Як повідомляє РБК-Україна, всі камери автоматичної фіксації в Україні об’єднані в єдину систему. Через війну їхня кількість час від часу змінюється – в деяких регіонах камери додаються, в деяких їх знімають, хоча в цілому їхня кількість збільшується. В середньому кількість камер 250 – 270 одиниць, розташовані вони у 25 населених пунктах і на заміських трасах 15 областей України.
В принципі розташовані на українських шляхах камери можуть в автоматичному режимі фіксувати цілий перелік порушень – тих, які піддаються машинному зчитуванню і обробці відповідними програмами. Зокрема, це перевищення швидкості, порушення правил зупинки і стоянки (у тому числі на смузі руху громадського транспорту), проїзд на забороняючий сигнал світлофору, рух зустрічною смугою, рух тротуаром, порушення правил проїзду залізничних переїздів.
Але українські камери на сьогодні автоматично відстежують тільки перевищення ліміту швидкості. Відповідно до точки розміщення кожна камера "знає" ліміт на своєму відрізку. І тільки побачивши у своєму полі зору об’єкт, який рухається швидше дозволеного, робить знімок. Варто зазначити, що лише дві камери в Україні, що розташовані у Києві, також можуть штрафувати за проїзд по смузі громадського транспорту, штраф за який становить 510 грн.
До речі, щодо ліміту. Якщо бути точним, камера налаштована не на "законну" цифру, встановлену ПДР і дорожніми знаками, а враховує дозволене перевищення на ті самі 20 км/год.
Чому хочуть навчити камери фотофіксації в Україні
Теоретично, вже наявні в Україні камери можна використовувати і для виявлення інших порушень – для цього достатньо встановити вдосконалене програмне забезпечення. Відомо, що ще кілька років тому київська частина системи могла автоматично зчитувати номерні знаки усього транспорту і звіряти їх з базою МВС – зокрема, виявляючи машини, що перебувають у розшуку. Також камери могли (і певно, можуть зараз) "ловити" тих, хто дозволяє собі проїзд на червоне світло чи перетин подвійної осьової лінії.
Проте, цей функціонал поки що неактивований. Можливо тому, що на кінцевому етапі виявлення і покарання порушника потрібна участь людини: адміністративну постанову про штраф має підписати поліцейський. Який попередньо повинен бодай коротко вивчити отримане фото авто-порушника. Відповідно, у комплекті з розширенням функціоналу камер має йти збільшений штат працівників Центру обробки інформації.
Однак, приклад розширених можливостей камер сьогодні є: в Києві одна пара камер на бульварі Міхновського (колишній бульвар Дружби народів) відстежує і "карає" хитрунів, які обганяють потік машин по виокремленій смузі громадського транспорту.
В Україні збільшили кількість приладів TruCAM та вимірюють швидкість на 17 нових ділянках
|