В Україні збанкрутував найстаріший велосипедний завод ХВЗ
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-12-03 18:46:56 (2161 разів прочитано)
Найстаріший в Україні велосипедний завод ХВЗ визнали банкрутом. Про це повідомив Телеграм-канал AC Garage News, який висвітлює події навколо ретро ринку. Згідно повідомдення, Господарський суд Харківської області 25 листопада 2024 року визнав банкрутом і відкрив ліквідаційну процедуру ПрАТ "Харківський велосипедний завод". Загальна сума боргу заводу перед усіма кредиторами становить 41,8 млн грн.
У процесі процедури розпорядження майном було встановлено, що юридична особа не має жодних активів і коштів. Виходячи з цього, суд вирішив припинити процедуру розпорядження майном і відправити ПрАТ "Харківський велосипедний завод" на ліквідацію.
Показово, що ця компанія була заснована у 1993 році шляхом реорганізації орендного підприємства "Харківський велосипедний завод iм. Г.I. Петровського" - найбільшого виробника велосипедів за часів СРСР. Харківський велозавод, в свою чергу, було створено ще у 1923 році на базі фабрики Олександра Лейтнера, евакуйованої до Харкова з Риги у 1915 році.
Однак, саме на Харківському велозаводі у 1955 році було створено велосипедний двигун Д4, який згодом став основою для всієї мопедної галузі. Саме йому завдячують початком виробництва мототехніки на Львівському, Ризькому і Пензинських заводах.
ХВЗ був і єдиним у СРСР виробником велосипедів туристичного та спортивного напрямку, і на його моделях тренувалися всі майбутні чемпіони з велоспорту.
Крім масових дорожніх велосипедів "Україна", ХВЗ також запам'ятався моделями "Спутнік", "Турист", "Спорт", "Старт-шоссе", "Рекорд", "Метеор", "Харків" та багатьма іншими.
В найкращі часи ХВЗ виробляв 800 тис. велосипедів на рік, а загалом випустив більше 30 млн. екземплярів.
Показово, що Харківський велозавод формально проіснував рівно 101 рік. Ще до його 100-річчя було випущено серію колекційних поштових марок, які вже стали справжніми рарітетами.
Як повідомили AC Garage News у дистриб'юторській компанії з реалізації велосипедів під маркою ХВЗ, їх збирання все ж планують продовжити і після визнання банкрутом "ХВЗ", на іншій площадці і за допомогою іншої юрособи.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.