Ціни на так званій вторинці формують багато факторів. Серед тих, які зʼявилися у 2022-му - автомобілі, завезені за так званим нульовим розмитненням.
За словами CEO компанії West Auto Hub Юлії Риковської, автомобіль має вичерпний ресурс. І окрім низького рівня автомобілізації в Україні, автопарк потрібно регулярно оновлювати. Тому, суттєвого впливу “нульового” розмитнення на ринку наступного року вона не прогнозує.
Загалом потреба в автомобілях в Україні залишатиметься стабільно високою. Чим активніше розвиватиметься економіка, тим вищим буде попит на автомобілі. Потенціал українського авторинку не до кінця розкритий, проте для його розвитку потрібні передумови.
Які виклики доведеться долати вітчизняному авторинку у 2023 році
Як відключення світла впливають на продажі автомобілів
Із таким висновком погоджується і аналітик AUTO.RIA Остап Новицький. Минуло майже півроку з дня, коли була розмитнена остання машина з пільгами (так званим «нульовим розмитненням»). Тож часу сплило більш, ніж достатньо, аби ці машини розчинилися у загальному ринковому масиві. А їхні власники, коли приймали рішення про продаж, встановлювали ціни, опираючись на інформацію з інших оголошень, де переважно зазначені звичайні середньоринкові «прайси». Тож вплив цієї «акції» став непомітним ще кілька місяців тому, - підсумовує пан Новицький.
Якими можуть бути ціни
Пані Риковська вважає, що оскільки потреба в автомобілях в Україні стабільно висока, адже рівень автомобілізації удвічі менший за середньоєвропейський, попит на них наступного року збережеться. Проте купуватимуть, як і зараз, в основному авто з пробігом - через їх нижчу ціну.
Якщо не будуть знижені ставки митних платежів, більшість автомобілів купуватимуть на внутрішньому ринку, імпортуватимуть з-за кордону у рази менше машин, ніж до початку повномасштабного вторгнення.
Щодо цін, то наразі підстав для різкого подорожчання авто наступного року немає, - вважає пані Риковська. Окрім сезонних змін цін на авто, які відбуваються щороку, можуть бути коливання внаслідок зміни курсу валют. А якщо говорити про авто з-за кордону, то на їх вартість може вплинути подорожчання цих моделей на західних ринках, а також - зміна вартості розмитнення.
Аналітик AUTO.RIA Остап Новицький, згадує нещодавнє помітне зростання кількості пропозицій із продажу електрокарів. Попри це ціни на них залишалися на попередньому рівні. А то й дещо вищому - «панічному», коли паливна криза спонукала багатьох пересідати за кермо «електричок» і на них стрімко зріс попит.
На скільки зросла вартість доставки автомобілів в Україну і що буде зі ставками далі
Як змінився попит на вторинному авторинку. Чи чекає далі обвал?
Зараз маємо протилежне, інформує пан Новицький. Ціни на електромобілі, у зв’язку з помітною перевагою пропозиції над попитом, дещо пішли донизу. Говорячи про конкретні приклади, можна взяти наймасовішу модель нашої «вторинки» Nissan Leaf. Його зараз можна купити (і це не поодинокі «крапельні» продажі») за ціною від $6500-7000. Ще два-три тижні тому мінімальний «Індекс Ліфа» становив $8000 за авто у стані «добряче вживане». Зрозуміло, що у цьому сегменті все повернеться на свої місця після стабілізації ситуації з постачанням електроенергії.
Щодо інших, більш масових сегментів ринку, у них, наразі, не спостерігається істотного коливання цін, констатує Остап Новицький. А чи може щось подібне початися, варто ще раз поглянути на приклад з електромобілями. Є чимало зовнішніх чинників, які мають безпосередній вплив на ринок – ціни на пальне та його доступність, курс іноземної валюти чи навіть робота громадського транспорту. Варто вірити, що кожен день війни робить нас на день ближчими до Перемоги. Тож пан Новицький, так само, як і Юлія Риковська, має надію, що на авторинку зберігатиметься баланс. І у наступному році ми не станемо свідками якихось різких вимушених перемін, спричинених зовнішніми чинниками.
В цілому, із такимі висновками погоджується і експерт сайту RST.ua Микола Росличенко. На його думку, "пік падіння” авторинку Україна вже пройшла. У 2023 очікується невелике зростання попиту при падінні середнього чека. Тобто, через всі негаразди, буде впливати відкладений попит, хто може фінансово - зроблять покупку якщо не сьогодні, то потім. Але зменшення середнього чеку буде на ринку точно, і це об'єктивно прогнозовано через зменшення доходів.
Якщо підсумувати, ціни на вітчизняному вторинному ринку наступного року не мають підстав для зростання. А сам ринок може очікувати розвиток.
Яких продажів нових автомобілів очікують в Україні у 2023 році
Чому навчив 2022 рік. Висновки операторів авторинку
|