На відміну від початку 2000-х, коли в Україні також була дуже велика доля "сірого" імпорту, зараз є певні відмінності. По-перше, "сірий" ринок майже не займається моделями авто, які пропонують офіційні дилери. По-друге, головний хіт-продажів у "сірих" - це електромобілі з Китаю. Тобто, вони сприяють переходу до електромобільності усього ринку. І це рідкий випадок, коли офіційні та "сірі" дилери працюють у зовсім інших сегментах і жодним чином не перетинаються.
AUTO-Consulting вирішив запитати офіційних дилерів, чи відчувають вони конкуренцію від "сірих" колег. Ось якы думки ми почули:
Валентина Ткаленко AWT Bavaria Ukraine (офіційний дилер BMW, MINI, Alpina, Rolls-Royce, Aston Martin в Україні) вважає, що загрози для офіційних BMW та Mini від "сірих" дилерів наразі не має. AWT Bavaria, окрім фірмового сервісу, пропонує досить вигідні ціни на автомобілі, в тому числі й на електромобілі.
Погоджується з колегою й бренд-директора Volvo Артем Ткаченко: “Ні, не відчуваємо. Насправді, «сірі» дилери зосередились на імпорті тих електромобілів з Китаю, які офіційно не представлені на ринку України. Тому наразі ми бачимо зворотній ефект – «сірий» імпорт електромобілів з Китаю скоріше сприяє формуванню культури електромобільності, разом з поставками офіційних імпортерів. Як воно буде далі – покаже час”.
Не відчувають конкуренції і в "Рено Україна". Як повідомили AUTO-Consulting у прес-службі компанії: "не відчуваємо, тому що на даний час ми не продаємо електромобілі".
Але потенційно вже відчувають загрозу масові бренди, наприклад такі, які входять до концерну Stellantis. Як повідомила нам керівник PR-служби "Stellantis Ukraine" Алла Бойко:
Останнім часом ринок сірих «китайських» автомобілів показує швидке зростання та створює конкуренцію на ринку. Уже зараз такі автомобілі становлять 20% від загального ринку нових авто. Таких результатів вдалось досягнути через досить агресивну цінову політику, яка впливає не тільки на сегмент електромобілів, а і на інші сегменти зі схожими цінниками. Але вибір автомобіля не обмежується лише його придбанням, існує велика кількість факторів, які впливають на комфортну подальшу експлуатацію, що не можуть запропонувати «сірі» дилери: офіційна гарантія, широка мережа сервісних центрів з професійними майстрами, підтримка в дорозі, тощо. Це забезпечує позитивний ефект володіння автомобілем, чого не можуть запропонувати «сірі» автомобілі.
“Тому ми впевнені”, – додає Алли Бойко, PR-менеджер концерну, – “що клієнти брендів PEUGEOT, CITROEN, OРЕL та DS Automobiles, як і раніше будуть обирати перевірені бренди, які проявляють свої переваги на кожному етапі вибору автомобіля, як перед його придбанням, так і у подальшій експлуатації”.
Також вже відчули активність "сірого" ринку і в компанії "Порше Україна" (імпортер Volkswagen). І хоча офіційно електро кросовер ID.4 до України не постачається, компанія опублікувала попередження для всіх покупців неофіційних автомобілів, в якому застерігає та радить враховувати усі наслідки:.
Volkswagen та офіційний імпортер залишаються відданими своїм клієнтам, тому ми наполегливо рекомендуємо клієнтам проявляти максимальну обережність і приймати виважене рішення при придбанні моделей Volkswagen ID через такі неофіційні канали, усвідомлюючи всі наслідки придбання таких моделей автомобілів.
Отже, поки що ми не спостерігаємо протистояння офіційних та "сірих" дилерів в Україні. Невелике занепокоєння вже є, але воно, скоріше, привентивне.
AUTO-Consulting продовжить стежити за розвитком ситуації. Щоб не пропустити важливих подій – приєднуйтесь до нас
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook
Яких типів зарядних станцій потребує наявний парк електромобілів в Україні
|