1. Перемога та оптимізм
Перший та найочевидніший драйвер зростання автомобільного ринку України – наша перемога та початок відбудови країни. Це дозволить складати довготермінові плани розвитку, в тому числі стосовно інвестування в нові чи розбудові вже існуючих дилерських комплексів та навіть виробництв. Війна ще не скінчилась, а вже ведуться перемовини стосовно відновлення зруйнованих міст. До них можуть підключитися автогіганти, зокрема стосовно будівництва збиральних підприємств, заводів та фабрик. Україна в цьому контексті має значні перспективи, враховуючи досить високий рівень безробіття та низький рівень оплати праці. Маючи реальні шанси на вступ до Європейського Союзу по закінченні війни, тут згодом відновиться високий попит на автомобілі.
До першого пункту ми додали оптимізм, адже без нього перемоги не досягти. І це стосується абсолютно усіх сфер нашого життя. Адже це важливий психологічний чинник який впливає, в тому числі, на купівельну спроможність громадян. І найбільш далекоглядні представники компаній про це не забувають та намагаються наближати перемогу, підтримуючи ЗСУ. А з локалізацією військових дій та позитивними новинами з фронту відбуватиметься й активізація покупців на ринку.
Як головні оператори авторинку оцінюють результати першого кварталу
Український авторинок у першому кварталі: головні тенденції
2. Клієнто-орієнтованість
Треба враховувати потреби споживачів та поточні настрої клієнтів, особливо у важкі часи. Важливим чинником покращення попиту буде повернення звичних для покупців послуг в дилерських центрах. До прикладу наявність автомобілів для клієнтських тест-драйвів, пільгові умови кредитування, програми лояльності та інше. Так, в компанії Nissan Україна вже зараз намагаються надавати покупцям максимально широкий спектр пропозицій. Клієнти вже мають змогу протестувати в дилерських центрах абсолютно новий Nissan X-Trail та оновлений Nissan Qashqai з унікальною технологією E-Power. Відновлені спеціальні умови придбання автомобілів для наявних власників Nissan та юридичних осіб. Окрім цього, в роботі ще кілька приємних новин для покупців про які в компанії сподіваються оголосити найближчим часом.
3. Наявність авто на складі в Україні
Наразі особливістю поведінки більшості зацікавлених в придбанні нового автомобіля є бажання задовольнити цю потребу негайно. Тобто, найкраще продаються ті машини, які є в наявності. Тому більшість імпортерів в першу чергу докладають максимум зусиль, щоб забезпечити всіх охочих автомобілями в найкоротші терміни і це стало однією з важливих причин зростання. Завдячуючи саме такій маркетинговій політиці, зокрема, дилери Renault та Suzuki досягають поставлених планів продажу. Не менш важлива стабілізація постачання не лише партій машин в стандартних комплектаціях, але й під індивідуальні замовлення клієнтів з України.
Український автопарк постарішав
Сірі дилери відучили покупців ходити до салонів традиційних китайських брендів
4. Фінансування
Окрім наявності автомобілів за конкурентними цінами на складах імпортерів/дилерів та найкоротші терміни їх доставки до клієнта, одним з основних драйверів зростання – це якісне надання послуг. Зокрема послуг фінансування, про що ми нещодавно писали. В Рено Україна підкреслюють, що одним з сильних інструментів була і є кредитна пропозиція «Renault бонус». Вона була оновлена і покращена після аналізу пропозицій конкурентів на ринку і досвід говорить, що така пропозиція потрібна. Схожі послуги формують найбільш амбітні конкуренти. Зокрема за програмою Nissan Finance пропонуються пільгові умови кредитування тощо.
5. Відкладений попит
Ще одним фактором зростання попиту став відкладений попит, який сформувався протягом минулого року та почав реалізовуватись цього року саме завдяки зростаючої віри українців у перемогу у війні проти росії – це покращує настрій та стимулює готовність робити вартісні покупки.
В 2022 році в Україну імпортували автомобілів на $3 млрд.
Негативні чинники
Нажаль, є і не втішні чинники, які будуть впливати на відновлення авторинку. Не варто забувати й про них. Так у “Віннер Груп Україна”, яка представляє на нашому ринку сім брендів (Ford, MG, Volvo, Jaguar, Land Rover, Porsche, Bentley, а з таким портфелем особливо важливо зберігати оптимізм та максимально підтримувати позитивний та драйвовий темп зростання авторинку України), підкреслюють, що макроекономічний консенсус-прогноз не дає підстав для очікування повного відновлення ринку до рівня минулих років в осяжній перспективі. Багато громадян України постраждали і продовжують потерпати від наслідків війни, і для них купівля нового авто не є найпершим пріоритетом. З іншого боку, якщо Нацбанк розпочне поступове зниження облікової ставки, то у другому півріччі 2023 р. може відбутись поступове зниження ставок за автокредитами, що надасть додаткову підтримку для відновлення ринку.
Складно робити висновки та прогнози в настільки нестійкій ситуації, в якій опинився автомобільний ринок України. Дилерам напрочуд важливий фактор наявності складу автомобілів. Покупцям – ситуація в країні (завершення війни або, навпаки, її затягування і ескалація) та вартість пального (наразі обговорюється повернення довоєнного податку на пальне, що може призвести до його подорожчання і як наслідок, до подорожчання експлуатації автомобіля для покупців). Нам же лишається спостерігати та аналізувати ситуацію в щоденному режимі, своїми силами наближувати перемогу, сподіватись на краще та вірити у ЗСУ!
Як в Україні змінилась середня вартість нових автомобілів у порівнянні з довоєнним періодом
|