КП "Київпастранс" провів розкриття пропозицій по тендеру на 50 млн. євро, який проводиться вже втретє. На ньому місто, із залученням кредитних коштів Європейського Інвестиційного Банку (ЄІБ), планує придбати велику кількість 12-и та 18-метрових тролейбусів, які мають стати головною ознакою міста на найближчі роки. І стало зрозуміло, що ж кияни мають побачити на вулицях? |
Як повідомили у КП "Київпастранс" на розкритті тендерних пропозицій, надійшла тільки одна пропозиція від турецького виробника Bozankaya Otomotiv, який пропонує за 49 997 078 евро поставити до Києва 69 одиниць 12-метрових тролейбусів, та 2 одиниці 18-метрових тролейбусів.
Цікаво, що у порівнянні з попередньою пропозицію цього ж виробника, яку вони подавали у 2023 році, коли був присутній ще один конкурент - Skoda Electric, за подібні кошти турецький виробник пропонував поставити 71 тролейбус 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки. Тобто, КП "Київпастранс" вже "натендерив" для киян -2 тролейбуси довжиною 12 м і -1 тролейбус 18,5 м. Але цікавий і ще один нюанс. Виявляється, що банківську гарантію турецькому виробнику Bozankaya, яку оприлюднили на розкритті тендерних пропозицій, надав...український ПАТ "Укргазбанк" і зробив це 1.08.2024 р. Ось чому строк подачи пропозицій за цим тендером подовжували на тиждень, а не зробили це 31.07.2024 р.
Ніби в цьому і не має нічого такого, але погодьтесь, що КП "Київпастранс" так чутливо реагує на листи одного з учасників і вже третій раз не чує звернень від українських виробників. Тут одразу виникають ще й інші запитання: Чому український державний банк так легко дає банківську гарантію іноземному виробникові, а не українським виробникам тролейбусів? Наші заводи через складні умови цього тендеру навіть не змогли прийняти в ньому участь! Про це AUTO-Consulting вже розповідав раніше. Де в цьому тендері і в цих діях реалізація програми президента "Зроблено в Україна"? Чи відповість хтось за прямі збитки, які ми вже наочно бачимо від тендера до тендеру, навіть у зменшенні кількості запропонованих тролейбусів одним і тим же виробником?
І це ми ще не бачили ту кількість тролейбусів, які б отримав Київ від українських виробників, якби хтось не прописав умови тендеру так, щоб їх залишити "за бортом". Але AUTO-Consulting може порахувати це на прикладі іншого тендеру, який нещодавно відбувся у Хмельницькому. Там, за 16,5 млн евро "Чернігівський автозавод" поставить 44 тролейбуси довжиною 12 м. Тобто, якби до київського тендеру допустили цього виробника, Київ отримав би ....133 тролейбусів, а не 69+2. А якби у тендері прийняли участь ще й луцький завод і львівський "Електрон", та броварський PTS - тролейбусів було б ще більше через конкуренцію.
Але чомусь тендерні умови були такими, щоб жоден український виробник на цей тендер навіть не міг подати власну пропозицію. І це вже відбувається втретє. То може це не випадковість?
Як бачимо, питань до КП "Київпастранс" багато, а у підсумку маємо лише одну пропозицію від Bozankaya Otomotiv на 69+2 тролейбуси, яку тепер і будуть розглядати. А киянам теж слід уважніше придивитися до підсумків цього тендеру.
|