Про зростання цікавості до електромобілів ми вже писали й не раз. Не в останню чергу це відбувається через високу вартість палива. Щоправда, через військову агресію росії, яка минулої зими регулярно обстрілювала об'єкти енергетичної інфраструктури, були перебої і з електроенергією.
Український авторинок у першому кварталі: головні тенденції
Як головні оператори авторинку оцінюють результати першого кварталу
Розумною альтернативою багатьом видається придбання гібридного автомобіля, здатного пересуватися на обох типах палива. Принаймні так вважає 7,13% покупців нових автомобілів. За першу чверть цього року українці придбали на 50% більше нових гібридів ніж за аналогічний період минулого року – 2087 проти 1393 штук. Звісно це не так багато на фоні бурхливого росту популярності електромобілів, тим не менше цікавість до машин з альтернативними силовими установками зростає.
Станом на перше квітня загальноукраїнський автопарк налічує 67 923 гібридних автомобіля проти 50 733 електромобіля. Щоправда динаміка приросту останніх вдвічі більша – 11,0% проти 4,9%. Тобто, якщо такі темпи приросту лишаться, то кількість зареєстрованих електромобілів перевищить парк гібридів менше ніж за п’ять років.
Безумовним лідером та піонером гібридизації лишається Toyota (826 штук) з преміальним брендом Lexus (140). Сумарно за перший квартал року вони реалізували більше тисячі нових гібридів! Локомотивами були моделі Toyota RAV4 (242) та Camry (207). Вдало стартували кроссовери Corolla Cross (132), непогано розходяться Prius (136), Yaris Cross (127) та C-HR (99). Серед моделей Lexus популярністю користуються кросовер NX (66) та гібридний седан ES (54). Але якщо кількість гібридних Lexus за звітний період зросла на 36%, то нових гібридів Toyota за перші 3 місяці цього року придбали на дві менше (1086 штук). Враховуючи значний ріст електро-гібридного сегменту, японці втратили значну його частку.
Сильно просунулись в популяризації гібридного сегменту інші японці – з компанії Nissan. Щомісяця дилерам цієї марки вдається продавати півсотні гібридів. Майже всі – новий гібридний Qashqai (143).
Honda відстає в цьому напрямку (провал на 28% та 111 штук за 3 місяці), не зважаючи на наявність гібридів в кількох класах: міський Jazz e:HEV та кросовер CR-V e:HEV. Підсилити гібридну команду має свіжий HR-V e:HEV, який невдовзі з’явиться на ринку. Щоправда, значний відсоток реалізовують “сірі” дилери, які привозять американські Accord (22) та досить цікаві гібриди Clarity (34).
Стабільний попит на гібриди в преміальному сегменті, де різниця між простою бензиновою чи дизельною версією не така помітна як в середньому класі. Так, втричі збільшились продажі гібридних Range Rover (з 36 до 115 штук) та Mercedes-Benz GLE (з 70 до 217 штук). Непогано зустрів ринок свіжий гібрид BMW X7 (57 штук).
Популярність сегменту буде набирати обертів з розробкою гібридів нового покоління. Toyota нещодавно анонсувала ціле сімейство гібридів, здатних подолати більше 200 км суто на електроенергії. Особливо активні в цьому напрямку китайські виробники, які вже набили руку в створені досить якісних сучасних машин, та й мають досить потужні виробничі можливості, в тому числі щодо сучасних батарей.
Які електрокари купують українці. Аналіз ринку
|