Незважаючи на падіння попиту, дефіцит багатьох нових моделей автомобілів відчувається в усьому світі. В Україні, окрім проблем, пов’язаних із чип-кризою, є й додаткові несприятливі (м’яко кажучи) моменти, пов’язані із воєнними діями. AUTO-Consulting з’ясував у провідних операторів вітчизняного ринку, коли можна розраховувати на ліквідацію дефіциту, та від чого це залежить. |
Пресс-служба компанії “АВТ Баварія Україна” прогнозує, що відносне насичення складу нових автомобілів може статися наприкінці першого кварталу наступного року. Найбільшою проблемою тут природньо, вважають війну. Саме війною зумовлено суттєве подорожчання та ускладнення логістики, зміна курсу національної валюти, падіння купівельної спроможності клієнтів тощо. У той самий час, триває складна ситуація на авто виробництвах через нестачу напівпровідників.
Як повідомили AUTO-Consulting у прес-службі компанії “Ніссан Мотор Україна”, починаючи з жовтня компанія Nissan відновила виробництво автомобілів для українського ринку. Це означає, що вже найближчим часом у дилерській мережі буде набагато більше автомобілів що, безперечно, покращить ситуацію.
Нестача нових автомобілів в Україні спричинена декількома факторами, вважають у прес-службі. По-перше, у світі триває дефіцит напівпровідників. Ця проблема залишається актуальною. До неї додається певна нестача комплектуючих та питання логістики, які також мають вплив на виробництво автомобілів у світі. Окрім глобальних викликів є і локальні: через війну було зупинено виробництво автомобілів для України, а ті автівки, які вже виготовили для нашого ринку, були заблоковані.
У процесі відновлення бізнесу в Україні спочатку було налагоджено постачання автомобілів, вироблених для України до 24 лютого. Зараз вже починається виробництво нових партій авто, що суттєво покращить ситуацію з наявністю автомобілів, додають у прес-службі “Ніссан Мотор Україна”.
У прес-службі компанії “Субару Україна” AUTO-Consulting повідомили, що сподіваються на ліквідацію дефіциту наприкінці 1 кварталу 2023 року. Проте застерігають, що прогнози за таких умов не можуть бути досить чіткими.
Бо, насправді, існує багато факторів, які впливають чи у майбутньому можуть вплинути на наявність моделей у салонах дилерської мережі. Але найбільш показовим буде попит на нові авто в цілому.
Серед основних проблем у прес-службі компанії “Субару Україна” називають нестачу комплектуючих для виробництва автомобілів. Абсолютно всі виробники зіткнулися з цією проблемою і змушені були вносити зміни у плани виробництва автомобілів та строки виконання замовлень. Ця проблема виникла ще за часів COVID -19 та, на жаль, повністю не вирішена і сьогодні.
За словами бренд-директора Volvo в Україні компанії “Віннер Імпортс Україна” Артема Ткаченка, частково дефіцит вже ліквідовано. Зокрема, на найбільш популярні моделі Volvo – XC90 та XC60. Вони є в наявності у дилерських центрах по всій Україні. Проте, основні гальмівні фактори залишаються. Це - глобальний дефіцит напівпровідників та призупинення/обмеження поставок виробниками, внаслідок війни росії проти України.
У прес-службі бренду Porsche компанії “Віннер Імпортс Україна” повідомили, що поступова поява стокових авто в салонах дилерів почнеться вже з жовтня. До кінця поточного року насиченість складу буде зростати. На повне зникнення дефіциту у прес-службі не розраховують, оскільки на певні моделі дефіцит матиме місце протягом всього 2023 року. Це повʼязують із кризою напівпровідників та високим попитом сьогодні на Porsche у світі.
Якщо коротко підсумувати, казати про ліквідацію дефіциту нових автомобілів в Україні ще зарано.
|