Під час модернізації "Новатор-2" отримав низку відмінностей. Якщо базова версія могла перевозити лише 5 осіб, то модернізована версія дозволила вмістити 10. Це вимагало кардинального перегляду конструкції, в результаті задня частина, яка раніше нагадувала кузов пікапа, стала повністю броньованою.
Як СБА «Новатор» витримав атаку fpv-дронів
Усередині машини було встановлено спеціальні протимінні крісла, що зменшують навантаження на екіпаж під час підриву, а в задній частині з'явився додатковий люк. Він може використовуватися як для екстреної евакуації, так і для ведення вогню.
На базі "Новатор-2" створено командно-штабний бронеавтомобіль
Однак збільшення місткості спричинило зростання маси. Щоб впоратися з додатковим навантаженням, інженери посилили передній і задній мости, модернізували підвіску і встановили нові амортизатори. Це дало змогу зберегти високу прохідність і стійкість навіть за повного завантаження.
Захист бронеавтомобіля залишився на тому ж рівні, що й у попередньої версії. Корпус здатний витримувати попадання куль калібру 7,62 мм, а V-подібне днище — підрив двох гранат РГД-5.
Як бронеавтомобілі «Новатор» зарекомендували себе на фронті та чим відрізняються від Roshel Senator
Для виконання різних бойових завдань з'явилася можливість встановити поворотну платформу з 12,7-мм кулеметом або автоматичним гранатометом. Крім того, з огляду на зростаючу загрозу з боку FPV-дронів, виробник передбачив установку систем радіоелектронної боротьби (РЕБ).
"Новатор-2" уже зарекомендував себе в бойових умовах. На його базі розробляються різні модифікації, включно із санітарно-евакуаційними та командно-штабними машинами. Останні створювалися з ініціативи Національної гвардії України.
Виробництво бронеавтомобілів «Новатор» збільшено більш ніж у три рази в 2024 році
|