Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2022-11-26 20:28:06 (6080 разів прочитано)
Чи можна двічі ввійти в одну річку? Китайська мудрість говорить, що ні. А ось німцям з DKW-MZ це вдалося.Сьогодні AUTO-Consulting розкаже як саме.
Німецький концерн DKW у 30-ті роки був найбільшим у світі виробником мотоциклів. Але в 1945 році його заводи були розграбовані, і як репарації, обладнання та комплектуючі вивезені до Москви та Іжевська, де згодом почнуть випускати мотоцикли М1А та ІЖ-350.
Цікаво, що модель DKW RT-125 без жодної ліцензії почнуть випускати в США, Великій Британії, Японії, Польщі взагалі на трьох заводах, Болгарії і навіть в Італії. Про це ми ще поговоримо іншим разом.
На базі розорених німецьких мотозаводів у кінці 40-х створюється об'єднання IFA і в 50-ті роки тут випускають 2-тактну модель з опозитним двигуном BK 350. А в 1956 мотозавод отримує новий бренд MZ - скорочення від Motorradwerk Zschopau. Так починається нова сторінка в історії колишнього підприємства DKW.
Звичайно, колишньої слави DKW досягти йому не вдалося. Але MZ випускав досить якісні та цікаві мотоцикли, які постачалися на експорт у 40 країн. Тож у певному сенсі вдруге до «річки» німці увійшли.
Інше питання, що як і всі інші східнонімецькі виробники, MZ тримався на плаву до падіння берлінської стіни. І почав різко йти на дно у 90-ті. Не допоміг навіть продаж ліцензії на випуск цих мотоциклів у Туреччину та перейменування на MuZ.
Зараз побачити MZ можна переважно в музеях, та іноді вони ще зустрічаються на дорогах і в гаражах поважних бюргерів у Саксонії.
А наші читачі можуть побачити усі моделі MZ у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.