Зазвичай концепти демонструють на міжнародних мотор-шоу. Та цього разу на світову прем'єру VISION 7S до Праги спеціально запросили близько 400 журналістів з усіх куточків світу. Адже саме ця електрична модель відкрила нову сторінку в історії чеської марки. Новий стиль дизайну, новий логотип, нові матеріали, нова філософія салону, нові технічні рішення та нові розумні шкодівські сюрпризи Simply Clever. А також - велике бажання чехів диференціювати Skoda від інших брендів Volkswagen.
Що із усього цього вийшло, кореспондент AUTO-Consulting не лише побачив на власні очі, а мав можливість помацати.
Сьогодні SKODA представила яскравий концепт електричного кросовера SKODA VISION 7S
Нова ера дизайну
SKODA VISION 7S побудований на фольксвагенівській платформі MEB та належить до верхнього сегменту чеської марки. Цей електричний позашляховик навіть ззовні демонструє закінчення ери дизайну Йозефа Кабана - колишнього головного дизайнера Skoda. Натомість - це початок ери Олівера Штефані - нинішнього головного дизайнера марки та його команди.
Передня частина автомобіля має значно ширшу та плоску, темну та закриту радіаторну решітку ŠKODA. Традиційні вентиляційні ребра замінено темним склом, яке приховує датчики автомобіля. А в темний час доби - підсвічується. Це - так зване обличчя Tech-Deck Face. Фари розташовані максимально далеко від центру, в два ряди один над одним. Чітко окреслена смуга денних ходових вогнів заходить на крила, розширюючи групу світла й утворюючи літеру “Т”.
Капот із чіткими контурами повторює відому лінію SKODA. У концепті за стилем наче поєдналися брутальний позашляховик та преміальний швидкісний паркетник. До речі, VISION 7S є першою ŠKODA з матовим кольором кузова.
Яскравий повністю оновлений нижній бампер має сім вертикально розташованих повітрозабірників, центральний з яких привертає увагу вставкою помаранчевого кольору. Такий самий елемент є і ззаду. Помаранчеві вставки можна витягнути, щоб вони послугували гачками. Крім того, їх можна використовувати для безпечного відключення струму високої напруги автомобіля зовні, якщо це буде необхідно.
Нижня частина кузова оснащена алюмінієвим захистом днища. Великі колеса, діаметром 22 дюйми підкреслюють потужний зовнішній вигляд VISION 7S. Їхні аеродинамічно оптимізовані диски майже повністю закриті. Та також мають помаранчеву вставку. А над колесами - квадратні колісні арки.
Зовнішніх дзеркал - нема. Замість них - камери. На дверях - втоплені в корпус і розташовані вертикально сенсорні ручки. Самі двері - распашні. Кузов не має центральної стійки. Це дає можливість легко сідати та виходити із машини. Та без проблем дістатися третього ряду сидінь. Адже VISION 7S має 7 місць.
Бокова проекція концепта визначається чіткими поверхнями та плавною лінією даху. Нова мова дизайну ŠKODA втілює відомі цінності бренду: міцність, функціональність і автентичність.
Новий логотип
На капоті та двері багажного відділення VISION 7S новий логотип чеської марки. У компанії зазначають, що логотип зазнав найрадикальніших змін у своєму фірмовому стилі за останні 30 років. Тут більше не використовується скульптурна 3D-графіка, і це - відповідь ŠKODA на зростаючу зміну маркетингової активності з друкованих видань на онлайн.
Що стосується кольорів, ŠKODA AUTO тепер використовуватиме два різних зелених відтінки – смарагдовий та електричний зелений, які символізують екологію, стійкість та електромобільність. На концепті напис ŠKODA був зеленувато-сірим та срібно-матовим. Із новою короною над літерою Š.
Перероблений логотип доповнюється новою смугою розсіяного світла. Вона простягається по всій ширині автомобіля у верхній частині передньої капоту та має підсвічену графіку. Новий напис ŠKODA також на дверях багажника підсвічується так само, як і передня частина автомобіля.
Skoda – 125 лет: малоизвестные и удивительные факты из истории чешской марки
Трикімнатна “чешка”
VISION 7S - це просторий автомобіль із абсолютно новою, універсальною побудовою салону, що пропонує місце для семи осіб на трьох рядах сидінь. Така собі мобільна трикімнатна “чешка” , як колись називали квартири за чеським проектом. Але, звичайно ж, із фірмовими функціями ŠKODA Simply Clever.
Зокрема, салон пропонує дві різні конфігурації, які створюють новий просторовий досвід для різних ситуацій – за кермом і під час відпочинку. У режимі водіння всі елементи керування встановлюються в ідеальне положення. А центральний сенсорний екран вирівняний вертикально, щоб відображати всю актуальну інформацію під час руху. Його можна повернути горизонтально, і він є найбільшим з коли-небудь встановлених в автомобілі ŠKODA - 14,6 дюйма.
У режимі Drive водій отримує переваги від вдосконаленої системи AR Head-up, яка відображає найважливіші дані водіння. Для додаткової інформації - 8,8-дюймовий цифровий приладовий дисплей. Кермо - повністю перероблено. Воно має тепер форму овала та дві суцільні спиці в положеннях 9 і 3 години.
Під час зарядки або зупинки конфігурацію салону можна змінити. На центральній консолі є кнопка, яка активує режим відпочинку Relax. Кермо та панель приладів зсуваються вперед, 14,6-дюймовий центральний дисплей повертається горизонтально, у положення кінотеатр. А передні сидіння зсуваються назад та вбік, повертаються всередину та відкидаються для додаткового комфорту. Сидіння другого ряду також трохи відкидаються. В результаті, утворюється наче маленька вітальня. Або - домашній кінотеатр, фільми в якому зручно дивитися навіть із третього ряду.
Інформаційно-розважальною системою можна керувати за допомогою смартфона.
Мінімалістичний інтер’єр просторий і створює відчуття безпеки, яке ще більше посилюється завдяки поєднанню темних і світлих кольорів. Вони не містять шкіри, здебільшого виготовлені із матеріалів вторинної переробки та надзвичайно міцні завдяки їх розумним комбінаціям.
Екологічні матеріали такі ж якісні, як і в салоні електричного Enyaq, на якому кореспонденти AUTO-Consulting встигли поїздити до війни. Перше враження таке, що шкіра сидінь - справжня. І дуже якісна. Видає тільки невеличкий лейбл із зеленим листочком, вшитий на боковині сидіння. Та й то - спочатку все одно не віриш, що це так звана екошкіра. До речі, ENYAQ iV використовує 13 кілограмів переробленого пластику, отриманого з відпрацьованих акумуляторних батарей і бамперів. Коефіцієнт вторинної переробки сталі, яка використовується в кузові, становить 40%, тоді як рівень вторинної переробки алюмінію сягає 60%. Бічні вікна на 20% виготовлені з переробленого скла. В інтер’єрі ENYAQ iV пропонуються чохли для сидінь, які складаються з 40% натуральної вовни та 60% перероблених ПЕТ-пляшок.
До речі, кореспондент AUTO-Consulting мав змогу поїздити у Празі на новому електричному Enyaq Coupe IV, який має з'явитися і в Україні. Ми про це розповімо найближчим часом.
Який чесний пробіг у електрокара? Тест-драйв Skoda Enyaq iV60
Екологія
У концепті багато екологічності та доброзичливості до природи. Міцні бампери спереду та ззаду ŠKODA VISION 7S виготовлені з перероблених шин. Цей матеріал також використовується для накладок колісних арок і додає міцний візуальний акцент. Підлога VISION 7S також виготовлена з перероблених шин. Салон та багажне відділення всередині наче встелені плямистими чорно-білими гумовими килимками. Цей спеціальний матеріал стійкий до подряпин і легко очищається, що підкреслює придатність автомобіля для подорожей на природі. Можна сподіватися, що така підлога ще й покращує шумоізоляцію, зменшуючи шум дороги. А також на те, що в серійному варіанті в салоні не буде запаху гуми.
Внутрішнє оздоблення салону - також екологічне. Тканини виготовлені з 100% перероблених поліефірних ниток.
Чеський кришталь
Звичайно ж у концепті не забули і про традиційний чеський кришталь. Над центральним екраном та над панеллю приладів, прямо під лобовим склом розташований великий кристал, який різними кольорами вказує на стан зарядки батареї VISION 7S. Його добре видно ззовні автомобіля. Не забудеш зарядити таке авто.
Атмосферна підсвітка виділяє різні зони салону, сигналізує про стан зарядки і забезпечує достатнє освітлення під час посадки та виходу з автомобіля.
Також в салоні є інтерактивні поверхні з кольоровими вогнями. Вони вбудовані в дверні панелі та просвічують крізь тканину. Яскраве світло Flashy Orange, наприклад, вказує на дверні замки, приховані в нижній частині панелі, тоді як синє або червоне світло візуалізує зміни температури кондиціонера. Ви також можете писати на тканині пальцем – залишати короткі записи а діти мають змогу створювали маленькі малюнки. На презентації ці панелі світилися зеленим кольором і нагадували маленький газон всередині автомобіля.
У зоні, де мала б бути центральна стійка також кристали. Вони освітлюють входи в транспортний засіб білим світлом. Або, коли двері відкриті, попереджають про зустрічний автомобіль чи велосипедиста червоним світлом.
Simply Clever
Інтегроване дитяче автокрісло розташоване на центральній консолі – у найбезпечнішому місці в автомобілі. Додаткова внутрішня камера в задній частині даху також може передавати відео дитини на центральний дисплей інформаційно-розважальної системи. Це дає змогу водієві та передньому пасажиру постійно бачити дітей у салоні.
Спинки передніх сидінь обладнані тримачами для мультимедійних пристроїв для пасажирів другого та третього рядів. Вони мають вбудовані кишені. Є також магнітні поверхні під плаваючою центральною консоллю, куди можна надійно прикріпити металеві пляшки з напоями ŠKODA або аптечку. Комплектація VISION 7S також включає в себе практичні рюкзаки, які магнітно кріпляться до спинок сидінь і їх можна брати з сім’єю на вихідні. Це - дуже по-шкодівськи.
Ходові якості
VISION 7S має аккумулятор ємністю 89 кВт/год. Це забезпечує максимальний запас ходу понад 600 кілометрів за циклом WLTP. Максимальна потужність електродвигуна - 200 кВт. Які характеристики матиме серійний електричний позашляховик, поки точно не відомо.
Найближчі перспективи
SKODA AUTO протягом наступних п’яти років інвестує ще 5,6 мільярда євро в електричну мобільність і 700 мільйонів євро в цифровізацію. На виході вже у 2026 році з'являться три нові моделі. Окрім невеликого автомобіля, є плани щодо компактного позашляховика та семимісного автомобіля для сімей. Саме його концепцію втілює VISION 7S.
До 2030 року частка електричних продажів європейських моделей бренду ŠKODA перевищить 70%. Але це аж ніяк не означає повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння.
Спеціально для українських автомобілістів Skoda посилює свій портфель високоефективними двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). У другій половині наступного року чеська марка представить нові покоління SUPERB і KODIAQ із ДВЗ. А оновлена OCTAVIA із ДВЗ з’явиться у 2024 році.
Київ-Прага-Київ
|