Після цієї заяви акції Tesla впали на 6%, оскільки Маск зазначив, що нарощування виробництва нового автомобіля буде складним завданням: “для цього знадобиться величезна кількість нових революційних виробничих технологій".
Щоб не втратити ринок в боротьбі з BYD вирішальним для Tesla буде запуск бюджетної моделі, тому Маск просив постачальників бути готовими до запуску новинки в червні 2025 року, за даними агенства Reuters.
"Я часто оптимістично дивлюся на час. Але наш поточний графік показує, що ми почнемо виробництво ближче до кінця 2025 року, десь у другій половині", – сказав Маск аналітикам під час телефонного дзвінка після звітності.
"Ми будемо практично спати на лінії", – сказав він, маючи на увазі завод Tesla в Техасі, де нова модель буде вироблятися вперше. За ним піде Мексика і ще один завод за межами Північної Америки, рішення про який буде прийнято пізніше в цьому році, сказав він.
Виробник електромобілів також попередив про "значно нижчий" ріст продажів цього року, оскільки він зосередиться на новому транспортному засобі після того, як повідомив про скорочення валового прибутку в четвертому кварталі.
Tesla заявила, що знаходиться між двома хвилями зростання: одна з них обумовлена випуском моделей 3 і Y в 2017 і 2020 роках відповідно, а друга хвиля почнеться з появою транспортної платформи наступного покоління.
Згідно з даними Visible Alpha, Уолл-стріт очікує, що цього року Tesla продасть 2,2 мільйона автомобілів. Це приблизно на 21% більше, ніж у 2023 році, але значно нижче довгострокової мети в 50%, яку Маск поставив близько трьох років тому. Проте в середу Tesla не підтвердила цю мету.
Після багатьох років стрімкого зростання Tesla готується до уповільнення темпів зростання і зниження рентабельності, оскільки попит на електромобілі знижується, а конкуренція посилюється.
Tesla попередила, що наближається до межі скорочення витрат на існуючу лінійку автомобілів, підкреслюючи тиск на компанію щодо запуску нових дешевших автомобілів. У четвертому кварталі BYD продала більше електромобілів по всьому світу, ніж Tesla.
Маск заявив, що китайські автовиробники матимуть значний успіх за межами Китаю. "Якщо не буде встановлено жодних торгових бар'єрів, вони практично зруйнують більшість інших автомобільних компаній у світі".
Згідно з даними LSEG, валова маржа Tesla за три місяці, склала 17,6% порівняно з 23,8% роком раніше і середньою оцінкою аналітиків на рівні 18,3%. Валова маржа автомобілебудування, за винятком регуляторних кредитів, впала з 24,3% роком раніше до 17,2%.
Чистий прибуток у четвертому кварталі збільшився більш ніж удвічі порівняно з попереднім роком до $7,9 млрд, включаючи негрошовий прибуток у розмірі $5,9 млрд, пов'язаний з відстроченими податковими активами. Tesla заявила, що зниження вартості сировини і кредити уряду США допомогли знизити собівартість одного автомобіля, але виробництво Cybertruck, а також ШІ та інші дослідницькі проекти збільшили витрати.
Виручка Tesla в четвертому кварталі зросла на 3% до $25,17 млрд, що стало найповільнішим темпом зростання за останні три роки. Аналітики в середньому очікували $25,62 мільярда, згідно з даними LSEG.
Чому змагання BYD vs Tesla є таким важливим для світового автопрому
|