Польські водії висунули три вимоги: пришвидшити фітосанітарний та ветеринарний контроль та перевести службу цілодобовий режим роботи.
Як повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа найем: до війни контроль проходили до 80 вантажівок на добу, а в останні дні – від 12 до 25. Якщо є об’єктивні причини такого уповільнення роботи, то ми готові зробити від себе усе залежне для прискорення процесу і збільшення пропускної здатності пункту пропуску. Але разом з тим, ми чекаємо і від усіх служб з польського боку такого ж поступу.
Ми вже неодноразово пропонували винести це оформлення за межі пункту пропуску, дати своїх фахівців, організувати перевірку на нашому боці. Ми готові були пристати на варіант колег з Польщі. Але ні. Наші західні сусіди вдавали, що нічого не коїться і щодня перевіряли все менше і менше автівок.
Сьогодні черга біля Ягодина стала ще довшою. Вже 54 (!) кілометри. Всі розуміють – черга тільки виросте на перекритій трасі, якщо нічого не зміниться у найближчі години, максимум – дні.
Перевізники, що страйкують також хочуть, щоб до Польщі порожній транспорт виїжджав з України поза чергою. Виходить, що польський перевізник за 1-2 доби заїжджає до України, і хоче поза чергою повертатись назад до Польщі. Все, щоб якомога хутчіш завантажитись новим крамом і знову їхати до України.
Але нам теж вкрай важливо, щоб і наші товари виїздили на продаж з України якомога швидше. Ми маємо експортувати свою продукцію. Наші перевізники повинні перетинати кордон у нормальні терміни. Бо, коли вони чекають по 7-10 днів у черзі, то щодня втрачають приблизно 400 євро на кожній автівці. За тиждень проведений у черзі перевізник втрачає не просто гроші, а й будь-який сенс працювати взагалі. І саме проблему багатоденного простою перевізників на в’їзді в Польщу має вирішити налагодження цілодобового фітосанітарного і ветеринарного контролю.
Саме те, чого вимагають і польські перевізники сьогодні на своєму страйку. |