Honda та GM оголосили, що їхнє спільне підприємство під назвою Fuel Cell System Manufacturing (FCSM) розпочало комерційне виробництво водневих паливних елементів. FCSM працює на заводі GM в Браунстауні, штат Мічиган, який в даний час виробляє акумуляторні батареї для GMC Hummer EV та Cadillac Lyriq. Тут також складають модуль, що розміщується на даху автономних автомобілів Cruise.
Вперше про створення СП було оголошено ще в 2017 році, разом з інвестиціями в розмірі $85 млн. Початок виробництва було заплановано на 2020 рік, але, знаєте, всяке буває, і з тих пір багато чого сталося. Але FCSM не має багато часу, щоб витрачати його даремно; Honda оголосила на початку 2023 року, що її наступним автомобілем на паливних елементах буде водневий CR-V. Паливні елементи також були створені спільно Honda та GM, і його виробництво планується розпочати вже цього року. А згідно з щойно оприлюдненою бізнес-стратегією компанії, 2024 рік залишається цільовою датою випуску водневого CR-V.
Про новий паливний елемент FCSM ми ще багато чого не знаємо. У прес-релізі, присвяченому початку виробництва паливних елементів, Honda стверджує, що ця нова система на третину дешевша у виробництві, ніж апаратне забезпечення, яке лежить в основі Clarity. Це вдалося реалізувати завдяки різноманітним факторам, включаючи зменшення кількості дорогоцінних металів і нову конструкцію елементів.
Партнерство GM та Honda досить цікаве. Ці два автовиробники співпрацюють не лише над водневими електромобілями; новий електричний позашляховик Honda Prologue використовує акумуляторні батареї GM Ultium і їздить на спільно розробленій платформі. Однак менш зрозуміло, що чекає на них у майбутньому. Хоча обидва автовиробники обіцяли цілу лінійку електричних компактних кросоверів, минулого жовтня з'явилася новина про те, що вони свідомо відмовилися від цього плану, заявивши, що він більше не має бізнес-сенсу.
Електромобілі на українському ринку вперше випередили гібриди
|