За словами експерта, в середньому впродовж січня-травня 2024 року обсяг продажів автівок в кредит склав 900 шт. на місяць.
“Позитивна динаміка автокредитування стала можливою через суттєве зниження облікової ставки НБУ до 13,5%, що дає змогу залучати більш “дешеві” ресурси на розвиток кредитування. Крім того, у автодилерів з’явилася можливість запропонувати більш різноманітні варіанти автівок в різній комплектації та достатній кількості, а фінустанови вдалися до активного розвитку власних кредитних продуктів, спрямованих на залучення більшої кількості потенційних клієнтів”, — зазначив фахівець.
Сергій Кіпоренко звернув увагу на те, що станом на початок червня найбільш популярними є кредитні програми під ставку 0,01% терміном на 1-3 роки з першим внеском від 40% до 60% вартості нової автівки. Додатково клієнтів цікавить страховий тариф за договором страхування КАСКО та можливість включення в тіло кредиту страхового платежу за договором страхування на перший рік кредитування.
У свою чергу, при погодженні кредиту, банківські установи приділяють увагу: 1) початковому внеску за кредитом; 2) кредитній історії позичальника; 3) наявності у клієнта (подружжя) власного майна (нерухомості чи автомобіля).
З початку 2024 року, як розповів експерт, пріоритети та уподобання фізичних осіб у питанні придбання авто в кредит залишаються незмінними. Так, 5 найбільш популярних “кредитних” автобрендів та моделей в ціновому діапазоні $16-45 тис. має такий вигляд: TOYOTA, RENAULT, VOLKSWAGEN, SKODA, BMW. Дещо інші пріоритети у юридичних осіб. Так найбільш популярні авто в кредит — це RENAULT, TOYOTA, VOLKSWAGEN, PEUGEOT та VOLKSWAGEN. В сегменті недорогих авто в ціновому діапазоні $10-18 тис., рейтинг вподобань клієнтів виглядає наступним чином: RENAULT, BYD, CITROEN, CHERY, GEELY, FIAT, JAC та GREAT WALL. А рейтинг популярності преміальних авто вартістю від $80-100 тис. і вище виглядає наступним чином: BMW, LEXUS, MERCEDES-BENZ, AUDI, LAND ROVER та ін.
“У другому півріччі очікується незначне зниження кредитних продажів нових автомобілів: порівняно з січнем-травнем зниження може бути на рівні 10-20% (очікувана кількість продажів нових авто в кредит може скласти в середньому 700 шт. на місяць). Однак пріоритети покупців щодо вартості та автобрендів навряд чи зміняться”, — прогнозує Сергій Кіпоренко.
“Війна, поступова прогнозована девальвація гривні та потенційне зростання вартості нових автомобілів можуть стримати потенційних клієнтів від відвідин автосалонів. Однак ринок навряд чи істотно просяде. Попит, як і впродовж 5 місяців, буде на авто з “нульовими” ставками на короткі терміни (1-2 роки) та з великими авансами (40-50-60% загальної вартості транспортного засобу). Основними чинниками, які можуть вплинути на перегляд кредитних ставок і відповідно “збурити” попит, може бути подальше зниження облікової ставки НБУ, вихід на ринок банківського кредитування нових гравців з конкурентними умовами. І насамкінець — “стишення” бойових дій або ж завершення війни”, — підсумував Сергій Кіпоренко.
Які цікаві програми автокредитування зараз діють
|