Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2023-09-02 18:22:11 (3264 разів прочитано)
Історичний Автоклуб цього разу досліджував першу появу масових іномарок на теріторії України.Минулого разу ми вже розповідали по поодинокі випадки імпорту іномарок до України. Але це були ще не системні поставки, проте іноземні виробники вже на початку 80-х звертали увагу на новий ринок.
Слід згадати, що іноземні автовиробники вперше продемонстрували свої авто на виставці «Автосервіс-83» у Києві.
Сталося це рівно через 70 років після останнього києвського автосалону 1913 року. І цього разу дивували киян своїми авто Nissan, Mercedes-Benz, а також чеські та польські фірми.
У кінці 80-х відбувається і ще одна знакова подія - у травні 1988 році було прийнято закон «О кооперації», який дав старт підприємництву і можливості офіційно заробляти більше, ніж офіційна зарплатня на радянських підприємствах. Це також сприяло попиту на іномарки. Зіграв велику роль у популярізації іномарок і кінематограф.
У 1989 році, після відміни держмонополії на зовнішню торгівлю, починаються вже перші масові поставки іномарок східноєвропейського блоку. До України прибувають сотні Dacia 1310, Aro 24, Oltcit Club 11R, Wartburg 353, Skoda Favorite та інш.
Чому саме східноєвропейські авто першими приїхали до України? Справа у тому, що наші підприємства спочатку мали змогу працювати тільки з інвалютним рублем, який ходив у странах СЄВ, тобто тільки у соціалістичних країнах. Крім того, починався період бартерних схем, які також практикували у соцкраїнах.
Наприклад, масові поставки румунських Dacia 1310 до України почав київський станкобудівний завод (в майбутньому концерн "Веркон"). Саме його співробітники отримали можливість придбати Dacia і стали власниками невідомих в Україні авто.
Велику партію також румунських Oltcit Club 11R до України завіз і Обухівський папекартонний комбінат. Саме промислові підприємства у 1989-91 роках були імпортерами іномарок ARO 24, Wartburg 353, Polonez, та інш.
У кінці року з‘являється і СП « Мінолта Трейдинг Україна», яке стає першим офіційним імпортером автомобілів Mazda, і яке згодом ми будемо знати, як Mazda Ukraine.
Починався вже новий час, коли саме офіційні імпортери автомобілів почали формувати конкурентну пропозицію на авторинку. Зникав дефіцит та черги на автомобілі, починалася нова епоха цивілізованого авторинку, який прийшов на заміну викревленній радянській системі обмежень і тотального дефіциту.
Більш детально про те, як починалися перші масові поставки іномарок до України - дивіться у цьому відео\подкасті.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.