Тест-драйв Nissan X-Trail e-Power: електромобіль, який не потрібно заряджати
тест-драйви | Опубліковано - 2023-12-22 20:47:46 (12121 разів прочитано)
Ми звикли сприймати Nissan X-Trail, як потужний SUV з ДВС. Але у новому поколінні в гамі Nissan X-Trail з’явилися цікаві версії з технологією e-power, які сам виробник називає електрифікованими. Так, фактично X-Trail e-power – це вже електромобіль, який ще й має бензиновий двигун. Але «фішка» у тому, що його взагалі не потрібно заряджати. Як це все працює на практиці, - перевіряв кореспондент AUTO-Consulting.
Для розуміння треба спочатку пояснити, що в модельному ряду Nissan X-Trail зараз є фактично два різних авто. Перший – це гібридний SUV з системою MHEV та бензиновим двигуном VC-T 1,5 л потужністю 163 к.с. Це – гібридний кросовер, в якому електродвигун допомагає бензиновому. Ціни на нього стартують з 1 141 460 грн. Він має 5-и та 7-містну версію і тільки передній привід.
А от другий X-Trail з технологією e-power – зовсім інший. Це вже електрифікований кросовер, колеса в якому крутить виключно електродвигун (потужністю 204 к.с.) , або два електродвигуна (з системою e-4orse. Потужність 213 кс.). Але під капотом у нього теж є бензиновий двигун, функція якого виробляти енергію для підзаряджання батареї. Якщо дуже спрощено описати, то X-Trail e-power – це електромобіль з бензиновим генератором на борту.
Філософія такої технології у тому, щоб взагалі позбавити власника необхідності заряджати свій електромобіль на зарядних станціях. Якщо потрібно зарядити батарею – це зробить власний двигун-генератор навіть на ходу. Тобто, користуватися X-Trail e-Power у повсякденному житті дуже зручно: сів, поїхав, не звертаючи уваги на те, скільки заряду в батареї і проїхати можна 600-800 км, на скільки хватить бензину у баку. Ціни на таку версію X-Trail e-power стартують з 1,5 млн. грн. за передньоприводну версію, та сягають 1,997 тис грн. за виконання з повним приводом, 7 місць та у максимальній комплектації Tekna+
З поняттями та системами розібралися, а тепер давайте з’ясуємо, як це все працює на практиці. Для цього ми тестували Nissan X-Trail e-power e-4orse.
Ззовні Nissan X-Trail у новому поколінні став виглядати більш космічно, але це все той же середньо розмірний позашляховик, довжиною 4680 мм. Колісна база у нього – 2705 мм, а багажне відділення має обсяг 575 л. У нашому виконанні автомобіль має вагу майже 1,9 т і кліренс у 198 мм.
Але при такій масі X-Trail доволі динамічний і розженеться до 100 км\год за 7 с. Вся справа у тому, що за динаміку відповідають два електромотори сумарною потужність 213 к.с., а момент вони мають 330 та 195 Нм. По відчуттям, електрифікований X-Trail їде так, як раніше їхали 2,5-літрові моделі у попередніх поколіннях, але динаміка на різних швидкостях тут трохи відрізняється. Максимальна швидкість – 185 км\год.
На ходу бензиновий двигун періодично вмикається, підзаряджаючи батарею, відбувається це автоматично, і за цим процесом можна спостерігати на великому моніторі панелі приладів. Також підзарядку дає гальмування двигунами, коли система рекуперації повертає енергію у батарею.
У X-Trail e-power є окрема кнопка, якою можна активувати виключно електричний режим, коли бензиновий двигун не буде вмикатися для підзарядки взагалі. Власної батареї X-Trail вистачає, щоб проїхати 3-4-5 км, в залежності від швидкості і режиму руху. Так, нажаль так не багато, але «фішка» X-Trail не в тому, щоб ставити рекорди дальності ходу на батареї, а в тому, що як тільки закінчився заряд, вмикається бензиновий двигун зі змінною ступеню стискання VC-T і генератор поповнює заряд. Може він це робити і на ходу, не треба чекати поки щось зарядиться, а просто продовжувати рух. З практичною точки зору – дуже зручно. По-перше, не шукаєш де зарядні станції, щоб підзарядити батарею, вас не хвилює, чи є там черги і не потрібно стояти і чекати заряду. По-друге, ніколи не потрапиш у ситуацію, коли батарея розрядилася – завжди на допомогу прийде бензиновий двигун-генератор. Nissan X-Trail e-power – це автомобіль для тих, в кого є ще фобії стосовно електромобіля, від яких поступово можна позбавлятися, користуючись цим автомобілем.
Подивіться, як ми заїхали у ліс, розрядили батарею і спокійно повернулися додому:
А ще X-Trail e-power підійде тим, хто їздить у відрядження на великі відстані і не має часу чекати, коли зарядиться батарея, або у тій місцевості взагалі може не бути ЕЗС. Для власника електрифікованих X-Trail електрозарядки взагалі не потрібні, аби був бензин у 55-літровому баку.
До речі, а скільки ж споживає такий X-Trail e-power палива? Ми їздили взимку при мінусових температурах і не стримувалися нажимати на газ. У підсумку бортовий комп’ютер видав нам 7 л\100 км. Але виробник обіцяє, що витрати будуть від 5,2 до 6,7 л\100 км, в залежності від режимів руху. Можемо сміливо сказати, що при корках у місті, де можна їхати на електрорежимі, витрати будуть менші, а при русі на максимальних швидкостях – вони зростуть.
У підсумку маємо доволі цікавий автомобіль. Так, він програє по витратам чистим «електричкам», але виграє у бензинових та дизельних аналогів. При цьому виграє по часу, який потрібно витрачати на заряджання електромобілів, і дає змогу долати великі відстані. Тобто, наш вердикт. Nissan X-Trail e-power – це електромобіль для тих, хто цінує свій час.
Стандартна гарантія на новий автомобіль, що покриває всі вузли та агрегати автомобіля - 3 роки або 100 тис. км (в залежності від того, що настане раніше).
Гарантія на електричні компоненти силової установки - 5 років або 100 тис. км (в залежності від того, що настане раніше).
Деталі щодо гарантійних умов можна дізнатися в офіційних дилерських центрах Nissan в Україні.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.