Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2023-05-06 15:11:48 (3952 разів прочитано)
Дослідникам Історичного Автоклубу вдалося з'ясувати, який же найперший мотоцикл було зафіксовано на території України і коли саме це трапилося. Про це повідомили на каналі OLEG AC. Згідно зі знайденими фактами, самий перший мотоцикл на теріторії України - німецький Hildebrand & Wolfmüller. Він з‘явився в Одесі у 1895 році. А привіз його майстер-скрипаль Петро Овчар.
Підстави так стверджувати дає той факт, що Hildebrand & Wolfmüller - це взагалі перші у світі мотоцикли, які вироблялися серійно, тому нічого раніше просто не існувало, крім експериментальних зразків. А одеський екземпляр до того ж мав #14, тобто був з першої партії перших у світі серійних мотоциклів.
Цікаво, що Hildebrand & Wolfmüller у січні 1894 року лише отримали патент, який вперше мав назву mottorad (мотоцикл). Такі мотоцикли фірма Hildebrand & Wolfmüller (Мюнхен) виробляла до 1897 року, а потім збанкрутувала із-за численних судових позовів від обурених покупців. Загалом було вироблено, за різними данними, від 900 до 2000 таких мотоциклів. І один з таких потрапив і до Одеси.
Актор Семен Фарада на тому самому Hildebrand & Wolfmüller з Одеси. До 1981 року мотоцикл ще був у цьому місті і був відомий у колі колекціонерів
Hildebrand & Wolfmüller мав досить дивну конструкцію із 2- циліндровим 4-тактним двигуном об‘ємом 1500 см3. Попри досить великий рабочий об'єм двигуна, він видавав лише 2,5 к.с. і розвивав 240 об\хвилину.
Цікаво, що двигун Hildebrand & Wolfmüller фактично не мав карбюратора, а утворення бензо-повітряної суміші відбувалося у бензобаку, шляхом колотання.
Не мав Hildebrand & Wolfmüller і свічок запалювання і взагалі електричної системи. Замість свічок були калільні трубки, які нагрівалися пристрієм, на кшталт паяльної лампи.
Hildebrand & Wolfmüller не мав ані коробки передач, ані зчеплення. Тобто він мав прямий привід, і кожного разу, коли треба було пригальмувати, щоб пропустити пішохода, потрібно було заглушити двигун, а потім знову його запускати.
Тяги до заднього колеса - це і є шатуни КШМ, бо функцію маховика виконувало заднє колесо. Тому за принципом привіду мотоцикл трохи був схожий на паротяг. Мав він і водяне охолодження двигуна, причому бак розміщався у задньому крилі.
Попри таку архаїчну конструкцію, Hildebrand & Wolfmüller розвивав швидкість 45 км\год і дарував незабуваємі відчуття - бо це був перший подібний транспорт у світі, який можна було придбати. Так і зробив тоді одеський майстер-скрипаль Петро Овчар. Але згодом мотоцикл зламався і він довгий час пролежав на горищі, поки не потрапив до колекціонера з Одеси.
Hildebrand & Wolfmüller ще в Одесі. Фото Б. Грачікова
Згодом цей екземпляр опиниться у Європі і потрапить до одного з музеїв. Але саме цей мотоцикл і був найпершим на території України у 1895 році. Далі почали з'являтися і інші мотоцикли. Більш детально про появу перших мотоциклів, і хто були перші байкери, - дивіться у цьому відео.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.