ComAutoTrans 2023: що цікавого показали на третій міжнародній виставці комерційного та спеціального автотранспорту? Частина 1
ринок вантажівок | Опубліковано - 2023-05-30 18:36:40 (3930 разів прочитано)
Не зважаючи на скрутні часи, ринок комерційного та спеціального транспорту в Україні не стоїть на місці: країна потребує спеціального транспорту, комунальники потроху оновлюють автопарк та й для малого і середнього бізнесу учасники виставки пропонують цікаві пропозиції в сфері малого та середнього комерційного транспорту. AUTO-Consulting розповідає про найцікавіші експозиції ComTransAuto 2023, яка відкрилась сьогодні 30 травня та пройде до 1 червня включно.
Електричні “Карпати”
ВАТ “Стрий Авто” (Стрийський автобусний завод), входить до групи компаній ВЕЕМ, відомий виробництвом автобусів малого класу на шасі різних автовиробників, презентував прототип електричної вантажівки “Карпати”. Назва не остаточна, лише щоб підкреслити вітчизняне походження новинки, та й використовували заводчани її вже десять років тому для міського автобуса Стрий Авто А102, який будували на шасі вантажівок Mercedes-Benz Atego або MAN TGL.
Цього разу “Карпати” приблизно на 75% виготовлені з вітчизняних компонентів. Потужностей компанії вистачає щоб самостійно виготовляти раму, бічні панелі, плексигласову кабіну та елементи інтер’єру, в тому числі крісла. Більшість компонентів зроблені іншими українськими виробниками але електромотор та батареї іноземні. Мотор потужністю 20 кВт замовили в Італії заради кращої логістики, сервісу та якості. Батареї зараз майже всі виробляються в Китаї, тому тут без варіантів.
Звісно, електромотор не надто потужний але розганяють півтора-тону вантажівку до 68 км/год, чого досить для міста. Дальність поїздки на одному заряді акумуляторів залежатиме від комплектації та сягатиме від 120 до 178 км. Звісно, при повному навантажені ця цифра падатиме, а на борт “Карпати” можуть брати до 1000 кг корисного навантаження.
Вантажівка вже сертифікована та допущена на дороги загального користування, але конструкція ще явно сира та й виготовлена по обхідній технології неначе саморобка. Фактично так і є, представники “Стрий Авто” кажуть, що привезли єдиний прототип, який ще в процесі випробувань і серійний варіант може суттєво змінитись. Мета – зробити “Карпати” максимально вітчизняним та довести, в ідеалі, долю вітчизняних комплектуючих до 100%, чого наразі, нажаль, зробити неможливо.
Інші електричні LCV
На ComTransAuto 2023 було достатньо вже готових конкурентів стрийським “Карпатам”. Це серійні китайські електричні LCV – платформи, легкі бортові вантажівки та фургони. ТОВ “ЮСА Авто-Трейд” привезла цілу лінійку електричних Wuling’ів.
Найдоступніший бортовий Wuling G100P під замовлення коштує 1 035 000 грн, а наявний на 100 тисяч дорожче. Пром-товарний фургон на 90 тисяч гривень дорожчий, а більше всього просять за рефрижератор – півтора мільйони або $40 290 за наявний електрофургон.
Всі мають однакову батарею ємністю 42 кВт/год, чого має вистачити від 245 км до 300 км в залежності від обраної версії (рефрижератор найважчий, масою 1670 кг). Фішка батареї в типі – це CATL , сучасна літій-залізо-фосфатна акумуляторна батарея, яка майже не деградує навіть від швидкісної зарядки та обіцяє безтурботну експлуатацію на протязі 15 років. Максимальна швидкість всіх версій складає 90 км/год.
Більш цікаво виглядає інший представник електричних фургонів з піднебесної – Cenntro Logistar 260. Досить інноваційного дизайну фургон довжиною 5457 мм з об’ємом кузова 7,5 м² та батареєю на 43,5 кВт/год, чого має вистачити на 270 км. Його споряджена маса 1650 кг, ще 1410 кг складає корисне навантаження. Фургончик суто міський, адже максимальна швидкість складає лише 80 км/год. Непоганий варіант для доставки але ціна кусається – 1 480 000 грн з ПДВ. Тим не менше, представники ТОВ “МДГ”, офіційного дистриб’ютора TM Cenntro в Україні, сподіваються продавати біля десяти фургонів щомісяця.
Доставка понтів
Чудернацькі три- та чотириколісні мікрокари з міні-платформою над задньою віссю площею хіба що під велику піцу, можна було оцінити на стенді ТОВ “Ранхорс Україна”. Якщо серйозно, вузькі (ширина 1345 мм) електричні мікрокари типу J2P з півтора-кубовою коробкою вантажопідйомністю в півтони можуть стати в пригоді малому бізнесу. Але навіть заявлений пробіг при повному завантажені складає від 65 до 90 км, і це при максимальній швидкості в 52 км/год. Але найбільше шокувала заявлена вартість в $16 000, або близько 600 тисяч гривень в залежності від версії!
Навіть електро-скутер S1 з максимальною швидкістю як у велосипеда в 45 км/год та запасом ходу до 100 км, коштує $4000.
Стартап LUAZ Motors
На виставці пройшла прем'єра і бренду LUAZ (не плутати з Луцьким автозаводом), який представив два прототипи електричних пікапів категорії L7e, тобто вантажний квадромобіль з обмеженням швидкості до 50 км\годину. У майбутньому, такі транспортні засоби стартап планує збирати в Україні на базі китайського кузову виробництва Hebei Kaiyun Motors, додаючи українські компоненти.
Поки що у модельній лінійці планується 2-місний пікап з однорядною кабіною Фермер, та 4-місний пікап з двурядною кабіною Сіті. Транспортні засоби оснащені електродвигуном 5 кВт та мають задній привід, а вантажопідйомність у 2-містного пікапу взагалі заявлена у 1000 кг.
Пікапи будуть пропонувати з стандартними блоками акумуляторних батарей 6,14 кВт*год українського виробництва (усього можливо 3 батареї), які дають запас ходу у 100 км кожний (максимум 300 км).
На виставці, навіть, вже приймали предзамовлення на майбутні електроавто по ціні 190 000 грн (без АКБ та без ПДВ). Щоб цей пікап поїхав потрібно ще дозамовити хоча б одну батарею за 45000 грн, або можливо взяти її в аренду. Таким чином, реальна вартість майбутнього електропікапу, який ще не відомо де буде вироблятися, стартує з 7280 у.е. А ось пікап з дворядною кабіною взагалі вартує з 10160 у.е. з одним комплектом батарей.
Крім відкритого пікапу, у майбутньому будуть пропонувати версії з кузовом фургон, тентовану версію та виконання 4х4.
Замість МАЗу та КамАЗу
Група компаній “Будшляхмаш” приваблювали на свій стенд цілим рядом цікавих нових автомобілів комунальної, будівельної та спеціальної техніки китайського виробника JAC. Чому не IVECO, MAN або Volvo? БШМ запросто може виконати будь-яке замовлення й на відомих європейських платформах. Але, по-перше, сучасний JAC став набагато якіснішим ніж в свої перші заходи на український ринок майже два десятки років тому. По-друге, спецтехніка на платформі JAC майже вдвічі доступніша для замовників ніж аналогічна на платформі європейських брендів.
Наприклад, 3-осний самоскид JAC N310 вантажопідйомністю 21 500 кг коштує близько $110 тисяч. Фактично, нова пропозиція спецтехніки на базі JAC прийшла на заміну російської та білоруської техніка, не набагато дорожче її, але набагато якісніша та сучасніша. Водії які пересідають на китайські вантажівки після МАЗів та КамАЗів не можуть нарадуватись. Тут і сучасна мультимедія, і круіз-контроль, кондиціонер та багато іншого. А вже скоро з’являться ще новіші кабіни від китайського виробника.
Крім того, що приємно для клієнтів, більшість більш-менш стандартних замовлень виконується БШМ за два-три місяці. Проблема в тому, що наразі наявні потужності в Броварах завантажені під зав’язку, керівництво компанії шукає нові потужності для виробництва. І це дуже приємний знак, який каже про активну відбудову країни!
Це лише частина того, що було представлено на виставці. Про інші новинки ми розповімо у наступній статті. Щоб бути в курсі автомобільних новин та аналітичних матеріалів – підписуйтесь на наші канали: AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.