Які «народні» фіналісти конкурсу Авто року 2024 в Україні претендують на перемогу
ринок автомобілів | Опубліковано - 2024-03-22 19:45:03 (2373 разів прочитано)
Минулого разу AUTO-Consulting оглянув преміальні автомобілі, які опинились в фіналі конкурсу на звання кращого Автомобіля року 2024 в Україні. Цього разу відмітимо особливості значно більш доступних моделей, які претендують на цей титул.
Насправді, серед сучасних автомобілів світових брендів з гідною історією немає по-справжньому поганих моделей. Занадто висока конкуренція та великі ризики на кону, причому, в більш масових класах вона навіть вища, ніж серед преміуму. Тому, коли інженерам загадують створити новий автомобіль в межах певних параметрів, який має продаватись сотнями тисяч за весь виробний цикл моделі, мало хто з автовиробників наважується на експерименти.
Масовий покупець, який вибирає один автомобіль для будь-яких життєвих ситуацій, орієнтуючись перш за все на цінник – дуже прискіпливий клієнт. Догодити такому вкрай важко. То ж, кореспондент AUTO-Consulting вжився саме в таку роль, оцінюючи претендентів на звання Авто року 2024 в Україні в якості члена журі.
Чи вибрав я для себе той чи інший автомобіль? Або, сформулювавши інакше – чим може зачепити претендент?
Peugeot 408 – від 1 220 500 грн
Про цей непересічний автомобіль AUTO-Consulting докладно розповідав, в тому числі у цьому відео.
Це той випадок, коли відносно доступний автомобіль може закохати в себе навіть прихильників преміальних брендів.
Французький автомобіль має бути привабливим та особливим. Обійшовши Peugeot 408 навкруги, ти не перестаєш дивуватись за кермом. Адже тут фірмовий i-Cockpit останнього покоління, характерною рисою якого є унікальна архітектура посадки за кермом, коли на панель приладів треба дивитись над стесаним кермом. Не усім таке рішення сподобається, а ось 3D дисплей панелі приладів дійсно заворожує! Варто відмітити й екрани мультимедійної системи, які можна налаштувати під себе. Як іконки на смартфоні можна змінити призначення віртуальних клавіш: наприклад, замість піктограми “Навігація” вивести на це ж місце кнопку виклику дружини.
Як Peugeot 408 їде? Досить впевнено, як з точки зору потужності, так і з позиції підвіски. Дорогу автомобіль тримає впевнено, баланс між керованістю та комфортом досить нейтральний, поганих українських доріг цей Peugeot не боїться. Та й потужності 1,6-літрового турбодвигуна вистачає!
Honda HR-V – від 1 327 900 грн
На відміну від Peugeot 408, цей міський компактний кросовер приваблює не з першого погляду. Та й за таку ціну, але відколи це вироблені в Японії товари коштували дешево? А ця гібридна Honda, на відміну від електричних M-NV, які складені на заводі в Китаї, має позначку Made in Japan. І нехай колеги жартували з зовнішності, власник в першу чергу милуватиметься з-за керма. А воно тут дуже зручне, та й взагалі інтер’єр дуже якісний, продуманий та по-інженерному привабливий – справжня Honda. Саме за це її і поважають.
Особливо привабливо виглядали цифри середньої витрати палива – 5,5 л/100 км. Звісно, це не заявлені 4,2 л/100 км в комбінованому циклі, але ж це показник під час перехресного журналістського тесту, коли мова за економію палива взагалі не заходила! Тобто, з технологічної точки зору докопатися до нього важко, Хонда лишається інженерною компанією, за що її й люблять.
Конкретно цей HR-V можна полюбити за непогану керованість, збалансовану підвіску, яка відпрацьовує нерівності наче тенісний м’ячик (пружно та м’яко), економічність (динаміки 0-100 км/год за 10,7 с вистачає теж) та напрочуд класному робочому місцю водія.
Mazda CX-60 – від 1 901 200 грн
А ось дизайнерам цього японського автовиробника майже завжди вдавалось приємно здивувати автолюбителів. Навіть великі мінівени чи 7-місні кросовери у них виходили стрункими та динамічними.
За кермом досить консервативно, що може припасти до душі шанувальникам Mazda, яку нерідко називають японським BMW. І саме стиль BMW в інтер’єрі CX-60 теж відчувається. Але на відміну від останніх, японці не спішать перетворювати панель приладів на кінотеатр, зберігши звичні обриси під піддашком. На кермі клавіш більше ніж пальців на обох руках, та й центральна консоль досі балує наявністю корисних фізичних кнопок.
Під капотом тут теж досить багатолітровий, як на 2024 рік, шестициліндровий двигун 3.3 SkyActive Turbo потужністю 284 к.с. Йому потрібно лише сім секунд, щоб запустити кросовер масою 1850 кг до першої “сотні”. При бажанні (водія, перш за все) він може бути й досить ощадливим, особливо за містом (витрата 6,2 л/100 км) – це приємна особливість двигунів сімейства SkyActive, навіть таких потужних.
Серед неприємного – преміальний цінник. Тестова Mazda CX-60 в топ-версії Premium Sport навіть зі знижкою оцінена в 2 322 000 грн.
Kia Sportage – від 1 085 108 грн
Найбільш доступний та масовий, серед нинішніх претендентів на Авто року, варіант. Але у топовій “Ювілейній версії” Kia Sportage 1.6T коштує вже 1 363 287 грн. Так, за ці гроші він чудово оснащений, та й якість матеріалів бюджетною не здається. Все по ділу та під рукою, до ергономіки особливих питань під час тестового маршруту не виникло.
Турбодвигуна 1.6Т (180 к.с., 265 Нм) вистачає навіть для досить динамічного руху в потоці, кросовер здатен розміняти першу “сотню” вже через 9 секунд. Та й керується він досить чітко, чим Kia багатьом і подобається на фоні братнього Hyundai, які зазвичай мають більш комфортні налаштування. Зворотня сторона цієї якості – посередня плавність ходу. Хоча, нам здається, що це легко виправити колесами розмірності 215/65 R17, адже тестовий автомобіль мав більш низькопрофільну гуму відповідно до розмірності 235/50 R19.
Якщо зовні Sportage може комусь подобатись, а комусь не дуже, то зручний салон та багажник відмітять всі. За шкіряним кермом зручно, вистачає фізичних кнопок, якими під час руху, як не крути, користуватись приємніше та безпечніше, ніж через сенсорні екрани.
Загалом, KIA Sportage завжди був досить вдалим вибором, якщо не в якості Авто року, то як просто зручний автомобіль.
Висновок
Складно сказати, який з десятки фіналістів гідний титулу Авто року 2024 в Україні, напевне що не найдорожчі преміальні кросовери, враховуючи надзвичайно тяжкі часи для країни. Але кожен з цих автомобілів проектувався кращими автомобільними інженерами, яка зі своєю роботою впорались добре. Хто стане переможцем ми дізнаємось зовсім скоро – церемонія нагороди пройде 3-го квітня.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.