Тобто в цьому році фактично кожний п’ятий новий автомобіль, який купували українці, виявився автомобілем китайського виробництва. Ще рік тому, за перші місяці минулого року, «китайців» на українському ринку було 12%. Але вони стрімко набирали популярність. Вже за підсумками 2022 року доля китайських машин становила 14,5%.
У лютому український авторинок подав дуже позитивні сигнали до відновлення
Китайський авторинок почав рік з обвалу в 38%
При цьому, популярність китайцям принесли продажі не через офіційні представництва та дилерські центри, як це було раніше ще кілька років тому. Масові продажі автомобілів китайського виробництва прийшлися на сірі канали. Саме через такі напівсірі схеми в Україну масово поставляються автомобілі (переважно електрокари) зі спільних зі світовими брендами китайських заводів.
Наприклад, найпопулярніша модель січня поточного року – саме електрокар Volkswagen ID.4 китайського виробництва. Ця модель поставляється багатьма альтернативними дилерами в обхід офіційних каналів і не підпадає під офіційну гарантію. Про це неодноразово попереджало офіційне представництво Volkswagen в Україні – компанія «Порше Україна».
Volkswagen попереджає про наслідки купівлі неофіційних електромобілів VW ID. Чим це може обернутись?
Також немає буму продажів у традиційних китайських брендів, які раніше непогано продавались в нашій країні. Наприклад, найпопулярніший Chery фіксує спад продажів у -78%, MG демонструє спад -31,5%, Haval - -86%, JAC -88%. Загалом китайські бренди, які представлені офіційно в нашій країні, ледве займають 4% українського авторинку. Це менше 300 нових автомобілів продано в цьому році.
У свою чергу, інших автомобілів китайського виробництва, було продано в Україні майже в 3,5 рази більше, ніж офіційних «китайців». І, крім популярних в нашій країні Volkswagen та Honda китайського виробництва, сірі дилери експериментують і з іншими брендами. Наприклад, частина проданих Tesla – це саме автомобілі з китайського ринку.
Також продаються китайські Chevrolet, Toyota, Audi, Mitsubishi. Зустрічаються навіть Buick, Nissan та інші моделі з китайського ринку.
Дійшло вже до абсурду, коли "сірими" поставками почали займатися окремі підроздили великих корпорацій, у яких у портфелі є й офіційні "китайці". Тобто, офіційні оператори теж почали грати у "сіру", а це вже тривожний симптом для усього ринку, бо раніше вони такого собі не дозволяли. А що ж змінилося?
На українському авторинку доля електрокарів вдвічі більша ніж в Європі
Доля електрокарів в Україні продовжує зростати
Рейтинг моделей китайського виробництва на українському ринку (доля ринку серед саме китайських авто):
VOLKSWAGEN 44,4%
HONDA 23,9%
CHERY 11,0%
MG 4,4%
BYD 3,6%
HAVAL 2,1%
GEELY 1,9%
TESLA 1,2%
GREAT 1,1%
CHEVROLET 1,0%
Експерти пояснюють популярність китайських автомобілів пільгами та компенсаціями, які діяли на китайському ринку. Але очікується, що автомобілі з Китаю скоро втратять цінову привабливість на українському ринку, бо пільги у цьому році скасували. Але їм на заміну прийшли великі знижки вже від китайських операторів, які намагаються втримати обсяги продажів без субсидій.
Електромобілі з Китаю скоро втратять цінову привабливість на українському ринку
|