За словами Максимова, імпортери авто здебільшого сабатують постачання нових Смарт-ТАХО в Україну. Калібрування Смарт-ТАХО 1 і 2 генерації в Україні не можна зробити зовсім. Уряд не займається проблемою. А тим час ом європейські перевізники вимагатимуть обов'язкову наявність Смарт-ТАХО під час підписання чергового "Транспортного безвізу" у 2025 році.
Європа тим часом готується до наступного етапу дистанційного контролю. Антени DSRC, що використовуються для дистанційного керування тахографами, досі зустрічалися у невеликих портативних формах. Їх встановлюють на дахах поліцейських машин або розміщують на узбіччі доріг під час проведення операцій. Однак прийшла ідея зовсім іншого використання цієї технології, більш стаціонарного і в той же час здатного мати значно ширше охоплення.
Вирішили інтегрувати антени DSRC з іншими системами керування, такими як зчитувачі номерних знаків та ваги попереднього відбору. Таким чином, будуть створені постійні багатофункціональні портали, які одночасно перевірятимуть транспортний засіб у базі даних поліції, зчитуватимуть порушення з тахографа та вимірюватимуть навантаження на осі. Ці пристрої повинні бути розташовані перед контрольно-пропускними пунктами і, таким чином, ідентифікувати транспортні засоби, які необхідно зупинити.
В даний час програмісти працюють над інтеграцією систем, що розглядаються. Все має бути готове на рубежі 2024 та 2025 років, тому прем'єра очікується у найближчі кілька місяців. Швидше за все, це розпочнеться на ділянках дороги, постійних контрольно-пропускних пунктів, хоча докладні плани поки що не відомі.
Відразу нагадаю, що до кінця цього року всі вантажівки, які працюють у міжнародному сполученні, мають замінити свої тахографи на пристрої з функцією дистанційного керування. Ця вимога поширюється на транспортні засоби зареєстровані в Європі, що рухаються не тільки на території Євросоюзу, а й у Норвегії, а також Швейцарії та Великій Британії. Що стосується обсягу даних, що передаються, то нові тахографи зможуть надсилати інформацію про помилки в системі та спроби злому безпеки, а також про неможливість входу в систему, непроходження легалізації або перевищення певних норм робочого часу.
Будь-яка вантажівка не оснащена Смарт-ТАХО автоматично зводиться на контроль, - резумує власник транспортної компанії. |