунди!
Перспективи
Остаточних цін та комплектацій Skoda Enyaq Coupe iV ще нема. Хоча, на школівському сайті вже можна підбирати конфігурації крос-капе. Як стало відомо AUTO-Consulting, за планами компанії “Єврокар”, саме Skoda Enyaq Coupe iV стане другим чеським електрокаром, який наступного року планують продавати в Україні. Тоді ми зробимо повноцінний тест-драйв цього крос-купе вже в українських реаліях.
Київ-Прага-Київ
Якими будуть майбутні SKODA? Концепт SKODA VISION 7S демонструє новий стиль, нову філософія та традиційну практичність
|