тест-драйви | Опубліковано - 2023-10-27 19:18:58 (15910 разів прочитано)
Ми звикли, що Citroen завжди дивує незвичними рішеннями. Так сталося і цього разу, бо у Citroen C4X виробник вирішив реанімувати седан. Так, саме седан, про який вже стали потроху забувати. Але Citroen додав до седану особливі інгредієнти і ця «страва» заграла новими смаками. Що з цього вийшло? – випробовував AUTO-Consulting.
Citroen на платформі CMP має традиційних хетчбек C4, який є «родичем» за походженням з Peugeot 308, Opel Astra та навіть DS4, які AUTO-Consulting для вас вже тестував. Але у випадку C4X – це щось особливе. По-перше, це вже не хетчбек, а за типом кузову седан, з окремим багажником. По-друге, у профіль він виглядає, як модні нині кросовери-купе. А по-третє, C4X має високий кліренс і оформлення у стилі кросоверів. Тобто, правильніше буде сказати, що Citroen C4X – це крос-седан.
За габаритами він також вирізняється. Citroen C4X довший на 240 мм за C4 і сягає 4600 мм. Причому це той випадок, коли збільшення пішло тільки на користь. C4X має більш обтічний кузов і коефіцієнт аеродинаміки 0,29, збільшений простір на задньому сидінні і значно більший багажник (510 л).
Причому ці цифри – це не маркетингові «штучки», бо багажник став реально більший на цілу третину від хетчбеку C4, а простору у зоні колін задніх пасажирів побільшало на цілих 7 см. Це, насправді, великі цифри.
Та й ззовні C4X став виглядати більш солідно, як стильний кросовер. І головне, що він таки має великий кліренс у майже 190 мм, який додає йому переваги саме кросоверу. Ми перевірили, подолати любий бордюр у місті – тепер можна без проблем. Але не треба забувати, що Citroen C4X не має повного приводу, тому розглядати його, як позашляховик чи кросовер з можливостями – не варто. Це все ж автомобіль для асфальту, який інколи дасть змогу проїхати якусь частину поганої грунтівки. І не більше.
Є у Citroen C4X і ще одна перевага – неймовірно комфортна підвіска. Він здатен не помічати ями, люки та інші вади доріг. На ньому можна спокійно їхати по розбитій дорозі, він ніби пливе. Секрет такого комфорту у особливих налаштуваннях та відбійниках Citroen Progressive Hydraulic Cushions (PHC). У тих випадках, коли стається пробій до обмежувача, у хід йдуть гідравлічні демпфери. Саме вони не допускають глухого удару по кузову. На додаток, наш Citroen C4X був обутий у великі колеса 215\60R17, які теж додатково демпфують дефекти доріг. Тобто, їздити на Citroen C4X дуже комфортно. Якщо у вашій місцевості багато поганих доріг – Citroen C4X саме для них.
Під капотом у нашого С4Х був 1,5-літровий дизель BluHDi 130 к.с. у поєднанні з 8-ступінчатим «автоматом» Aisin. Цю комбінацію ми вже тестували на Peugeot 308, Opel Astra та DS4. У Citroen C4X дизель з моментом у 300 Нм забезпечить потужний старт, легку динаміку, але трохи втрачає динаміку на трасі після 100-120 км\год. При цьому, у Citroen цей же дизель виглядає більш динамічним при старті (прискорення до 100 км\год за 10,8 с), ніж на інших авто, які ми тестували з ним. В реаліях так і є. У нас було менше зауважень до динаміки 1,5-літрового дизеля саме на Citroen, звісно, якщо не вимагати від нього прискорень спорткарів.
У підсумку цей дизель ще й віддяче помірним апетитом. У місті ми привезли витрату пального 6,5 л\100 км, але цілком реально укладатися у показник менше 5 л\100 км. На трасі Citroen C4X, завдячуючи гарній аеродинаміці, взагалі, може привезти 4,2-4,5 л\100 км.
Інтер’єр Citroen C4X по-сучасному просунутий та екологічний. Ніяких шкір, а на сидіннях зносостійке тканеве покриття. Це новий модний тренд.
Замість приборів у Citroen C4X маленький дисплей, розміром трохи більше смартфону, зато є проекція. По центру панелі тач-скрин дисплей вже більше 10’. Для зручності важливі функції продубльовано ще й фізичними кнопками. Виглядає сучасно, але функціонал мультимедійної системи трохи не такий, як у інших «родичів» по Stellantis – треба звикати, та й графіка скромніша, ніж у Peugeot чи DS. Зате Citroen, як завжди, потішить фірмовими «штучками». У Citroen C4X – це окрема поличка для смартфонів, яка висувається на пасажирському місці. Є й безпровідна зарядка для смартфону і ще купа інших зручних відсіків та шухляд.
Не економили у Citroen і на системах безпеки. У C4X є й активний круіз-контроль, який вміє тримати дистанцію, система моніторингу сліпих зон та ще багато інших електронних асистентів.
А що у підсумку? Citroen C4X досить яскравий, комфортний та місткий. Він гарно адаптований до поганих доріг, виглядає незвично і навіть екстравагантно. Ціни на C4X стартують з 886100 грн з бензиновим двигуном 1,2 100 к.с. і механічною КПП, 992300 грн з бензиновим двигуном 130 к.с. та «автоматом» і 1 036 600 грн з дизелем 1,5 л 130 к.с. і «автоматом». Це значно менше, ніж коштують кросовери і навіть споріднені хєтчбеки. Тому Citroen C4X – це може бути більш доступна альтернатива кросоверу, при умові, що вам подобаються седани і дизайн C4X.
Технічні характеристики та ціни дивіться на citroen.ua
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.