Додаткових проблем у листопаді додало блокування польсько-українського кордону, що фактично паралізувало рух вантажів автомобільним транспортом, в тому числі й автовозів.
Особливо боляче блокування вже вдарило по операторах вживаного ринку. Вже є велика черга заявок на поставку авто в Україну, які перевізники просто не можуть виконати через блокування. Найдешевший спосіб їх потрапляння в країну – це перевезення автовозами, але вони заблоковані на польському кордоні вже три тижні. Тоді почали курсувати менші автовози (лафет з причепом), але й на такі вже велика черга, та й їх не так багато в обігу. Тому деякі оператори згадали старі часи і почали перегоняти автівки своїм ходом.
Український авторинок у листопаді здолав черговий виклик
Чому зникає бюджетний сегмент на українському ринку. Думка головних операторів
Звісно, це підвищує витрати, які потім закладуть у вартість авто на вторинному ринку. Тому прогнози по цінах поки що не дуже радісні, - констатують опитані оператори вживаного ринку.
За словами наших співрозмовників, у листопаді коригування цін ще не скрізь відбулося, бо на ринку був певний запас автомобілів. Але ми вже бачимо невелике падіння обсягів торгів, що напряму пов’язане з блокуванням кордонів з боку Польщі. Автівки, які завозять невеликими лафетами або самотужки, вже мають іншу собівартість. Отже у грудні коригування цін буде відбуватися, та й дасться в знаки певний дефіцит авто. Це буде спонукати ціни до зростання.
Як констатують в AUTO-Consulting, в осінні місяці Україна цього року споживала 21-23 тис. імпортних вживаних авто. Ще 67-70 тис. авто покупці купляли з внутрішнього ринку. У листопаді кількість оборудок з імпортним секунд-хендом трохи виросла та становила біля 24 тис. авто. Але слід розуміти, що більшість з цих авто було ввезено ще до блокування. Пік цієї кризи, за думкою AUTO-Consulting, прийдеться на грудень місяць. Пропозиція знизиться, собівартість збільшиться, виникне певний дефіцит популярних моделей. Наскільки все це буде суттєво, - ми побачимо вже у грудні. Але далі в України є шанс з мінімальною шкодою минути цю кризу.
Навіть попри війну, український авторинок займає непогані позиції серед європейських країн
На скільки змінились ціни на нові автомобілі за час війни. Невтішна статистика
Як підкреслюють в AUTO-Consulting, у січні активність на вторинному ринку традиційно значно знижується, а відновлюється тільки у березні. Якщо ситуацію з блокуванням вирішать до цього періоду, в країну знову поїдуть автівки традиційними каналами і по звичним цінам. Тоді вдасться запобігти підвищенню цін.
Тобто в AUTO-Consulting вважають, що поки в України є шанс оминути значного підвищення цін на «вторинці», бо недостатню пропозицію покупці зможуть знайти з тих авто, які вже є в країні. Нагадаємо, що середньомісячний обсяг цих оборудок – 65-70 тис. авто транзакцій з авто внутрішнього ринку. Знайти додаткові 5-10 тис. авто серед запропонованих на продаж – цілком реально. А у тих, хто хоче продати свій автомобіль у грудні буде гарний шанс швидко знайти свого покупця, - констатують в AUTO-Consulting.
А от далі, все буде залежати від ситуації з блокуванням. Ми продовжимо стежити за розвитком подій і повідомляти головні тренди. Щоб не пропустити – підписуйтесь на наші канали:
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook
Які автомобілі обирали на українському авторинку у листопаді. Рейтинг моделей
|