Головні тренди ринку вантажівок, які демонстрували у Ганновері
ринок вантажівок | Опубліковано - 2024-10-04 20:19:19 (2781 разів прочитано)
AUTO-Consulting підсумовує побачене на виставці IAA 2024 у Ганновері. Тут, раз на два роки, світові лідери ринку вантажних автомобілів демонструють власні досягнення і окреслюють напрямки подальшого руху. В цьому році у Ганновер завітало й багато виробників вантажівок із Китаю, які на хвилі електромобільності, мають надію протиснутися на європейський ринок.
Насправді, китайці «окупували» майже третину ганноверської виставки, бо крім самих вантажівок, були ще й присутні у павільйонах з комплектуючими, IT-рішеннями і трейлерами. Чудернацькі і футуристичні концепти, якими поважні компанії з КНР намагалися вразити вибагливу німецьку публіку все ж поки виглядали ще смішно, бо не відповідали на головне питання прискіпливих власників транспортних компаній: Скільки це здатне заробити коштів?
Але потужні китайські делегації продовжували атакувати стенди європейських виробників. Все фотографується, вимірюється, записується і буде відтворено вже в наступному покоління китайських автівок. Китайці відчули, що європейський тренд на електрифікацію вантажівок дає їм шанс конкурувати, якого вони не мали в епоху ДВС і норм Євро-6. Тому атака триватиме.
Європейські виробники це відчувають, тому й представили у Ганновері електричні вантажівки, здатні вже проїхати 600 км на одному заряді, без значної втрати у вантажопідйомності.
А як можлива альтернатива електровантажівкам пропонуються тягачі, які працюють на водні. У Ганновері H2-вантажівки були майже на кожному стенді. Вони компактніші, легші за електро техніку і цілком придатні для щоденного використання. Поки їх розповсюдження впирається у відсутню інфраструктуру водневих заправок, але це, звісно, тимчасово. Бо якщо завдатися ціллю, то мережу водневих заправок можна побудувати чи дообладнати такими резервуарами існуючі АЗС.
Отже, водень цього року у Ганновері був у мейнстрімі. Причому не тільки на стендах лідерів галузі, а навіть у компаній другого ешелону. Але вже почали звучати скептичні оцінки, бо вартість водневої інфраструктури виявилася зависокою, переваги – не очевидні і зовсім не факт, що ринок піде цим шляхом. Але ми, в AUTO-Consulting, повинні вам розповісти, що шлях такий існує і, наприклад, MAN вже анонсує, що у 2025 році випустить 200 серійних тягачів hTGX з водневим двигуном.
А от міські 12-15-тонні вантажівки, а також комунальнаі будівельна (міська) техніка та міські автобуси будуть точно електричними. Цей тренд вже цілком сформований. Більше того, MAN Truck & Bus, Volvo Trucks та DAF вже представили повністю електрифікований модельний ряд у всіх сегментах. В кроці від цього вже IVECO, на стенді якої теж цього року дебютували електричні прем’єри. І лише Scania та Mercedes-Benz ще мають в запасі ринкові ніші, в яких ще можна додати електрифікації.
Але відчувається, що у лідерів все ж виник певний скепсис до електровантажівок, бо цього року вони демонстрували і вантажівки зі звичайними ДВС, які значно додали в ефективності. І якщо у 2022-му, наприклад, стенд Volvo містив лише електричні вантажівки, то цього разу тут можна було побачити й дизельний флагман FH16 780, а також експерименти з водневим транспортом.
Прагматично поділив власну експозицію навпів DAF: червоне – то ДВС, а біле – то електроверсії та водневі.
Scania теж поки робить ставку на вантажівки з ДВС, тим паче, що нова силова ДВС лінія Super виявилася дуже економічною і ефективною. Але електричні версії тягачів та міських вантажівок у шведів теж вже є.
Тепер нова надефективна силова лінія ДВС D30 D30 PowerLion є й у MAN Truck & Bus. Німці навіть не приховують, що двигун D3066 (D30) стане одним із найкращих у класі і був розроблений на платформі агрегатів Traton Group (тобто партнерів зі Scania). І саме таку ефективність чекали перевізники.
DAF у 2024 році завершив оновлення всіх моделей у всіх сегментах, у відповідності до нового покоління New Generation, і тепер пропонує вантажівки з витратами пального до 9% нижче, ніж декілька років тому.
Ford Trucks теж привіз до Ганновера нову лінійку F-Line, яка прийшла на зміну важливому поколінню Cargo. Але оновився і флагман F-Max, який отримав нове покоління двигуна EcoTorq Gen2 і тепер має 510 к. с., і 2600 Нм крутного моменту. Разом з тим у нього вдалося на 11% зменшить і витрату пального.
На IAA IVECO представила два нових транспортних засоби з нульовим рівнем викидів:
- новий електричний легкий комерційний автомобіль, розроблений спільно з Hyundai, з яким IVECO дебютує у сегменті до 3,5 т – IVECO eMoovy,
А також електричний IVECO S-eWay rigid - універсальне рішення з нульовим рівнем викидів, для міських та регіональних потреб.
Крім футуристичних новинок стенд IVECO був вщент заповнений практичними рішеннями спецтехніки, виконаними різними виробниками на шасі Daily, EuroCargo, T-Way та інших моделей. Це саме та техніка, яка щоденно працює у містах та сервісі.
А як же тренд по використанню газу, як палива? Так, він є, і у IVECO тут потужні позиції. Компанія продовжує пропонувати газові вантажівки і була відповідна пропозиція і у ганновері. Крім того, газову тематику потроху розвивають і інші. Наприклад, Scania теж демонструвала газову версію, як найбільш реалістичну і швидку альтернативу екологічного транспорту. Але в умовах України попит на CNG вантажівки виявився дуже слабким через відсутню розгалужену мережу заправних станцій. У підсумку, навіть ті вантажівки, які були придбані у нас раніше, власники були змушені вивезти за кордон, де є ширша мережа газових заправок. Але в Європі газова тема ще не забута, хоча вже і не є мейнстрімом.
Ось таким були головні новинки виставки IAA 2024, на які AUTO-Consulting хотів би звернути Вашу увагу.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.