Минулого разу AUTO-Consulting проговорив з керівникам найбільш відповідальних автомобільних холдингів України поточну ситуацію з кадрами в автобізнесі. Ми зрозуміли, які спеціальності зараз найбільш затребувані, який відсоток нестачі кадрів та які переваги має той чи інший роботодавець.
Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку. Які спеціальності найзатребуваніші
Цього разу нам стало цікаво дізнатись, яким сферу професіоналів автобізнесу України бачать керівники компаній? Чи варто очікувати скорочень тих чи інших спеціальностей, та чи варто боятися штучного інтелекту, який вже заміняє навіть митців? Цей матеріал буде корисним і тим, хто визначається з власною професією – студентам та людям, які змінюють сферу діяльності.
Які спеціальності будуть затребувані в найближчі п’ять, чи більше, років?
– Прогнозувати точно, які саме спеціальності будуть затребувані в автобізнесі в Україні найближчі 5 років, може бути складно через нестабільність та непрогнозованість економічної ситуації, а головне через війну в Україні, – відповідає Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
Однозначно, будуть потрібні працівники на наступні посади:
• Менеджери з продажу автомобілів (як нових, так і з пробігом).
• Приймальники замовлень.
• Автослюсари (всі напрямки ремонту).
• SMM-фахівці та маркетологи.
• Менеджери з персоналу.
• Маляри, рихтувальники кузовів, інші фахівці цеху відновлювального ремонту.
• ІТ спеціалісти, аналітики.
Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни. Статистика по дистрибьюторах
З поширенням та розвитком електричних автомобілів буде зростати потреба у спеціалістах з електротехніки, акумуляторної технології, програмування та інших суміжних областей. Ріст кількості електромобілів супроводжуватиме попит на фахівців з обслуговування та ремонту електричних систем, акумуляторів, зарядних станцій тощо.
– Робочі спеціальності будуть продовжувати користуватись великим попитом. Зараз вже відбір та залучення персоналу починається з технікумів, роботодавці не чекають готових фахівців. Враховуючи демографічну кризу в Україні, спеціальності будуть затребувані всі, але попит на робочі спеціальності буде найвищий, – каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
– Якщо говорити про автобізнес – то в першу чергу це фахівці підтримуючих посад: ІТ фахівці, які спеціалізуються на штучному інтелекті та автоматизації робочих процесів. Звичайно буде постійний попит на якісних спеціалістів з ремонту та обслуговування автомобілів, – впевнений Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
– Зміна у вимогах споживачів, впровадження нових технологій та конкуренція може вплинути на зростання попиту щодо фахівців з управління проектами, стратегічного планування та аналізу ринку, – підсумовує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
– Автомеханіки, продавці-консультанти і консультанти сервісу, – відповідає Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria. Погоджується з колегою й Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.
Чи планують офіційні дилери розширювати кількість автосалонів з продажу вживаних автомобілів
Як буде змінюватися ринок вживаних автомобілів. Бачення офіційних автосалонів
Які спеціальності в автомобільному бізнесі взагалі зникнуть?
– Цілком можливо, що через розвиток штучного інтелекту, деякі спеціальності можуть зникнути, особливо ті, які пов’язані з роботою, що підлягає певним алгоритмам, – каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
– З автоматизацією багатьох робочих процесів може зменшитися попит на фахівців з бухгалтерської сфери, секретарів, операторів контакт-центру, касирів. Але ж ці посади безумовно не зникнуть, – думає Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
– Ми сподіваємося, що в автобізнесі не має бути скорочення або зникнення посад. Наші клієнти звикли до високого рівня сервісу та до живого спілкування на всіх етапах взаємодії з дилерським центром. Бізнес-процеси побудовані таким чином, що по всім поточним питанням співробітники постійно на звʼязку як між собою всередині компанії, так і з клієнтами та партнерами. Тому виключення будь-кого з цих ланцюгів комунікації призведе до зниження рівня обслуговування. Сподіваємося, в найближчі роки, за сприятливої економічної і військово-політичної ситуації, штат співробітників буде лише зростати, – підсумовує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
– У зв’язку з ситуацією в Україні дуже багато людей на сьогодні здають на права – щоб бути мобільним. У зв’язку з цим, автомобільний ринок дуже інтенсивно розвивається і перспективи, що якісь спеціальності зникнуть – дуже мінімальні, – відповідає Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
Як дилерські холдинги спрацювали у 2023 році? Секрети виживання
Які нові спеціальності можуть виникнути в розрізі розвитку цифрових технологій загалом, та штучного інтелекту зокрема?
– Дивлячись на те, що електроавтомобілі поступово зростають у продажах (як офіційних, так і неофіційних) вже росте й ще більше буде зростати попит фахівців з розбудови зарядних електростанцій, фахівців з технологічної інженерії, набиратиме оберти сервісне обслуговування за допомогою робототехніки, тому будуть потрібні такі нові спеціальності як оператор керування робототехнікою, – говорить Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
– Розвиток діджитал та використання штучного інтелекту вже вплинули на необхідність відкриття нових вакансій в дилерських центрах. Такі як РРС фахівці (Pay Per Click, експепрти з контекстної реклами), таргетологи, affiliate менеджери (партнерський маркетинг), рерайтери, – відповідає Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
– Важко вигадати нові спеціальності, але очевидно, що існуючі будуть певним чином трансформуватись із розвитком технологій, – каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
– Спеціаліст з безпеки даних: у міру того, як транспортні засоби стають все більш підключеними та керованими даними, потреба в спеціалістах з автомобільної кібербезпеки зростатиме. Ці спеціалісти будуть зосереджені на захисті систем автомобіля від кіберзагроз і забезпеченні конфіденційності та безпеки особистих даних, – переконана Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
– ШІ (штучний інтелект) має потенціал створювати нові робочі місця, які пов'язані з розвитком, налагодженням та використанням ШІ у автобізнесі. Однак, це буде залежати від того, як буде використовуватися ШІ і які нові можливості та технології виникнуть у результаті його розвитку. Наприклад, вже не «за горами» виникнення спеціальності Інженера з впровадженню штучного інтелекту у бізнес процеси. Це буде людина, яка буде розробляти та інтегрувати різні системи ШІ в процес сервісного обслуговування або в роботу CRM, – додає Олександр Джуринський.
Шлях до цивілізації: Як найбільші українські дилерські холдинги працювали з вживаними авто у 2023 році
Висновок
“Той, хто не планує своє майбутнє, має змиритися з тим, що його плануватимуть інші” – ця мудра цитата актуальна в будь який час, особли у важкий. Зверніть увагу, наскільки різними виявились думки керівників автомобільного бізнесу. Від зникнення більшості професій, до впевненості, що кількість затребуваних кадрів тільки зростатиме. Від себе лише додамо, що висококваліфіковані фахівці без роботи не залишаться ніколи. Особливо ті, хто любить і вміє пізнавати щось нове протягом усього життя!
У якому напрямку розширюють дилерську мережу офіційні імпортери автомобілів
Які дилери відкрилися за останній рік в Україні
|