На відміну від здичавілого сусіда, з нашого ринку автовиробники не пішли, але значно порушилась вся логістика постачання, яка ще певний час трансформувалась та відновлювалась. Окрім того, частина бюджетного сегменту вироблялась “за поребріком”, тому зникла автоматично.
Обережний оптимізм: Як головні оператори авторинку оцінюють підсумки продажів за 9 місяців
Тренди авторинку України: чи продовжує зростати частка сегменту SUV?
Так, крім суто російських марок, пішли з українського ринку бюджетні моделі, деякі з яких там вироблялись: Volkswagen Polo Sedan, Kia Rio, Hyundai Accent та Creta і Renault Arkana. Почались перебої в поставках, а потім зникли з продажу Renault Logan, Sandero, Megane та Clio. Перестали випускати Citroen C1, Peugeot 107, Ford Fiesta, Mazda 2 та звичайний, не гібридний, Toyota Yaris тощо. Натомість з’явились деякі нові моделі, в тому числі з китайського ринку. Війна негативно вплинула на міцність національної валюти, машини значно подорожчали. Зростання ціни за роки війни сягає 70-80%, а по деяким моделям і 93%.
Вищеперераховані автомобілі становили значну частину українського ринку бюджетних автомобілів. Їх відхід з ринку призвів до різкого зростання цін на решту моделей і зниження різноманітності вибору для покупців. Але на українському ринку є з чого вибрати, щоправда бюджет в цьому сегменті вже треба піднімати хоча б до 750, а краще й до 800 тисяч гривень! Отже, AUTO-Consulting оглянув, що пропонують дилери за такі гроші сьогодні. Ось наш рейтинг автомобілів, які заслуговують Вашої уваги при виборі нового авто.
Dongfeng ЕХ-1 Pro – найдоступніший електромобіль в Україні з гарантією на 2 роки або 50 000 кілометрів пропонують за 512 тис. грн.
Dongfeng ЕХ-1 Pro – сучасний субкомпактний кросовер з кліренсом 150 мм і тяговою батареєю на 27,2 kWh. Потужність електродвигуна 45 кінських сил, прискорюється до 50 км за 6 секунд. Заявлений пробіг на одному заряді по циклу NEDC – 331 кілометр. На борту все що треба: сучасне мультимедіа на базі Android з 8-дюймовим сенсорним дисплеєм, камера заднього виду, кондиціонер, фронтальні подушки безпеки, електричні склопідіймачі всіх дверей і кріплення для дитячих автокрісел Isofix.
Fiat Fiorino Combi – єдиний в нашому рейтингу п'ятимісний легкий комерційний автомобіль доступний з бензиновим і дизельним двигунами.
Початкова бензинова версія з двигуном об'ємом 1,4 літра (77 к.с.) коштує 640 900 грн. Машина турецької збірки оснащується чотирма подушками безпеки, дитячими замками Isofix, двірником і обігрівом заднього скла, кондиціонером, кермовою колонкою з регулюванням по висоті, парою задніх зсувних дверей, кватирками в задніх дверях та ін. Ціни на автомобіль з 75-сильним турбодизелем об'ємом 1,3 літра стартують з позначки в 657 900 грн.
Седан С-класу MG5 пропонує вдосталь вільного простору для своїх пасажирів лише за 556 358 грн в початковій комплектації STD. Автомобіль приводиться в рух півторалітровим бензиновим двигуном потужністю 114 к.с. Роль трансмісії виконує 5-ступенева "механіка".
Вже в базовому рівні оснащення присутні кріплення ISOFIX, сигналізація, передні подушки безпеки, камера заднього виду, задній парктронік, кондиціонер, безключовий доступ, мультимедіа з 8-дюймовим дисплеєм і підтримкою Apple CarPlay / Android Auto, шкіряне обплетення керма та ін. Але ціна авто з варіатором – за 650 732 грн.
Hyundai i10 – компактний міський хетчбек А-класу оснащується на вибір одним з двох бензинових атмосферних моторів сімейства Kappa – об'ємом 1,0, або 1,2 літра і потужністю 67 і 84 к.с. відповідно. Початкова модель з 5-ступеневою механічною коробкою передач коштує 567 000 грн. Потужніша версія йде лише в парі з 5-ступеневим “автоматом” в кращій комплектації Comfort за 646 200 грн.
Але й у базовому виконанні Active автомобілісти виявлять дві подушки безпеки, кріплення ISOFIX, кондиціонер, регулювання керма по висоті, передні електросклопідйомники, датчик світла та ін. В середньому виконанні Comfort також додаються асистент при старті в гору, ліфт водійського крісла, мультимедіа з 8-дюймовим екраном і підтримкою Apple CarPlay/Android Auto, управління аудіо на кермі.
Кросовери ставлять рекорди: в ЄС кожен другий проданий авто, в Україні - більше 80%
Яких та скільки китайських автомобілів купують українці
Citroen C3 – міський хетчбек В-класу в базовому виконанні з двигуном 1.2 Pure Tech 82 коштує 585 600 грн.
У списку стандартного оснащення автомобілісти виявлять систему допомоги при старті в гору, круїз-контроль, кріплення крісел ISOFIX, шість подушок безпеки, систему зчитування дорожніх знаків та утримання в смузі, кондиціонер, електропакет дзеркал, аудіосистему з Bluetooth і USB, систему контролю тиску в шинах та ін.
В лінійці також присутній 110-сильний турбомотор з 6-ст. АКП, але доступний він тільки для авто у версії Shine. Ціна такої машини – як мінімум 769 800 грн.
Chevrolet Cobalt раніше був відомий на українському ринку, як Ravon R4. Бюджетний седан виробляється в Узбекистані на підприємстві General Motors. Машина оснащується одним бензиновим 1,5-літровим бензиновим двигуном потужністю 106 к.с. У початковому виконанні седан оснащується 5-ступеневою механічною коробкою передач, але за доплату в 35 200 грн доступна також і автоматична трансмісія на шість передач, ще й в кращій комплектації LT.
Базова комплектація LS з двома подушками безпеки, аудіосистемою з Bluetooth, регулюванням керма по висоті, обігрівом заднього скла та іншими функціями обійдеться в 636 500 грн. Найбагатша версія LTZ коштує 683 500 грн і в ній також присутні кондиціонер, обігрів передніх крісел, електросклопідйомники, обігрів дзеркал та ін.
Інші цікаві пропозиції ми відобразили у таблиці. Отже, можна приблизно уявити, на який авто можна розраховувати і за яку вартість.
Загалом, при наявності $20 000 або 800 тисяч гривень, вибір досить широкий, можна підібрати собі автомобіль майже будь-якого класу – від мінімалістичного електромобіля Dongfeng EXD-1 Pro до досить солідного кросовера MG HS, нехай і в мінімальній комплектації з дилерською знижкою. Щоправда домінують в бюджетному сегменті здебільшого китайські автомобілі, та й сам цей сегмент став менш доступним для пересічного українця.
Чому в Україні зникає бюджетний сегмент автомобілів. Підсумки півріччя 2023
Який обсяг автомобільного ринку України у 2023 році очікують головні оператори
|