Сьогодні ми багато чуємо про інтелект, в основному про штучний, який може імітувати або не імітувати людський мозок, і який називають екзистенційною загрозою для людства. На менш страшному рівні це слово також використовується для опису електронних систем, спрямованих на збір і використання інформації, просто для того, щоб зробити автомобілі кращими.
Шинний гігант Goodyear та інноваційна інженерна компанія ZF оголосили про співпрацю, що включає дві розробки: Інтелектуальна система Sightline від Goodyear та Cubix від ZF, своєрідний програмний контролер управління шасі на основі програмного забезпечення.
Технологія Sightline здатна виявляти події, що наближаються, такі як аквапланування або блокування колеса через недостатнє зчеплення, за допомогою датчиків в шині, які можуть щохвилинно контролювати її поведінку. Існуючі системи, такі як датчики ABS, які визначають швидкість обертання колеса, можуть вказати на те, що щось не так, лише після того, як це вже почало відбуватися.
Компанія Goodyear вже давно працює над шинами, що збирають дані, і показала свою концептуальну шину IntelliGrip на автосалоні в Женеві ще у 2016 році. У 2021 році компанія оголосила, що Sightline пропонується операторам автопарків вантажних фургонів.
Вже тоді компанія заявила, що накопичила мільйони кілометрів пробігу в рамках пілотних програм, прогнозуючи "майбутнє підключених шин" і ставлячи перед собою мету до 2027 року впровадити шинний інтелект у всі свої нові продукти.
Система Goodyear працює за допомогою невеликих датчиків, відлитих на внутрішній стороні протектора шини, і дані, які вони збирають, можуть бути зібрані на борту, перш ніж вони будуть передані в хмарне сховище. Це відкриває безліч можливостей, включаючи обмін інформацією з іншими автомобілями про стан дорожнього покриття, а також моніторинг зносу протектора.
Тим часом, Cubix від ZF – це програмне забезпечення, яке контролює всі приводи шасі автомобіля, ефективно об'єднуючи в мережу всі функції шасі, такі як рульове управління, управління задньою віссю, демпферні гальма і силову установку. У 2020 році компанія ZF заявила, що Cubix відкриє "новий рівень управління автомобілем".
Тепер, коли він підключений до Sightline, шасі може бути готовим реагувати на все, що відбувається попереду. Наприклад, можна розпізнати аквапланування, коли воно розвивається, а потім відрегулювати швидкість, щоб йому запобігти.
Якщо відбувається повне аквапланування, Cubix може налаштувати шасі для стабілізації автомобіля на основі інформації, отриманої від окремих шин. Окрім екстрених ситуацій, компанія Goodyear заявляє, що динамічний дует Sightline та Cubix спрямований на покращення реакції, роблячи кермування більш лінійним та інтуїтивним, з покращеним входженням в поворот та підвищеною стабільністю.
Система також повинна звести до мінімуму небажані втручання з боку систем курсової стійкості завдяки можливості більш точної інтерпретації того, що відбувається з автомобілем.
Хоча зв'язок між Goodyear та ZF поки що є унікальним, інші виробники шин, включаючи Pirelli та Continental, також вже деякий час працюють над інтелектуальними системами зондування шин.
|