Про зовнішність нової Honda HR-V e:HEV багато говорити не треба. Кроссовер - сучасний, симпатичний і привертає до себе увагу. Особливо у двокольоровому окрасі, який був у тестового авто. Фісташковий із чорним дахом. Хоча, насправді, колір кузова по військовому називається Khaki Sand - тобто “Пісочний Хакі”.
Футуристичний вигляд кроссовера - це не просто новий хондівський погляд на дизайн своїх автомобілів, а новий рівень і в дизайні, і в технологіях. Не випадково, японці написали на шильдику Honda HR-V не традиційне “Гібрид”, а e:HEV. Хоча, це - гібридний автомобіль.
Та про все по порядку. У нас на тесті був гібридний Honda HR-V e:HEV із загальною потужністю силової установки 131 к.с. та 253 Нм крутного моменту, варіатором e-CVT та переднім приводом.
Ще трохи про дизайн
У тестовому авто були повністю світлодіодні фари із функцією підсвічення поворотів, та динамічними вказівниками поворотів. Вони майже,як у Audi “розбігаються” у різні боки. Особливістю зовнішності тестової комплектації була темно помаранчева смужка у районі порогів та синя і червона пластикові вставки у радіаторній решітці. Останні викликали асоціацію із BMW Motorsport. Але про це ми поговоримо трохи пізніше. А от фірмову приховані ручки задніх дверей японці зберегли. Їх так само шукають ті пасажири, які вперше сідають у Honda HR-V.
А для шанувальників Honda на склі багажної двері є маленький сюрприз. Невеличка машинка, яка наче виїздить із темної смуги кріплення скла по периметру. Машинка, як і 18-дюймові диски - вже у стандарті.
У салоні стиль комплектації підтримують помаранчева вставка біля важеля перемикання передач та така ж сама помаранчева строчка на сидіннях та шкіряному кермі.
У поєднання із двокольоровим інтерʼєром та культурною комбінованою обивкою сидінь, все це виглядає дуже симпатично. Ба - навіть преміально. Особливо із урахуванням того, що пластик на підвіконнях дверей мʼякий і спереду, і ззаду. А це рідко буває у В-класі. Та й звучання аудіосистеми “нонейм” із 10-ма динаміками було настільки відмінним, що хотілося слухати радіо Jazz або Classic. Підключення флешки із якісними записами ще поліпшило враження від аудіосистеми.
До речі, мультимедійна система тут нового покоління із приємною сучасною графікою, гарною роздільною здатністю та досить швидким відгуком. Особливо треба відзначити кнопки керування. Вони не лише сенсорні, а й фізичні (по лівому краю 8-дюймового дисплея) та вмикаються із тихим клацанням.
Чудову картинку навіть в темний час дає камера заднього огляду. І вона має кілька режимів огляду - від ширококутного до здатного буквально зазирнути під задній бампер. А на екрані - є динамічні направляючі, котрі прогнозують напрямок вашого руху під час маневрів та відстань до перешкоди. Паркувальні датчики, до речі, визначають цю відстань досить коректно.
Ще один приємний нюанс - у HR-V e:HEV вперше доступна система допомоги зʼїзду із пагорбу. Вона забезпечує стабільний рух на крутих схилах із поганим зчепленням.
Звідки простір?
Honda HR-V e:HEV - кроссовер В-класу. Серед його конкурентів, наприклад Nissan Juke та Renault Captur.
Тест-драйв нового Nissan Juke: Уже не легкомысленный, но такой же задорный
Неожиданно интересный. Первое знакомство с новым Renault Captur
Габарити Honda HR-V e:HEV - 4340х1790х1582 мм (ДхШхВ). І колісна база кроссовера не найбільша у класі - 2610 мм. Тим не менше, кореспондент AUTO-Consulting зі зростом у 185 см, не лише легко розмістився позаду налаштованого під себе водійського крісла. Простору для ніг на задніх сидіннях було так багато, що можна було закинути ногу на ногу. А над головою місця вистачало із запасом. На другому ряду, не впираючись головою у стелю, може сидіти людина зі зростом у 195 см.
Такого простору японські інженери досягли завдяки розташуванню акумуляторної батареї. Вона не під підлогою салону, як це буває зазвичай. Акумулятор у Honda HR-V e:HEV - під багажником. Таке рішення збільшило простір для ніг у салоні на 35 мм.
Проте, зменшило багажний відсік. Він у Honda HR-V e:HEV - 304 л. І це менше, ніж у нового Nissan Juke. До того ж тут нема запасного колеса чи докатки. Лише ніша для щіточок та інших речей. Накрита, до речі, дуже практичним гумово-пластиковим килимком, який можна мити.
Гарна новина у тому, що по-перше, ви не кожного дня їздите у подорожі. Тим більше, що Honda HR-V e:HEV - міський кросовер. А по-друге, тут є фірмові хондівські магічні сидіння. Склавши спинки задніх сидінь, можна отримати серйозних 1274 л. багажного відсіку із рівною підлогою. Хоча спати тут зможе хіба що дитина. Хондівські Magic Seats не лише в один рух складають спинки, але й піднімають подушки сидінь. Таким чином, у салоні утворюється місце для перевезення, наприклад, комоду, невеликого холодильника, пральної машинки тощо.
Чому не гібрид?
Японці свідомо не написали на шильдику Honda HR-V “Гібрид”, а позначили кроссовер, як e:HEV. Хоча, за великим рахунком HR-V - це гібрид, але не простий, а розумний. Тому тут позначка e:HEV, як, наприклад, на Honda Jazz.
Маленький практичный японец. Тест-драйв Honda Jazz E:HEV
Двигун у Honda HR-V e:HEV - бензиновий 1,5-літровий атмосферний із циклом Аткинсона. Він має потужність 106 конячок та 131 Нм крутного моменту. Все разом по науковому це називається 1.5 i-MMD Hybrid і має 131 к.с. потужності та максимальний крутний момент - 253 Нм. Це загальна потужність силової гібридної системи. Не дуже багато, проте, - й не так вже і мало для кроссовера В-класу.
У чому ж розумність такої гібридної системи? Як і інші звичайні (а не плагін) гібриди HR-V e:HEV не треба заряджати від мережі. Система сама себе заряджає. Та сама вирішує, на якому двигуні їхати - бензиновому чи електричному, щоб заощаджувати пальне та давати достатню потужність.
Акумулятро гібридної системи заряджається або від бензинового двигуна, або від рекуперації під час гальмування. Для підсилення цього ефекту серед позначок режимів руху біля важеля “коробки перемикання передач” є літера “В”. В такому режимі майже не треба користуватися педаллю гальма. Кросовер сам пригальмовує, коли відпускаєш педаль акселератора, та заряджає акумулятор.
Інтелект - тобто компʼютер - гібридної системи сам визначає, як краще їхати. Зазвичай HR-V e:HEV зрушає з місця та їздить містом на електриці. Під час розгону для допомоги електричному двигуну підключається бензиновий. У деяких випадках бензиновий двигун може навіть напряму крутити колеса. Тому в HR-V e:HEV, як у чистих електромобілях, немає традиційної коробки перемикання передач.
Якщо цікаво подивитись, як все відбувається, можна вивести на панель приладів “відео” роботи гібридної системи. І хоча у HR-V e:HEV є система, яка може сама загальмувати перед перешкодою попереду, варто не лише дивитись на зарядку, а й стежити за дорогою. За безпеку та вчасне гальмування у HR-V e:HEV відповідає передня камера. Вона ж читає дорожні знаки.
У результаті, японці обіцяють споживання пального за містом більше, ніж у місті. Зазвичай - навпаки. У місті - 3,2 л/100 км, за містом - 4,8 л/100 км. Це тому, що їздити містом можна, практично на електриці. У нас за час тесту середнє споживання пального вийшло 4,4-4,5 л/100 км. А коли ми на трасі розганяли HR-V e:HEV до 170 км/год, споживання пального зросло до 4,9 л/100 км.
Друге дихання
Раніше багато хто хвалив дивовижні хондівські двигуни, які розкрутившись, здавалося б до максимуму, раптом, наче відкривають друге дихання та знову підхоплюють автомобіль, ще більше розганяючи його. Під час їзди на HR-V e:HEV інколи складаються враження, що тут є турбіна. Особливо, коли їдеш трасою у режимі спорт. Так - тут є перемикач Drive Mode, яким можна обрати режим “Еко”, “Нормальний” або “Спортивний”. Одночасно змінюється вигляд панелі приладів. До речі, у ліве вікно панелі приладів можна вивести, наприклад, підказки навігатора або дані про споживання пального. Та ще багато іншої корисної інформації.
Відчуття турбіни виникає коли під час розгону, на допомогу електродвигуну підключається бензиновий двигун. Використовуючи силу обох двигунів можна, точно за технічними характеристиками, розігнати HR-V e:HEV на трасі до 170 км/год.
Є тут і підкермові пелюстки, як в спорткарах. І коли бачиш їх, та пригадуєш синю та червону смужки на радіаторній решітці HR-V e:HEV, чомусь думаєш про баварські спорткари. Насправді, на жаль, ні. Баварці тут ні до чого. Коли HR-V e:HEV набирає швидкість у 150 км/год, подальший розгін йде відчутно повільніше. А швидкість у 100 км/год HR-V e:HEV набирає за 10,7 с. Що, насправді, зовсім непогано для міського кросовера із середнім споживанням пального у 4,4 л/100 км.
Підвіска HR-V e:HEV може на початку здатися трохи жосткуватою. Але, насправді, вона нормальна і оберігає тих, хто в салоні від великих нерівностей на дорозі. А от шумоізоляція виявилася нормальною лише на невеликих швидкостях. Зі збільшенням швидкості шуму від дороги стає все більше. Особливо від низу автомобіля та його колісних арок. Хоча, на трасі, десь після 120 км/год ви вже не звертаєте на це уваги. Тобто - шум не критичний.
Не можна не згадати про кліренс HR-V e:HEV. Він - 188 мм. А це чудово та практично для наших доріг, та значно розширює сферу використання міського кросовера. Навіть незважаючи на передній привод, на HR-V e:HEV можна не боячись виїздити за межі міста.
В Україні на цю красуню цін ще нема. Орієнтовно, це $28-30 тис. Що не так уже й багато для автомобіля, який демонструє всьому світу, що у японської компанії відкрилося друге дихання і вона здатна випускати насправді сучасні автомобілі.
За інформацією AUTO-Consulting, офіційні продажі Honda HR-V e:HEV стартують із першого кварталу наступного року.
Дякуємо компанії “Прайд Мотор” за допомогу у проведенні тесту
|