За даними Національного агентства промислової інформації (НАПІ), у другому кварталі 2022 року в Узбекистані виробили 34 тисячі легкових автомобілів. За той же період російські автозаводи випустили лише 13,6 тисяч машин. За прогнозом аналітиків, якщо ця тенденція збережеться, то розрив між країнами може збільшитись до 100 тисяч автомобілів. При цьому Росія поки що обганяє Узбекистан за підсумками півріччя: 282 тисячі проти 160,4 тисяч легковиків. |
Також наводяться дані Казахстану: за січень-червень там виготовили 47 тисяч машин, а в червні - 10,6 тисяч штук. Тобто розрив із Росією стрімко скорочується. При цьому і в Казахстані, і в Узбекистані останніх 6 місяців фіксувалося збільшення обсягів виробництва.
Узбекистан має всі шанси збільшити розрив з Росією. Найбільше місцеве підприємство, завод UzAuto Motors, у червні освоїв виробництво нової моделі – кросовера Chevrolet Tracker. Втім, і в Росії намічається тенденція на покращення ситуації в автопромі: днем раніше стало відомо, що АвтоВАЗ повернувся до п'ятиденного робочого тижня.
Варто зазначити, що тільки п'ять із дев'яти країн-членів СНД мають власну автомобільну промисловість. Крім Росії та Узбекистану, до СНД входять Білорусь, Казахстан, Киргизія, Вірменія, Азербайджан, Молдова та Таджикистан. Станом на середину 2022 року, Узбекистан займає лідируючу позицію щодо обсягів виробництва легкових автомобілів.
За підсумками 2021 року, Росія була лідером серед країн СНД за кількістю вироблених автомобілів – 1,4 мільйона штук. На другому місці закріпився Узбекистан з показником 236 тисяч штук, а до топ-3 також увійшов Казахстан — 93 тисячі машин (враховано не лише легковики, а й вантажівки та автобуси). Першу п'ятірку замикали Білорусь (близько 35 тисяч машин) та Азербайджан (2 тисячі автомобілів).
В Узбекистані розпочалося виробництво ще однієї моделі Chevrolet
|