"Внесено зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, зокрема в частині відновлення дії вимог до якості пального на рівні не нижче за Євро-5", — заявив Мельничук.
Також були відновлені вимоги щодо заборони продажу етилованого бензину та встановлення вимог для палива, що використовується у транспортних засобах та техніці, включаючи судна внутрішнього плавання, трактори для сільськогосподарських та лісогосподарських робіт, а також рекреаційні судна.
Варто зауважити, що у березні 2022 року Кабмін дозволив обіг палива екологічного стандарту Євро-3 і Євро-4. Передбачалось, що дана норма діятиме до припинення чи скасування воєнного стану в Україні.
У свою чергу, як повідомив Дмитро Леушкін, "Заборонили Євро-3 та Євро-4 під приводом, щоб росія не постачала. Вона вже давно нічого не постачає, і особливо Євро-3 і Євро-4 й не постачала ніколи. Це робиться, щоб поставити всі НПЗ, окрім Укрнафти, поза законом, що прибере конкуренцію за закупівлю сировини, знизить закупівельні ціни та зробить Укрнафту повністю монополістом за демпінговою ціною. Ніхто з ринку тягатися за ціною не зможе".
Варто нагадати, що на початку липня 2023 року українські урядовці повернули довоєнне оподаткування пального (із початком повномасштабного вторгнення Кабмін знизив ПДВ на цей ресурс з 20% до 7%, що дозволило подолати кризу на паливному ринку). Податки збільшили собівартість продукції, але допоки лишалося дешевше пальне, закуплене заздалегідь, українські АЗС намагалися стримувати ціни від різких стрибків угору.
Як розвивалася мережа зарядних станцій в Україні. Підсумки 2023 року
|