Минулого року якраз відбулась чергова автомобільна феєрія, яким завжди був Tokyo Motor Show, хоча в 2023 році його й назвали Japan Mobility Show. Найцікавіші прем’єми AUTO-Consulting висвітлив по гарячих слідах. Тепер дізнаємось, що цікавого показали на Tokyo Auto Salon.
Найцікавіші прем’єри Токійського автосалону, які змінять наше уявлення про мобільність
Але спочатку трохи історії
Tokyo Auto Salon був започаткований у 1983 році. Він проводиться у виставковому центрі Makuhari Messe (місто Чіба, що в 40 км від Токіо), де й Tokyo Motor Show. На відміну від останнього, Токійський автосалон спеціалізується на запчастинах, аксесуарах, компонентах для тюнінгу тощо. Тут рай для тих, хто хоче зробити свій автомобіль унікальним, індивідуально налаштувати під себе.
Одним з організаторів Токійського автосалону є Комітет вторинного ринку автозапчастин Nippon Auto Parts (NAPAC), який зробив цей захід одним з найкращих у світі для модифікованих й тюнінгованих автомобілів. На Токійському автосалоні можна побачити найкращих музикантів з усього світу та ток-шоу за участю відомих пілотів і знаменитостей.
Через популярність Токійського автосалону довелось збільшувати кількість павільйонів з 8 до 11 залів. Подія також поширюється за межі івент-центру на відкриту арену та дорогу до сусіднього морського стадіону Zozo Marine Stadium. В доковідні часи площа виставки збільшилась майже до 100 тисяч квадратних метрів, а в 2019 році кількість відвідувачів за три дні сягнула 330 тисяч! Цього року Tokyo Auto Salon проходив з 12 по 14 січня та сумарно зібрав 230 тисяч відвідувачів. Світових прем’єр не було але цікаві авто були!
Honda Civic RS як маленька Acura Integra A-Spec
Нажаль, на українському ринку від легкових Honda лишився тільки Jazz. А в багатших західних країнах заряджені седани та хетчбеки Civic 11-го покоління користуються заслуженою популярністю, як одні з найкращих передньопривідних автомобілів для водія.
Цікаво, що в США Civic доступний як у вигляді підігрітого седану з приставкою Si, так і в якості зарядженого хетчбека Type R. Але що, якби Honda об'єднала ці дві моделі, випустивши спортивний компакт з двигуном від першого, та кузовом від другого? Вийде Civic RS, який представили на Токійському автосалоні, ще й з класичною шестиступінчастою механічною коробкою передач, замість варіатора CVT!
Honda має намір запустити такий автомобіль у виробництво пізніше цього року, але виключно для японського ринку. Honda не повідомляє, який саме двигун приводить у рух Civic RS. Ймовірно під капотом 1,5-літровий двигун з турбонаддувом потужністю 200 к.с.
Mitsubishi Triton, Delica та Outlander PHEV готові до бездоріжжя
Всі модифіковані моделі на стенді Mitsubishi з Токійського автосалону 2024 року знадобилися б нашим захисниккам на передовій! Хедлайнерами стали пара пікапів Triton. Серійний помаранчевий Yamabuki Orange знаменує собою важливу подію для Mitsubishi – повернення Triton (він же L200 на нашому ринку) до рідної Японії вже в лютому цього року, після 13-річної відсутності на місцевому ринку.
Звичайно, на автосалоні представлена сильно модифікована версія пікапу, який ще навіть не з'явився в автосалонах. Сірий екземпляр з більшими шинами Toyo, більш м'язистими бамперами та шноркелем називається Triton Snow Shredder і створений для подорожей по пагорбах.
Повнопривідний мінівен Mitsubishi Delica D:5 є прикладом того, як можна модифікувати останнє покоління сімейного улюбленця. Концепт називається Delica D:5 Chamonix Snow Gear, що відсилає до спеціальної версії багатоцільового мінівена четвертого покоління.
Поряд була наче його зменшена копія – Delica Mini Chamonix Snow Gear, створена на базі Delica Mini, що випускається лише для японського ринку. Оснащений захистом для колісних арок, багажником на даху та допоміжними ліхтарями, він настільки міцний, наскільки це можливо для кей-кару. Мінівенчик також оснащений повним приводом та великою кількістю практичних ємностей, для максимального збільшення внутрішнього об'єму.
Єдиний автомобіль на виставці, який має відношення до зовнішнього ринку – це Mitsubishi Outlander PHEV Active Field. Тюнінг-концепт створений на базі гібридного кросовера Outlander 4-го покоління, який нещодавно з’явився в українських дилерів (щоправда в суто бензиновій версії), має шини Yokohama Geolandar, занижену підвіску та багато позашляхових акцентів.
В Україні оголошено ціни та стартують продажі нового Mitsubishi Outlander
Позашляховики серед спортивних болідів на тюнінговій виставці виглядають незграбно, але в Японії Mitsubishi навіть Mirage перестала пропонувати – тільки кросовери, позашляховики, мінівени та кей-кари. З іншого боку, минулий рік компанія завершила з прибутком, вперше за довгий час.
Hyundai NPX1
Hyundai Ioniq 5 N має 641 к.с., агресивний обвіс, модернізоване шасі, оновлену підвіску та потужні гальмами, невже цього мало? Для тих, хто хоче чогось ще більш дикого, Hyundai збирається випустити запасні частини для високопродуктивного електромобіля, які й встановила на концепт під назвою NPX1 на Токійському автосалоні.
NPX1 розшифровується як "N Performance eXperimental 1", і насправді це лише вітрина для запасних частин, які Hyundai готує для Ioniq 5 N. Вони включають величезний передній спліттер з високими накладками, глибокі бічні спідниці з задніми повітрозабірниками і масивний задній дифузор. Заднє крило виглядає так, ніби воно зійшло з гоночного боліда, не кажучи вже за карбонові диски.
Під кузовом теж є оновлення. Hyundai встановив ще більш агресивні гальмівні колодки та занижені пружини. А ще NPX1 отримає алькантару по всьому салону і кілька гоночних ковшеподібних сидінь.
Hyundai також сподівається запропонувати оновлення програмного забезпечення, яке може вплинути на штучні шуми двигуна і, можливо, навіть на калібрування дросельної заслінки та моторів.
Lexus RZ 450e F Sport Performance
Спортивний електричний кросовер RZ 450e F Sport Performance випустять партією в 100 штук і всі вони призначені для місцевого японського ринку.
RZ 450e F Sport Performance не отримає додаткової потужності але має кращу керованість завдяки новим амортизаторам та пружинам, підібраним на треку в технічному центрі Toyota в Шимоямі.
Lexus F Sport Performance має 17 нових аеродинамічних деталей, найочевиднішою є подвійне карбонове крило. Передню частину прикрашає карбоновий спліттер з синіми акцентами, а вентильований капот продовжує тему. Унікальні аеродинамічні елементи навколо коліс мають на меті ще більше покращити аеропрофіль.
Якщо ви живете в Японії і хочете один з цих особливих RZ, вам потрібно взяти участь та виграти у лотереї. У перерахунку з японських єн в долари США ціна цього RZ еквівалентна трохи менше $82 тисяч.
Toyota GR Yaris став потужнішим
Омологований для ралі Toyota GR Yaris отримав найпотужнішу версію 1,6-літрового трициліндрового двигуна від Toyota GR Corolla. На додаток до тих самих 300 кінських сил та 400 Нм моменту, GR Yaris отримає унікальну (принаймні поки що) функцію у вигляді автоматичної трансмісії. Так, вам більше не потрібно користуватися зчепленням, щоб керувати цим хот-хетчем. Це восьмиступінчастий автомат, який, за словами Toyota, проходив випробування на деяких ралійних автомобілях, а також на кільцевих гоночних автомобілях Super Taikyu.
У стандартну комплектацію входить охолоджувач трансмісійної рідини, а також оновлені матеріали корпусу та зчеплення. Ручний режим перемикання передач також було змінено на традиційний для гоночних автомобілів, де поштовхи від себе ініціюють перемикання на вищу передачу, а натискання на нижчу – на нижчу. А завдяки восьми передавальним числам, трансмісія розроблена таким чином, щоб утримувати автомобіль в межах діапазону потужності більшу частину часу, ніж шестиступінчаста механічна коробка.
Екстер'єр GR Yaris зазнав змін спрямованих на функціональність. Передній бампер тепер має сталеву сітку для решітки радіатора. Зовнішні впускні вентиляційні отвори були розширені для кращого охолодження. Задній бампер отримав новий дифузор для зменшення аеродинамічного опору тощо.
Нова панель приладів має 12,3-дюймовий екран, а інформаційно-розважальний екран тепер нахилений на 15 градусів до водія, а дзеркало заднього виду було піднято для покращення огляду. Нова опція – ручне гальмо, яке розташоване поруч з перемикачем передач для швидкого і легкого доступу на ралійних етапах або під час дріфту.
Шасі стало жорсткішим завдяки додатковим зварним швам і смужкам клею. Toyota також додала пару додаткових болтів до верхніх частин амортизаторів, щоб гарантувати, що вони не змістяться під час жорсткої їзди.
Власникам старих GR Yaris також не варто засмучуватися. Toyota запропонує пакет для модернізації існуючих автомобілів з багатьма оновленнями, зокрема, зі збільшеною потужністю двигуна. І цей пакет поставляється з шильдиками, щоб було зрозуміло, що це модернізована модель.
Nissan Ariya Nismo
Ariya Nismo відповідає майже всім очікуванням від дещо гарячішої версії електричного позашляховика. З'явився спліттер, бічні спідниці та задній дифузор. Люк також має невеликий спойлер на задній кромці. Не обійшлось без червоних акцентів та логотипа Nismo посередині переднього спліттера. Колеса мають унікальні 20-дюймові диски, взуті в 255-мм шини, які на 20 мм ширші за стандартні шини Ariya та на 10 мм ширші за опціональний набір для топової комплектації Platinum + E-4orce.
Всі Ariya Nismos мають більшу потужність, ніж стандартні моделі E-4orce. Початковий Ariya Nismo з батареєю на 66 кВт*год розвиває 362 к.с. та 560 Нм крутного моменту, а його маса становить 2080 кг, або на 160 кг легше звичайного E-4orce. Більш далекобійний Airya Nismo з батареєю на 91 кВт*год розвиває 429 к.с. і 600 Нм крутного моменту, що знову ж таки краще, ніж 389 кінських сил звичайної моделі E-4orce. Більша батарея збільшує масу, яка становить від 2210 кг до 2220 кг, залежно від опцій.
Nismo доопрацював гальма та підвіску, а також реакції дросельної заслінки та розподіл крутного моменту між двома двигунами. Штучні звуки прискорення також були перероблені в стилі гоночних болідів Формули E, на які Nissan з гордістю посилався під час презентації, зазначивши, що являється єдиним японським виробником, який бере участь у цьому проекті.
Lexus GX 550 Overtrail Concept
Токійський автосалон включає в себе паралельний захід під назвою Tokyo Outdoor Show – це простір, де показують “дорослі” позашляховики та іншу техніку для подорожей.
Цього року Lexus представив GX 550 Overtrail, створеного спільно з японською компанією JAOS, яка займається виробництвом запчастин для повнопривідних транспортних засобів. Автовиробник працював з JAOS над гоночними автомобілями, побудованими на базі LX 600, які беруть участь у Baja 1000 щонайменше протягом останніх двох років.
Lexus GX 550 Overtrail показує, яким може бути екстремальна люксова версія нового Toyota Land Cruiser Prado, про який AUTO-Consulting писав. В деяких країнах новий серійний GX вже пропонується в комплектації Overtrail на 33-дюймових шинах за ціною від $69 250 (в США), але він не такий міцний, як шоу-кар. Перелік тюнінгованих запчастин для нього включає передній бампер з ABS-пластика з інтегрованими ліхтарями, алюмінієві накладки на пороги, багажник на дах, бічні підніжки зі сталевих труб, ліфт-комплект з регульованими амортизаторами, 18-дюймові колеса з 33-дюймовими шинами Toyo Open Country A/T III, а також накладки на крила і бризковики, які доповнюють зовнішній вигляд автомобіля.
Що відомо про новий Toyota Land Cruiser Prado?
Lexus також допрацював свій компактний кросовер LBX, розкішну версію Toyota Yaris Cross. Концепт LBX Morizo RR має гоночні амбіції, а в його назві Toyota використала гоночний псевдонім голови компанії Акіо Тойода. Завдяки деяким доопрацюванням, які Toyota застосувала до GR Yaris, LBX Morizo RR Concept має ті ж 300 кінських сил і 400 Нм, що й GR Yaris і GR Corolla. Він також має 1,6-літрового трициліндровий двигун з турбонаддувом, який працює в парі з новою восьмиступінчастою автоматичною коробкою передач та повним приводом. На потенціал Lexus LBX Morizo RR натякає оновлений передній бампер, жовті акценти на затемненій решітці радіатора, ширші колісні арки над 19-дюймовими колесами в гумі 235/45, жовті гальмівні супорти та охристий інтер'єр з жовтими ременями безпеки.
Lexus представив новий кросовер LBX
Автосалони в Токіо, навіть такі спеціалізовані як Auto Salon, мають всесвітнє визнання через велику кількість виробників, які створюють альтернативні запчастини та тюнінг-пакети світової якості. І все це завдяки високо-розвиненій автомобільній культурі. Звісно, подібне можливе в розвинених, перш за все економічно, країнах. Сподіваємось Україна теж до них примкне незабаром після перемоги. А поки що, запрошуємо всіх поціновувачів автомобільної культури до соціальних мереж AUTO-Consulting!
Новий тренд на світовому авторинку: автовиробники згадали про мінівени
|