Потенційні власники змушені проводити низку заходів перед покупкою, щоб убезпечити себе від можливого шахрайства і неприємних нюансів, котрі можуть випливти на поверхню вже в процесі експлуатації придбаної автівки. Чи не перше, що спадає на думку, це кузовна діагностика, зокрема перевірка стану лакофарбового покриття, махінації з яким, на превеликий жаль, давно стали звичним явищем серед продавців.
І тут перед вами два шляхи: займатися цим власноруч або звернутися по допомогу до професіоналів. Що ж вибрати? Спробуємо розібратися.
Чи реально самостійно розпізнати фарбований автомобіль? Авжеж. Але без труднощів не обійдеться.
Перед вами постає справді непросте завдання, яке складається з декількох етапів. По-перше, необхідно своєчасно виявити фарбовані та шпакльовані деталі; по-друге – правильно і якомога точніше виміряти товщину фарби на автомобілі – в цій справі знадобляться спеціальні прилади. Зрештою, потрібно приділити увагу і врізаним та заміненим елементам, які теж впливають на зовнішній вигляд кузова.
Для вирішення всіх цих задач можна користуватися різними за своєю суттю та ефективністю методами та інструментами, зокрема:
1. Візуальний огляд. Обдивляючись транспортний засіб – корисним буде оглянути автомобіль під різними кутами і бажано за різних умов освітлення, – зверніть увагу на будь-які нерівності, дефекти чи різницю у відтінках чи текстурі фарби – все це може бути індикатором перефарбовування, про яке вам «забули» сказати.
2. Товщиномір. Цей прилад дозволить з великою точністю виміряти товщину ЛФП або шару шпаклівки, ґрунтовки. Наприклад, у пригоді вам може стати магнітний (для чорних металів) або електромагнітний (для феромагнітних матеріалів) товщиномір.
3. Перевірка за допомогою ультразвукового приладу. Професіональні діагностичні інструменти використовують ультразвук для виявлення дефектів у структурі матеріалу – підозрілі зміни в його густині повинні вас насторожити.
4. Звичайний магніт. Хоча цей метод не є дуже точним, він все ж може стати у пригоді. Справа в тому, що магніт не притягнеться до металевих поверхонь, якщо вони були замінені або шпакльовані.
5. Перевірка VIN-коду. Він дає змогу розкрити повну історію автомобіля, а отже, будь-які відомі випадки зі зміною кузова, включно з його перефарбовуванням, відразу стануть вам відомі.
Власне кажучи, цілком доцільно застосовувати не один прийом, а їх комбінацію, щоб результат виявився якомога достовірнішим.
Наступний крок – визначити, чи відповідає товщина фарби встановленим критеріям. Загальноприйнята норма товщини ЛФП в нових автомобілях в середньому коливається в діапазоні 80–150 мікрон. Якщо ж товщина фарби на автомобілі виходить за ці межі або значно відрізняється на різних частинах автомобіля, це може свідчити про ймовірне перефарбовування, шпаклювання або заміну деталей в минулому.
Однак і тут не обійшлося без нюансів. Передусім варто розуміти, що значення товщини ЛФП варіюється залежно від кількості шарів фарби, типу автомобіля, його віку, виробника та інших факторів. Так, товщина лакофарбового покриття навіть для авто однієї і тієї ж марки може відрізнятися і залежить від партії, року випуску тощо. До того ж вона може змінюватися з часом внаслідок природного зносу, відкладення пилу тощо. Загалом значення можуть коливатися в межах десятків мікрон залежно від конкретного автомобіля і його специфікацій.
По-друге, на сучасних автівках заводське лакофарбове покриття переважно має диференційовану товщину. Не дивуйтеся тому, що товщина фарби на вертикальних і горизонтальних поверхнях може і, найпевніше, буде відрізнятися. Наприклад, тонша фарба на дверцятах порівняно з капотом – цілковита норма, адже таке трапляється через те, що рідина після нанесення стікає.
Врешті-решт, буває і так, що товщиномір (який вам для початку доведеться десь брати – купувати, орендувати чи позичати в сусіда) зафіксував ненормальні цифри, тоді як жодних слідів кузовного ремонту чи навіть натяків на нього ви не виявили. Єдине вірогідне пояснення полягає в наступному: ми маємо справу із подвійним заводським фарбуванням машини. Іноді таке трапляється: після фарбування помітили брак і ще раз перефарбували кузов. До таких автомобілів слід ставитися з певною обережністю, оскільки абсолютно точно встановити, що це справді подвійне заводське фарбування, а не перефарбування після ДТП, може лишень експерт.
Звідси робимо два нехитрі, але важливі висновки.
Висновок № 1: виявлені вами аномалії в структурі чи товщині ЛФП не завжди є приводом запідозрити продавця машини в недоброчесності.
Висновок № 2: перевірка ЛФП автомобіля – мало того що комплексна процедура з безліччю тонкощів, та ще й доволі клопітка річ, яка потребує неабиякої концентрації уваги і яку резонно довірити професіоналам.
Куди простіше тоді, коли переживати не лише за стан кузова, а й загалом за технічний стан автомобіля з пробігом не потрібно від слова зовсім. І сьогодні це абсолютно реально! Таку можливість своїм клієнтам надає вітчизняний холдинг GM GROUP, до складу якого входять 17 автосалонів, в т. ч. 13 3S-концептуальних дилерських центрів. Компанія реалізує не тільки нові, а й вживані автівки, і на практиці доводить: покупка транспортного засобу з пробігом може бути цілком безпечним і до того ж вигідним рішенням.
В компанії пропонують асортимент вживаних машин різних марок і років випуску, кожна з яких було всебічно перевірено професіоналами на офіційних СТО.
Також, кожна автівка проходить комплексну діагностика, яку проводять тут, передбачає серед іншого і ретельну експертизу лакофарбового покриття кузова.
Іншими словами, ви можете бути впевнені не лише у відмінному технічному стані автівки, її чесному пробігу та юридичній чистоті, а й у тому, що з ЛФП все гаразд. Ба більше, компанія проводить сертифікацію ТЗ відповідно до міжнародних стандартів і надає безпрецедентну для України гарантію на вживані авто, яка залежить від віку та пробігу конкретного автомобіля.
Але тут вже кожному прийдеться обирати самому: купувати авто з рук чи довіритись перевіреному автосалону та надійній компанії. Вирішувати вам…
Як переоформити автомобіль через Дія? Покрокова інструкція
|