Тролейбуси довжиною 12 метрів для Івано-Франківська будуть обладнані автономним ходом з запасом руху не менше 15 км. Сума закупівлі складала € 3 615 000, всього буде придбано 9 тролейбусів. Угоду кредитує Європейський Інвестиційний банк.
В цій історії цікаво те, що поки Франківськ та Хмельницький обирають тролейбуси від українських виробників, у Києві, за допомогою того ж самого ЄІБ, зараз намагаються пропхати угоду з турецьким виробником тролейбусів Bozankaya Otomotiv. Цей виробник пропонує за 49 997 078 евро поставити до Києва 69 одиниць 12-метрових тролейбусів, та 2 одиниці 18-метрових тролейбусів. А тепер давайте порахуємо, скільки ж, наприклад тролейбусів львівського виробництва "Електрон" міг отримати Київ за ці кошти? А цілих 124 одиниці. А якби на тендер допустили чернігівський завод "Еталон", який нещодавно виграв тендер у Хмельницькому, то тролейбусів Київ би отримав 133 од.
Але на київський тендер було подано лише одну заявку від Bozankaya Otomotiv, а інші виробники, через незрозуміли умови тендеру навіть не надавали свої пропозиції. І тепер КП "Київпастранс" має підстави оголосити постачальником тролейбусів турецького виробника на суму - більше 2 млрд. гривень. Але й це ще не все, бо у порівнянні з минулорічним тендером, коли Bozankaya Otomotiv пропонували за подібні кошти поставити 71 тролейбус 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки. А цього разу зменшили свою пропозицію для Києва до 69+2 тролейбусів, бо конкурентів зовсім не було. Невже у КП "Київпастранс" цього не бачать?
Сподіваємося, що у київських транспортників вистачить здорового глузду і відповідальності за втілення у життя програми Президента Зеленського і Уряду "Зроблено в Україні". Як бачимо, в інших містах мерії це вже зрозуміли і на практиці втілюють. А у Києва теж ще є шанс.
Чому на київський тендер не допустили українських виробників?
|