Аналітик AUTO.RIA Остап Новицький вважає, що вторинний ринок може вийти на так зване «статистичне плато». У своєму прогнозі він спирається на статистику найближчих місяців. А це - 15-16 тис. перших реєстрацій легкових авто з пробігом, та близько 69 тисяч угод купівлі-продажу на внутрішньому ринку.
Чи довго така ситуація протримається, залежатиме від відомих чинників. Зокрема, курса долара та загальної фінансової стабільності в країні. Насамперед, зауважує пан Новицький, під стабільністю треба розуміти можливість людей працювати та заробляти, з урахуванням обмеженого постачання електроенергії. Сюди можна додати ситуацію з пальним та відсутність нових терористичних атак з боку країни-агресора.
Як змінився попит на вторинному авторинку. Чи чекає далі обвал?
Авторинок у листопаді не вдалося зламати блекаутами
Відповідно, за умови зростання стабільності, покращення ситуації, а то й Перемоги, яка, вочевидь, буде за нами й незабаром – ринок набиратиме обертів. Особливо тоді, коли буде оголошена демобілізація та відкриють кордони. В іншому разі, теоретично, темпи на авторинку зменшуватимуться. Проте, зараз не ті обставини, щоб будувати песимістичні сценарії, навіть гіпотетичні.
За інформацією CEO компанії West Auto Hub Юлії Риковської, зараз спостерігається зростання кількості замовлень “майже нових” авто — тобто машин з невеликим пробігом, віком до 3 років. Це саме той сегмент, котрий конкурує із продажами нових авто. Таке зростання попиту можна пояснити, в першу чергу, складнощами постачання нових моделей, які потрібно інколи очікувати від 3-6 місяців. Окрім цього, в деяких брендів існують проблеми із доступністю моделей - частина модельного ряду у наступному році може бути взагалі недоступна.
Натомість вживане авто можна придбати “сьогодні на сьогодні”, окрім цього, обрати серед більшої кількості пропозиції на ринку та з “цікавішими” комплектаціями. Також впливає, звісно ж, і ціна: купівельна спроможність українців знижується внаслідок спровокованої війною економічної кризи, тому зростають продажі саме авто з пробігом.
На скільки зросла вартість доставки автомобілів в Україну і що буде зі ставками далі
Внутрішній ринок вживаних авто повернувся на довоєнні обсяги
Головні тенденції
Щодо тенденцій наступного року, Юлія Риковська відзначає зростання попиту на комерційний транспорт (вантажівки, сідлові тягачі, спецтехніку), а також - сільгосптехніку.
Остап Новицький вважає, що після стабілізації постачання електроенергії «друге дихання» відкриється у сегмента електромобілів. Після налагодження доставлення автомобілів з Кореї ринок активніше поповнюватиметься «газовими» легковиками (на кшталт Hyundai Sonata LPI). Наразі, іх до нас прибуває 50-70 шт. у місяць, при потребі 500-700 машин, які дуже полюбляють таксопарки.
Зростає зараз, та продовжуватиме зростати (разом з розширенням пропозиції) попит на нові китайські автомобілі, переважно електричні. Вони займають доволі вигідне положення між бюджетними електрокарами з пробігом (Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV), та продукцією відомих світових виробників (Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Tesla), яка зазвичай доволі дорога. При цьому на ринку є чимало не лише «чисто-китайських» марок (Weltmeister, Polestar), а й авто від тих же відомих концернів (Volkswagen, Honda), які призначалися для внутрішнього ринку Китаю.
Наскільки в Україні можуть подорожчати автомобілі. Прогноз операторів авторинку
Як нульове розмитнення вплинуло на вітчизняний ринок вживаних автомобілів
Теоретично, після подорожчання пального та щоденних заторів на дорогах, які аж ніяк не зменшуються, покупці мали б переорієнтовуватися на компактні міські авто, - вважає пан Новицький. Свого часу так відбувалося у Західній Європі. Проте, на практиці наші автомобілісти досі тяжіють до авто вищого класу - D, E, ще й аби на капоті був значок Audi чи Mercedes-Benz. Зважаючи на подвійний відрив за кількістю вживаних Volkswagen на ринку, потрібен не один рік, щоб лідер нашої «вторинки» змінився. Тож щодо звиклих автомобілів з ДВЗ, навряд чи варто очікувати на кардинальну зміну інтересів українських покупців, - впевнений Остап Новицький.
Та головне, на думку пана Новицького, що й у 2023 році потенційний попит на автомобілі усіх сегментів залишатиметься у нас високим. Особливо, з урахуванням вкрай низького (як для Європи) рівня автомобілізації в Україні. У нас це приблизно 230 авто на 1000 населення, при середньому показнику в ЄС 600 авто/1000 громадян.
Якщо підсумувати, можна прогнозувати, що у 2023 році попит на вживані авто в Україні залишиться високим. Друге дихання отримають електрокари та набиратиме обертів продаж комерційного транспорту.
Які виклики доведеться долати вітчизняному авторинку у 2023 році
|