Яким був Львівський мотозавод у 1964 році. Архівні кадри
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-01-27 15:44:37 (3910 разів прочитано)
Продовжуємо знайомити вас з історією українських виробників мототехніки. Цього разу продемонструємо рідкісні архівні кадри Львівського заводу ЛЗМ, а також випробувань його експериментальних мопедів. У 1964 році Львівський завод мотовелосипедів (ЛЗМ) - це було потужне підприємство, з власним конструкторським відділом і цікавими розробками. На конвейері у той час вже була модель мотовелосипеду львівської розробки ЛЗМ МВ-042 "Львів'янка", але команда конструкторів працювала вже і над новими моделями, а також над удосконаленням серійної продукції.
Як працював завод ЛЗМ, яку техніку там виробляли і що випробовували на заміну, - про це дивіться у цьому відео:
Один з найяскравіших витворів львівських конструкторів - мотовелосипед ЛЗМ МВ-042 «Львів‘янка». Екземпляру на фото - 61 рік!
Це вже була самостійна розробка Львівського заводу мотовелосипедів (ЛЗМ), яку запустили у виробництво в кінці 1962 року і виготовляли до 1966 року.
«Львів‘янка» мала штамповано-зварну раму ажурної форми, задню підвіску з моноамортизатором, телескопічну передню вилку і комплектувалася двигуном Д5 потужністю 1.2 к.с. Хоча існувала і експериментальна версія з уніфікованим з Д5 двигуном МП-051, який мав двоступінчату коробку передач (в серію не пішов).
На унікальних архівних кадрах можна побачити, як тоді виготовляли МВ-042 у Львові, колектив конструкторів цього мотовелосипеду, і як вони працювали над наступними моделями львівських мопедів.
Екземпляр на фото - з ранніх 1963 року, зберігся в первісному вигляді і весь час перебував у Київській області. На ньому можна побачити заводський декор і маркування тих часів.
А львівські конструктори у той час працювали і над власним двигуном МП-071 потужністю 2,5 к.с., який створювали в співпраці з Серпуховським ЦКБ мотопрому та харківським ЦКТБ вело. Побачимо ми у відео і маловідомий мопед МП-053 львівської розробки, який був схожий на Jawa-50, але мав багато відмінностей. Саме його львівський завод планував у якості своєї першої моделі 2-швидкісного мопеду. Випробовували у той час і експериментальний варіант мопеду з 2-швидкісним двигуном на ходовій частині "Львів'янки".
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.