Перші дві літери назви Zeekr утворені від слів "zero emission" ("нульовий викид"), у третій літері зашифровано послання Electric-Evolution-Era, а закінчення "kr" - це позначення криптону, благородного газу без кольору, смаку та запаху, назва якого з грецької перекладається як «прихований» чи «секретний». Вже створено окремий підрозділ Zeekr Smart Technology Co., а випускати моделі Zeekr будуть на головному підприємстві Ханчжоу, де розташована штаб-квартира холдингу Geely.
Кількість електрокарів в Україні досягла 46830 штук
Який вплив мають китайські авто на український авторинок
Zeekr 001 - це серійна версія концепт-кара Lynk & Co Zero, причому автомобіль майже не змінився. Збережено і характерний дизайн, притаманний моделям Lynk&Co, і навіть безрамкові двері з висувними ручками. А за форматом і розмірами модель близька до п'ятидверки Porsche Taycan Cross Turismo.
Це великий ліфтбек з гарними пропорціями, довгою колісною базою (3005 мм), колесами діаметром 22 дюйми та низьким коефіцієнтом аеродинамічного опору Cx (0,23). Довжина машини – 4970 мм, ширина – 1999 мм, висота – 1560 мм. Зі складеними задніми сидіннями утворюється багажний відсік об'ємом 2144 літри. Невеликий багажник є і спереду, але в нього поміститься хіба що зарядний зовнішній пристрій з кабелем.
Інтер'єр має багате оздоблення - тут вже "в базі" шкіра наппа, м'який пластик і мультиконтурні передні крісла з масажером. Zeekr 001 має компактний приладовий екран (8,8 дюйми) і великий телевізор медіасистеми діагоналлю 15,4 дюйми (в ньому зосереджено керування всіма другорядними функціями), а також проекційний дисплей.
Апаратних клавіш у салоні майже не залишилося – навіть на спицях керма прибудовані сенсори. Оснащення включає панорамний дах, акустичну систему Yamaha та тризонний клімат-контроль, причому для керування заднім «кліматом» передбачений додатковий сенсорний дисплей між спинками передніх крісел, з якого також можна змінювати налаштування аудіосистеми.
Гама складається із трьох модифікацій, серед яких складно виявити базову. Задньопривідний Zeekr 001 має один електромотор потужністю 272 к.с., зате цьому варіанту відразу покладено "старшу" тягову батарею ємністю 100 кВт∙год. Це найбільш далекобійна версія, хоча паспортний показник 712 км обчислений за застарілим циклом NEDC і насправді пробіг буде скромнішим. Час розгону до "сотні" - 6,9 с.
Повнопривідна версія має два двигуни сумарною потужністю 544 к.с. та може розігнатися до 100 км/год за 3,8 с. Але стандартний акумулятор має ємність 86 кВт∙год, а паспортна дальність ходу – 526 км. Третя модифікація поєднує повний привід та 100-кіловатну батарею, вона може проїхати без підзарядки до 606 км за циклом NEDC.
Напруга силової електромережі поки що не названа, але заявлено, що Zeekr 001 можна підключати до зарядних пристроїв постійного струму потужністю до 360 кВт. Це означає, що за п'ять хвилин можна заповнити запас електрики для кидка на 120 км. Звісно, можливе підключення до побутових розеток.
Перший автомобіль ZEEKR 001 вже проданий в Києві. За інформацією AUTO-Consulting за таку модель прийдетьсф заплатити від $50 тис. до $80 тис. в залежності від модифікації.
У Китаї обрали найкращий автомобіль. Які моделі були серед фіналістів?
|