Справа в тому, що запасів не «лише» на 30 діб, а на «цілих» 30 діб!
З початку року ми перебуваємо у хронічному профіциті всіх марок пального. Спочатку всі готувались до 5 лютого - ембарго на російські нафтопродукти в Європі. Потім всі чекали на посівну…
Зараз невідомо чого чекають, але пального дуже багато.
На це також вказує зниження цін: за останній місяць бензин втратив 1,5 грн, дизпальне майже 2,5 грн/л. Окрім цього, зберігається потенціал подальшого охолодження на 2-3 грн/л. Сподіваюсь, за 2-3 тижні (с) він буде реалізований.
Про 30-денний запас пального Міненерго у своєму релізі каже у контексті необхідності створення стратегічних запасів нафтопродуктів. З цим важко сперечатись, минулорічна весна це показала дуже переконливо.
Той 30-денний запас, який нині є у трейдерів і який дійсно є чималий за параметрами цієї галузі – ситуативний. Сьогодні він є, завтра нема, це рішення кожного окремого трейдера. Мета створення мінімального запасу нафти та нафтопродуктів (МЗНН) – законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас в залежності від їх обороту. Це практика Європи та інших розвинутих країн.
Зараз точиться обговорення – яким той запас має бути, де його зберігати, як обліковувати. По зберіганню. Ворог не спить. Накачувати нафтобази пальним не розумно й це всі розуміють.
Отже, все добре, пальне є, на заправку з каністрами не поспішаємо, бо ціна ще буде падати.
Щодо рецедиву дефіциту через раптові атаки ворога, скажу так: в атаки вірю, в дефіцит - ні. За рік побудована розгалужена та потужна система постачань, створений величезний флот бензовозів, укладені контракт та зацементовані маршрути. Зупинити це неможливо." - резюмує Сергій Куюн.
|