1) зміни суперечать прийнятим Україною зобов’язанням в рамках європейської інтеграції та правилам Світової організації торгівлі щодо імплементації європейського законодавства з питань оподаткування та митниці;
Довідково: Згідно зі статтею 85 глави 4 «Ввіз товарів» Директиви Ради № 2006/112/ЄС від 28.11.2006 про спільну систему ПДВ (імплементація передбачена додатком XXVIII до Угоди про асоціацію з ЄС) стосовно ввозу товарів базою оподаткування має бути митна вартість, визначена відповідно до чинних положень Співтовариства. База оподаткування має включати такі елементи, якщо їх ще не включено: податки, мита, збори та інші обов’язкові платежі, які сплачують за межами держави-члена ввозу, а також ті, які сплачують з причини ввозу, крім ПДВ, що підлягає утриманню (пункт «a» статті 86 Директиви № 112). База оподаткування операцій з постачання товарів або надання послуг у межах Європейського Союзу включає такі елементи: податки, мита, збори та обов’язкові платежі, за винятком самого ПДВ (пункт «а» статті 78 глави 2 Директиви № 112).
Відповідність норм Податкового кодексу України положенням Директиви № 112 підтверджено висновком Генерального директорату з питань податків та митного союзу Європейської Комісії щодо імплементації Директиви № 112 до національного податкового законодавства. Зокрема, у висновку Європейської Комісії зазначено, що відповідні статті законодавства України з ПДВ загалом відповідають законодавству ЄС.
Статтею 79 Угоди про асоціацію з ЄС визначено, що Угода про застосування Статті VII ГАТТ 1994, що міститься у Додатку 1А до Угоди СОТ, зокрема будь-які подальші зміни, регулює митну оцінку товарів у торгівлі між Сторонами. Таким чином, її положення включено до цієї Угоди та вони є її невід’ємною частиною. Мінімальні митні вартості не використовуються.
Сторони співробітничають з метою досягнення спільного підходу до питань, що стосуються митної оцінки
2) зміни стимулюють ввезення в Україну саме автомобілів, які були у вжитку, у віковому сегменті 5-10 років (виходячи із запропонованих коефіцієнтів), що суперечить екологічній політиці держави, у тому числі зобов’язанням у сфері співробітництва з питань транспорту, визначеним статтею 368 Угоди про асоціацію з ЄС;
Довідково: Стаття 368 Угоди про асоціацію з ЄС.
1. Співробітництво між Сторонами має на меті сприяння реструктуризації та оновленню транспортного сектору України і поступовій гармонізації діючих стандартів та політики з існуючими в ЄС, зокрема шляхом впровадження заходів, викладених у Додатку XXXIІ до цієї Угоди.
3) Запропонований підхід до оподаткування транспортних засобів закладає суттєві перешкоди у залученні в Україну міжнародних інвесторів – автомобілебудівників на етапі відновлення України (на території рф припинили роботу біля тридцяти автоскладальних підприємств, Україна матиме нагоду звернутися з пропозицією розмістити складальні потужності в нашій країні, проте наявність неєвропейської моделі оподаткування ввезення транспортних засобів буде суттєвою перешкодою для прийняття рішення про можливість розміщення заводів через незрозуміле для розвинених країн податкове і митне регулювання і можливу його зміну).
4) запропоновані нововведення суперечать загальним принципам митної справи та не узгоджуються з ними, оскільки встановлюють інший порядок декларування;
Довідково: відповідно до статті 76 Угоди про асоціацію з ЄС Сторони домовилися, що їхнє відповідне торговельне та митне законодавство, як принципове питання, має бути стабільним та всеохоплюючим та, що положення і процедури мають бути пропорціональними, прозорими, передбачуваними, недискримінаційними, об’єктивними й мають застосовуватися уніфіковано та ефективно, а також, inter alia, забезпечать:
с) застосування єдиного адміністративного документа у цілях митного декларування;
h) застосування міжнародних документів, що використовуються у митній справі і торгівлі, у тому числі тих, що розроблені Всесвітньою митною організацією (Рамкові стандарти забезпечення безпеки і спрощення процедур міжнародної торгівлі 2005 року, Конвенція про тимчасове ввезення (Стамбульська конвенція) 1990 року,
Міжнародна конвенція про Гармонізовану систему опису і кодування товарів 1983 року), СОТ (наприклад, Угода про застосування Статті VII ГАТТ 1994), ООН (Митна конвенція про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року, Міжнародна конвенція про узгодження умов проведення контролю вантажу на кордонах 1982 року), а також керівних принципів ЄС, таких як Митні прототипи;
i) вжиття необхідних заходів для відображення та виконання положень переглянутої Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур 1973 року (Кіотська конвенція).
Ось такі висновки зробили у Всеукраїнській Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів
Як має змінитися розмитнення згідно законопроєкту ;10380
|