За підсумками 1 кварталу 2025 року AUTO-Consulting зафіксувала протиположні тренди. Так, частка нових EV авто становила 15,95% проти 19,37% рік тому. Цікаво, що в той же час на ринку вживаних авто попит на "електрички" навпаки зріс. Тепер їх купляють 21% покупців, проти 15% рік тому. То що ж відбувається на ринку електромобілів і куди то все йде? – AUTO-Consulting запитав у головних дилерських холдингів, які реалізують більше 52% всіх нових авто в країні. |
Як повідомив генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк, головним чинником, який буде визначати тренд на ринку електромобілів – це завершення податкових пільг у 2026 році. Відповідно, у 2025 році ми будемо спостерігати зростання обсягів продажів електромобілів. Якщо воно ще не дуже помітно зараз, на протязі року цей тренд себе ще проявить.
Чи зростає ринок електрокарів в Україні? Підсумки 2024 року
В прес-службі групи компаній «AWT» вважають, що великого зростання продажів електромобілів вже не відбудеться. Минулий рік показав дещо негативну динаміку продажів електромобілів, яка на нашу думку триватиме й у 2025 році. Ми розуміємо, що майбутнє за електротранспортом, проте існуюча інфраструктура дещо стримує попит.
Що буде з ринком електромобілів в Україні у 2025 році. Думка головних автодилерів
Головне – люди: Як дилерські автохолдинги вирішують кадровий дефіцит
Очікують десь 15-17% електрокарів на ринку нових авто і в «НІКО Авто Холдинг». Зокрема директор холдингу Ярослав Вовк вважає, що така частка буде спостерігатися протягом року із можливим збільшенням у кінці року.
Поділився своєю оцінкою сегменту електрокарів і генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний: Наш прогноз що у цьому році, доля електромобілів сягне 17-18%. Також, на протязі декількох місяців ми бачимо постійний ріст гібридних автомобілів. Ми вважаємо, що така тенденція продовжиться і надалі.
Як пережили третій рік війни дилерські авто холдинги. Показники за 2024 рік
Цікаво, що в Автотрейдінг Атолл Груп обережні в оцінках розвитку сегменту електромобілів. Як повідомила AUTO-Consulting Директор дилерської мережі Галина Шипулова: 2025 рік стане останнім для пільг на електрокари в Україні, але це не зупинить розвиток сегмента. Попит на електромобілі продовжить зростати завдяки зниженню вартості моделей, розвитку зарядної інфраструктури та підвищенню екологічної свідомості споживачів. Глобальні тренди на сталий транспорт і підтримка електромобільності з боку бізнесу та місцевих органів влади допоможуть зберегти сталу динаміку розвитку на ринку. Тож, навіть без пільг, ринок буде рухатись вперед.
Погоджуються з такою оцінкою подальших перспектив і в прес-службі ALMAZ GROUP, але все ж очікують активізації попиту перед відміною пільг.
Як дилерські авто холдинги вже працюють на ринку вживаних авто
Імовірне зростання продажів у 2025 році через ажіотаж перед закінченням податкових пільг. Якщо мережа зарядних станцій буде розширюватися, це стимулюватиме попит. Попри завершення пільг, сегмент електромобілів буде розвиватися, хоча й залежатиме від активності українського бізнесу. На наш погляд, ідеальним рішення для сучасного водія залишається гібрид.
Погоджуються з такою оцінкою і трендами і в Ритейл-групі Winner Automotive. Як повідомив AUTO-Consulting Дмитро Бугославський, Директор з роздрібного бізнесу, член Правління групи компаній Winner:
В 2024 році у світі продажі електрокарів загальмували, попит на них вже не зростає великими темпами, всі виробники коригують свої стратегії відмови від ДВЗ і намагаються подовжити їх життя через плаг-ін гібриди. Важливим чинником є те, що дуже стрімко зменшується залишкова вартість електромобілів порівняно із ДВЗ. За рік авто може втратити до 40% своєї первинної вартості. В Україні, якщо не брати до уваги дешевий неофіційний імпорт з Китаю, така ж сама тенденція. Прогнозуємо уповільнення темпів зростання цього сегменту і тимчасову переорієнтацію на план-ін гібриди.
Але враховувати масштабний імпорт «електричок» з Китаю все ж доводиться, бо вони створюють велику конкуренцію на ринку. І саме ці «сірі» автомобілі зараз задають тренд українському сегменту електромобілів. І цей чинник нікуди не подівся і в 2025 році.
Які плани на 2025 рік мають найпотужніші дилерські автохолдинги України
Через те очікує збільшення обсягів продажу електромобілів вже у цьому році і CEO компанії VIDI Олександр Джуринський:
Завершення пільг на електромобілі може стимулювати значний стрибок продажів у 2025 році, оскільки споживачі намагатимуться скористатися вигідними умовами. А от надалі розвиток сегменту буде залежати від таких факторів:
• Пропозиція
• Інфраструктура
• Фінансові стимули
• Розвиток офіційного ринку: при відміні пільг з розмитнення, є шанси часткового перерозподілу ринку електромобілів на користь офіційних мереж автовиробників.
Український авторинок послабив свої позиції на фоні європейських країн
А от чи стане 2025 рік – останнім, коли діють пільги при імпорті електромобілів? Як з’ясувалося, в це вірять далеко не всі наші спікери. Безумовно, оголошення, про останній рік пільг на електромобілі, стимулює додатковий попит. Проте, ми не виключаємо, що пільговий період може бути продовжений», — підкреслив в інтерв’ю AUTO-Consulting Вадим Курносенко, генеральний директор ГК «AUTOGROUP».
І хоча в минулому році, теж в інтерв’ю AUTO-Consulting, на тему продовження пільг для електрокарів доволі однозначно висловився голова Комітету Верховної Раді Данило Гетманцев, все ж виключати сценарій подовження всіх або частки пільг повністю відкидати не можна.
Слідкуйте за нашими оновленнями. Долучайтеся до наших каналів, щоб не пропустити важливі новини:
AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Які плани на 2025 рік мають найпотужніші дилерські автохолдинги України
Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
|