Заможні китайці, як і будь-які успішні люди, працюють в місті та відпочивають на дачі, люблять подорожувати усією сім’єю країною, в тому числі в гори та на лижні курорти. З усім спектром цих задач найкращим чином впорається повнорозмірний позашляховик, часто семимісний. а щоб він не забруднював середовище, економив паливо та був прогресивним – треба його зробити гібридним. Ось така маркетингова стратегія наразі прослідковується у китайських автовиробників.
Як «Дизельгейт» вплинув на український та європейський авторинки
Бензинові та дизельні автомобілі почали втрачати популярність на українському ринку
Розібратися в різномаїтті китайських брендів AUTO-Consulting допоможе в окремому матеріалі. Зараз наведемо лише кілька свіжих прикладів: GWM Haval H6, BAW Stone 01, GAC Trumpchi ES9, Geely Xingyue L Thor Hi•F тощо. Звісно, гібридні кросовери з’явились не вчора, але сьогодні найкращі з них можуть проїхати понад 200 км не запустивши при цьому двигун внутрішнього згоряння. Це вже більше, ніж деякі електромобілі.
І ця тенденція розповсюджується по світу, в тому числі завдяки розвитку електромобілів, адже батареї стають більш ефективними при менших розмірах, а час зарядки зменшується. Свіжий приклад – гібридний пікап Toyota Hilux Hybrid.
Звісно, у нас гібридів з більш-менш пристойним запасом ходу на чистій електротязі обмаль, а в бюджетному ціновому сегменті фактично немає. Тим не менш, гібридна силова установка має свої переваги:
1. краща паливна економічність;
2. краща динаміка та чутливість педалі газу;
3. більший крутний момент “знизу”, що корисно на бездоріжжі та під час їзди з причепом;
4. м‘якший запуск двигуна завдяки допомозі електромотора (у деяких HEV стартер відсутній);
5. збільшений ресурс двигуна завдяки більш плавній зміні обертів двигуна за рахунок додаткової потужності від електромотора.
Крім того, в деяких країнах діють пільги для автомобілів з низькими викидами шкідливих речовин, а маючи достатній запас ходу на батареї, можна користуватися смугами для електромобілів та в'їжджати в зони для EV чи користуватись парко-місцем біля розетки (якщо у вас гібрид з підзарядкою - PHEV).
З бюджетом до $30 тисяч (1 125 тис. грн) на українському ринку можна розраховувати на досить скромний асортимент бюджетних гібридів. Отже, що ми маємо на українському ринку за ці гроші?
Що коїться в сегменті гібридних автомобілів в Україні?
Які перспективи електромобілізації в Україні?
Toyota Yaris & Yaris Cross
Японці були піонерами впровадження гібридної силової установки, але легендарний Prius, який випускається вже в п’ятому поколінні, офіційний імпортер перестав пропонувати. Натомість широкий модельний ряд пропонує гібридну модель майже в кожному класі. В наш бюджет вписується найменший гібрид – Yaris та його “підкачаний” до рангу Cross побратим. Гібридна система у них однакова:
Під капотом у обох півторалітровий трициліндровий двигун M15A-FXE, що видає 92 к.с. при 5500 об/хв, та 120 Нм в діапазоні від 3600 до 4800 об/хв, та працює в парі з безступінчатим варіатором e-CVT.
Гібридна система Yaris не передбачає їзди на чистій електроенергії, хоча електромотор у нього досить потужний – 59 кВт (80 к.с.) та 141 Нм. Точніше, така можливість є, але їздою це важко назвати: літій-іонна батарея ємністю 0,7 кВт*год дозволяє проїхати суто на електроенергії лише на відстань до двох кілометрів зі швидкістю не більше 50 км/год. Гібридний компонент тут для ефективної роботи з ДВЗ в синергії.
Як відомо, просто додавати потужність ДВЗ до електромотора не вийде, тому загальна потужність гібридної система складає не 172 к.с., а лише 116 к.с. Загальний крутний момент гібридної системи Toyota не вказує. В приорітеті не динамічні якості, хоча вони не погані (9,7 с до 100 км/год та 175 км/год), а економічність: в найбільш ефективному міському режимі хетчбек дозволяє вкластися в 2,7 л/100 км!
Більший Yaris Cross не такий динамічний (11,2 с та 170 км/ч), і не такий ефективний (3,4 л/100 в місті та 4,2 за ним), але така вже плата за кросоверність та додаткові 110 кг (1345 кг). До речі, повного приводу для Yaris Cross не передбачено.
Nissan Qashqai MHEV
Цей гібридний кросовер буває повнопривідним але поза нашим бюджетом, тому розглянемо початкову передньопривідну версію з 6-ступінчастою “механікою”.
Не дивлячись на те, що Nissan Qashqai більший за Toyota Yaris Cross (довший на 245 мм), під капотом у нього ще дрібніший чотирьохциліндровий двигун 1.3 DIG-T, але за рахунок турбіни він видає 140 к.с. та 240 Нм. Характеристики електромотору не розголошуються, ємність літій-іонної батареї теж, хоча технології мікрогібридності рекламуються як важливий аргумент придбання: “В технології MHEV бензиновий двигун є рушійною силою автомобіля, а літій-іонний акумулятор забезпечує підтримку під час прискорення, підйому на пагорб та їзди по шосе. Єдина відмінність, яку Ви помітите – це економія палива та комфорт водіння.”
Очевидно, що гібридний компонент у Nissan простіший, ніж у Toyota, про що свідчить більш потужний двигун та вища витрата палива, хоча споряджена маса Qashqai в 1330-1418 кг співставна з Yaris Cross (1345-1365 кг). Але якщо останній в середньому потребує 3,8 л/100 км, то Qashqai в комбінованому циклі витрачає на 2,5 л або на 63% більше – 6,3 л/100 км за вимогами WLTP.
М'яка гібридна система Nissan 12V ALiS (Advanced Lithium-ion Battery System), є більш доступною гібридною технологією, яка забезпечує підтримку крутного моменту, подовжену зупинку на холостому ходу, швидкий перезапуск і зупинку під час руху (тільки для CVT), а також покращує економію пального та рівень викидів CO2 (-4 г/км). При цьому ALiS додає лише 22 кг до загальної маси автомобіля.
Під час зупинки на холостому ходу на швидкості менше 18 км/год і при натиснутому гальмі двигун вимикається, а накопичена енергія використовується для живлення електрообладнання автомобіля. Це дозволяє подовжити час простою двигуна і, як наслідок, знизити витрату палива.
Під час прискорення (від 20 км/год до 110 км/год) енергія літій-іонної батареї дозволяє двигуну підтримувати додатковий крутний момент +6 Нм протягом 20 секунд, що допомагає зменшити крутний момент на двигуні та покращує паливну економічність.
Проста та не настільки ефективна гібридна система Ніссану компенсується її вартістю, адже сам Qashqai лишається одним з найбільш привабливих кросоверів в сегменті, а хоч і незначна, але додаткова економічність дійсно не буде зайвою.
Suzuki Ignis & Vitara
Власна м'яка гібридна система, що використовується на Ignis та Vitara, називається SHVS. Це легка і компактна гібридна система, оптимальна для компактних автомобілів, що включає в себе ISG (інтегрований стартер-генератор) та 12-вольтову літій-іонну батарею (ємність лише 0,12 кВт*год). ISG використовує енергію гальмування для виробництва електроенергії та ефективного заряджання батареї, і ця електроенергія використовується під час вимкнення двигуна під час зупинки, перезапуску та прискорення, підвищуючи паливну ефективність.
Базовий Ignis Hybrid 1.2 (83 к.с.) коштує 636 000 грн та витрачає в середньому 4,1 л/100 км. Більший та потужніший кросовер Vitara 1.4 (129 к.с.) Hybrid коштує від 964 000 грн та витрачає в середньому 5,7-5,9 л/100 км. Обидва кросовера в початковій комплектації передньопривідні, але Vitara з 6-ступінчастим “автоматом”. Ignis з варіатором на 47 000 грн дорожчий, а повнопривідна Vitara Hybrid коштує 1 126 000 грн.
Наразі здається це все, адже бюджетний гібрид – це майже оксюморон. Навіть колись доступний бренд Hyundai не зміг втримати друге покоління Kona Hybrid в межах нашої планки: ціни стартують з 1 281 400 грн (біля $34 тисяч).
Тим не менше, гібриди з достатньою батареєю, щоб її вистачало на щоденні поїздки до офісу й назад, українські імпортери пропонують. Наприклад, Stellantis не так давно привіз оновлений Peugeot 3008 Hybrid, який може проїхати до 59 км на чистій електроенергії в змішаному циклі WLTP. А новий DS 7 Hybrid по місту на батареї може подолати до 81 км! Щоправда їх вартість складає 1 941 000 грн ($51 700) та 2 338 800 грн ($62 300) відповідно.
Чому зникає бюджетний сегмент на українському ринку. Думка головних операторів
|